طرز تهیه چند ماسک کیوی و مزیت های آن برای زیبایی

طرز تهیه چند ماسک کیوی و مزیت های آن برای زیبایی


منبع: آرگا

100

1399/8/22

09:33


ماسک کیوی به دلیل داشتن ویتامین C و E موجب تولید کلازن در پوست می شود که به جوانسازی و پیشگیری از پیری پوست کمک می کند. این ماسک برای انواع پوست ها توصیه می شود.

طرز تهیه چند ماسک کیوی و مزیت های آن برای زیبایی

ماسک کیوی یک لایه یروتئینی بر روی پوست ایجاد می کند که موجب استحکام و مقاومت بیشتر پوست می گردد. همانطور که می دانید با افزایش سن پوست دچار افتادگی می شود که دلیل آن کاهش سطح کلازن سازی پوست و کمبود پروتئین می باشد ماسکهای کیوی به مراقبت بیشتر پوست شما کمک خواهند کرد و مانع از ایجاد چین و چروک بر روی پوست شما می شوند.

 

ماسک رفع آکنه کیوی

انواع ماسک کیوی:

میوه کیوی، مانع از خشک شدن پوست می شود و پوست شما را نرم و لطیف نگه می دارد. استفاده از ماسک این میوه به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و لک های صورت و جای جوش را از بین می برد. علاوه بر استفاده از این ماسک خوردن انواع سالاد آن می تواند برای سلامتی شما نیز مفید باشد.

ماسکی از کیوی و آلؤورا:

برای تهیه این ماسک، یک عدد کیوی را با یک قاