نصرالله: به هرگونه حماقت پاسخ قاطع خواهیم داد

منبع: برترین ها

67

1399/8/22

08:41


دبیرکل حزب الله لبنان گفت: عملیات احمد قصیر امیر شهادت طلبان همچنان بزرگترین عملیات شهادت طلبانه در تاریخ مبارزات عربی است.

ایسنا: دبیرکل حزب الله لبنان گفت: عملیات احمد قصیر امیر شهادت طلبان همچنان بزرگترین عملیات شهادت طلبانه در تاریخ مبارزات عربی است.

به نقل از العالم،سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت روز شهید بیان داشت: باید قدر شهدا را بدانیم که امنیت، قدرت و حضور مقتدرانه در معادلات منطقه ای را برایمان به ارمغان آوردند.

وی افزود: امتی که ارزش شهدایش را بداند می تواند به آنان وفادار بماند. باید تصاویر شهدا در ذهن، فرهنگ و قلبمان باقی بماند.

دبیرکل حزب الله لبنان به ماهر الاخرس اسیر فلسطینی به علت پیروزی اش بر زندانبانان صهیونیست تبریک گفت و تاکید کرد شهدا در مسیر خود مخلصانه همه چیز را برای رضای خدا در طبق اخلاص گذاشتند.

وی اظهار داشت ما در مقاومت در زمینه ترسیم مرزها دخالت نمی کنیم و این جزو تخصص ما نیست بلکه جزو اختیارات دولت است و این، دولت لبنان است که مکان مرزها را مشخص می کند.دولت لبنان باید برای آزادی اراضی باقیمانده در چنگال اشغالگران کمک کند.

سید حسن نصرالله گفت: مرزهای زمینی بر اساس نظر کارشناسان ترسیم و مشخص شده و اختلافی بر سر آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت لبنان اعلام کرده که مزارع شبعا و مناطق دیگر، اراضی اشغالی است، تصریح کرد آنچه باعث شد مسئولین وارد گفت وگو برای ترسیم مرزها شوند، موضوع نفت و گاز بود و نبیه بری مدتهای طولانی درباره ترسیم مرزها گفت و گو کرده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد ما به عنوان مقاومت خطوط مرزی را ترسیم نمی کنیم و معتقدیم که این مسئولیت دولتمردان است.

وی ارتباط میان موضوع ترسیم مرزها با پرونده عادی سازی را رد کرد و افزود برخی در منطقه کوشیدند همزمان با روند عادی سازی با دشمن، موضوع ترسیم مرزها را به پرونده عادی سازی پیوند دهند اما این سخنی توخالی است.

نصرالله در ادامه گفت همچنین برخی می خواهند موضوع ترسیم مرزها را به گفت وگوهای آمریکا و ایران پیوند دهند اما این موضوع نیز بی پایه و اساس است.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت موضع ما نسبت به اسرائیل مشخص است، ما موجودیت این رژیم را غیرقانونی می دانیم.

وی افزود: ما به دولت عون در زمینه ترسیم مرزها اطمینان کامل داریم و می دانیم که چقدر نسبت به تحقق منافع لبنان حریص است البته درباره ماهیت هیات مذاکره کننده درباره ترسیم مرزها با عون اختلاف داریم.هیات مذاکره کننده باید بداند که در موضع قدرت است و نه در موضع ضعف.

وی گفت: هیات لبنانی در موضع ضعف نیست که بخواهد به آمریکا یا دیگران متوسل شود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد هر سخن و ادعا درباره آماده سازی برای عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی، ظلم و افتراء است و هدف از آن سرپوش گذاشتن بر اقدام برخی کشورهای عربی به عادی سازی روابط با اسرائیل است و اصلا ارزش ندارد که برای تکذیب آن بیانیه صادر کنیم.

نصرالله با اشاره به حضور شخصیت‌های بلندپایه نظامی رژیم صهیونیستی در رزمایش اسرائیل که بزرگترین رزمایش در تاریخ رژیم صهیونیستی بود، افزود یکی از اهداف اصلی رزمایش بازپس‌گیری مناطقی است که مقاومت وارد آنجا شده است.

دبیرکل حزب‌الله متذکر شد مقاومت در لبنان، دشمن صهیونیستی را مجبور کرد از موقعیت تهاجمی به موقعیت دفاعی تغییر وضعیت دهد. لذا، نقشه و برنامه‌های دشمن در رزمایش اخیرش دفاعی بود نه تهاجمی.

وی افزود فرماندهان ارتش صهیونیستی تأکید می‌کنند که سربازانشان از مشکلات روحی و ضعف برای جنگیدن رنج می‌برند.

سیدحسن نصرالله گفت: "ما نیروی هوایی اسرائیل را دست کم نمی‌شماریم ولی این تضمینی برایش نمی‌شود که در هر درگیری با مقاومت در امان است."

وی اضافه کرد: "دشمن اسرائیلی می‌داند که مردان مقاومت در لبنان بیدار و برای ورود به هر درگیری با آن آماده اند."

نصرالله همچنین گفت: "آمریکا بلایی جهانی است و برای همه حتی همپیمانانش یک معضل محسوب می‌شود."

دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد، آمریکا از کشورهای جهان می‌خواهد به قانون پایبند باشند ولی خود آخرین طرفی است که قانون را رعایت و اجرا می‌کند.

وی با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا گفت: ترامپ می‌خواهد آرای ده‌ها میلیون آمریکایی را به نفع خود مصادره کند.

سید حسن نصرالله افزود: سیاست آمریکا در منطقه ما از گذشته خواه از سوی جمهوریخواهان یا دمکراتها، سیاستی اسرائیلی بوده است و ما نباید به دولت جدید آمریکا دل ببندیم. البته دولت ترامپ از بدترین دولتهای آمریکا در زمینه تروریسم، سلطه گری و استکبار بوده است.

دبیرکل حزب الله همچنین گفت: دولت ترامپ از بدترین دولتهای آمریکا در زمینه وقاحت، جنایت و سلطه جویی بر دیگران به خصوص علیه همپیمانانش بوده است. ترامپ پرونده ای عریض و طویل از توطئه علیه فلسطین، مقاومت، ایران، یمن ، عراق و غیره دارد اما در نهایت با شکستی سخت مواجه شد.

وی اظهار داشت اراده مقاومت در فلسطین، لبنان، ایران و عراق به رغم ددمنشی ترامپ شکسته نشد.

نصرالله افزود حق داریم که از شکست ترامپ توسط ملتش خوشحال باشیم به این دلیل که او جنایاتی مانند ترور حاج قاسم سلیمانی و المهندس را مرتکب شد. یکی از بزرگترین جنایات ترامپ در دوره ریاست جمهوری اش ترور حاج قاسم سلیمانی بود که همواره به این جنایت در برابر دیگران مباهات می کرد.

دبیرکل حزب الله به موضوع برکناری وزیر دفاع آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: یکی از علل برکناری اسپر وزیر دفاع آمریکا توسط ترامپ مخالفت وی با دستور ترامپ برای سرکوب تظاهرات اعتراضی در آمریکا بود.

وی تصریح کرد ما در محور مقاومت باید هوشیار و محتاط باشیم به این دلیل که در اواخر دوره ترامپ هر احتمالی ممکن است.

سید حسن نصرالله گفت آنچه برای آمریکا در سیاستش نسبت به لبنان اهمیت دارد، منافع اسرائیل است، به همین دلیل آمریکا به ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، اهمیت می دهد.

وی افزود: امروز مشکل آمریکا در لبنان، مقاومت است به این دلیل که مقاومت برای رژیم اسرائیلی، خطرناک است. مشکل جوهری آمریکا با حزب الله، رابطه این حزب با مقاومت است.

دبیرکل حزب الله، محور اصلی سیاست آمریکا در 15 سال گذشته را برنامه ریزی برای از بین بردن حزب الله دانست و گفت: تمام توطئه ها برای نابودکردن مقاومت در لبنان با شکست مواجه شده است.

نصرالله در ادامه تصریح کرد: وضعیت اقتصادی آمریکا، بدهی‌های هنگفتش، میلیون‌ها فقیر در شهرهای پیشرفته‌اش.. چطور برخی چادر زده‌اند و کنار خیابان دوش می‌گیرند... آمار بالای ابتلا به کرونا یا بیماری‌های دیگر و بیماری‌های روحی ـ روانی و معتادان، آمار قتل و سرقت و زندانی‌ها و حجم فساد در ادارات دولتی و سیاستمدارانش... همه اینها را ببینید؛ چه نژادپرستی بالایی که شاهدش هستید.. آمار را خودشان می‌دهند.

وی عنوان کرد: نکته دیگر، رسوایی آمریکا در ادعای داشتن دموکراسی است... بخشی از حزب جمهوری‌خواه به نامزد دیگر تبریک گفته و در بخشی دیگر نبرد انتخاباتی ادامه دارد. نمی‌دانیم الان حزب جمهوری یا ترامپ می‌خواهد [با اعتراض‌هایش به نتیجه انتخابات و شمارش آرا] آمریکا را به کجا برساند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: درباره دولت جدید آمریکا -که البته دو ماه دیگر از عمر دولت فعلی مانده- باید گفت که در منطقه ما، مصیبت‌مان این است که از قدیم، سیاست آمریکا در منطقه سیاست اسرائیلی بوده؛ حفظ قدرت و برتری اسرائیل از چند دهه قبل تا امروز. روسای جمهوری آمریکا در حمایت بیشتر اسرائیل رقابت کرده‌اند.

نصرالله خاطرنشان کرد: امروز طرح «معامله قرن» کجاست؟ من قبلاً گفته بودم که این موضوع سه ضلع دارد. ان شاء الله ترامپ که دارد می‌رود. بنیامین نتانیاهو هم وضعیت خوبی ندارد و محمد بن سلمان هم همین طور. بایدن در تبلیغات انتخاباتی گفته بود که محمد بن سلمان را به دلیل قتل خاشقچی و.. مجازات می‌کند؛ اگر به وعده وفا کند. ان شاء الله معامله قرن با شکست این اضلاع از بین خواهد رفت، در مقابل نه اراده ایران شکسته نه اراده سوریه.

وی تصریح کرد: دبیرکل حزب‌الله گفت که با شخصیتی مانند ترامپ همه چیز در مدت باقیمانده از دوره ریاست جمهوری او محتمل است لذا، حزب‌الله به عنوان بخشی از محور مقاومت کاملا طی این دو ما باقی مانده هشیار باشد.

نصرالله ادامه داد: محور مقاومت باید در آمادگی کامل باشد تا در صورت هرگونه ارتکاب حماقتی آمریکایی یا اسرائیلی بتواند مقابله کند. دشمن صهیونیستی به شدت نگران است و نیک می‌داند که دستش در شرایط فعلی در لبنان به فضل معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت باز نیست.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که همه طرح‌ها و توطئه‌های علیه مقاومت و سلاح آن از سال ۲۰۰۵ تا به امروز شکست خورده است و بعد از این شکست‌ها بود که آمریکایی‌ها از سه سال پیش طرح تحریک منطقه و محیطی که حزب‌الله در آن حضور دارد، علیه این حزب را آغاز کردند.

سید حسن نصرالله گفت که همه حوادث در لبنان از کاهش قیمت لیره لبنان در برابر لبنان و تحریم‌ها علیه مقاومت نشان داد که سفارت آمریکا در بیروت سازمان‌های غیر دولتی را مدیرت و تأمین مالی می‌کند.

او هدف از تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله را اعمال فشار روانی و تحریک منطقه مقاومت‌ علیه این جنبش، جمع آوری معلومات و جذب مزدوران است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که امروز دشمن اسرائیلی از بابت لبنان، بسیار نگران است چون مقاومت در لبنان حضور دارد.همه همّ‌وغم آمریکایی‌ها در لبنان در سال‌های اخیر این بوده که چطور از وجود حزب‌الله خلاص شوند.

نصرالله گفت: مذاکراتی که قبل،‌ حین و بعد ۲۰۰۵ با سوریه شد را به همه یادآوری می‌کنم. دو مقام بلندپایه عربی هم که اسمشان را ذکر نمی‌کنم، به سوریه رفتند.در ۲۰۰۵ و بعد از ترور نخست‌وزیر رفیق الحریری، زدن مقاومت بود حتی این کار را از طریق جنگ مذهبی خواستند انجام بدهند.بعد از آن در جنگ ۲۰۰۶ هم هدف، سرکوب کردن مقاومت بود.در سال ۲۰۰۸، توطئه ایجاد اختلاف میان حزب الله و ارتش بود که خنثی شد. در سال ۲۰۱۱ که بهار عربی نامیدند و آنچه در سوریه شروع شد، هم هدفش مقاومت در لبنان بود.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد، آمریکایی‌ها دیدند که هیچ کدام از این توطئه‌ها به نتیجه نرسید، حتی به سراغ تغییر نظام در سوریه رفتند.. همه تلاش‌ها مثل ایجاد فتنه‌های داخلی در لبنان به نتیجه نرسید.الان به اینجا رسیده‌اند که مردم حامی مقاومت و کل مردم لبنان و بخصوص مردم شیعه لبنان را تحریک کنند و بشورانند که چرا از مقاومت حمایت می‌کنند.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که آمریکا اکنون سرگرم تحریک مردم شیعه و مردم لبنان و شوراندن آنان است. این کار را از چند طریق انجام می‌دهد از جمله ایجاد بحران اقتصادی و تهدید همه به تحریم اقتصادی و پولی.

وی گفت: وضعیت را میخواهند آنقدر سخت کنند که به مردم بگویند، حالا اگر می‌خواهید از شر مشکلات خلاص شوید، دست از حمایت حزب الله بردارید. به دروغ می‌گویند که دولت،‌ دولت حزب‌الله است.

نصرالله افزود: مردم لبنان بدانید که شما در زمین چه کسی بازی می‌کنید.. این جمعیت‌های غیردولتی برای چه میلیاردها دلار برایشان خرج شد؟ سفارت آمریکاست که این جمعیت‌ها و گروهها را هدایت می‌کند.

وی گفت: همه تلاش‌های آمریکا تاکنون شکست خورده است و هیچ راهی جز تحریم دوستان و متحدان حزب‌الله برایشان نمانده است.کسانی که در این چارچوب، حزب‌الله را به فساد متهم می‌کنند، برای حرف خود مدرک و سند رو کنند.هدف آمریکا، تشدید جنگ روانی و تحریک مردم علیه حزب‌الله است.

نصرالله تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا هیچ اثری برای حزب‌الله ندارد... نمی‌گوییم اذیت نمی‌شویم. خیر. اما اثری ندارد.

وی گفت: آمریکایی‌ها مستقیما با جبران باسیل (رئیس حزب التیار الوطنی و وزیر خارجه سابق) صحبت کردند بحث کردند. باسیل خودش با من صحبت کرد. تهدید واضح بود. میخواستند که من در کنفرانسی خبری بیایم و پایان رابطه التیار الوطنی با حزب الله را اعلام کنند. به من مهلت دادند که اگر این کار را نکردم، تحریم می‌شوم. برای همین جبران باسیل بعد از دو وزیر پیشین علی حسن خلیل و یوسف فنیانوس در لیست تحریم آمریکا قرار گرفت.

نصرالله گفت: صراحتا می‌گویم، ما دوست نداریم کسی در نتیجه این فشارها اذیت شود... اگر آمریکایی‌ها با کسی مذاکره کردند، آزاد است هر تصمیمی می‌خواهد بگیرد. اگر کمکی باید بکنیم، ما آماده‌ایم. خیلی به باسیل فشار وارد کردند حتی از طریق واسطه‌ها. آقای باسیل تصمیمش را گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو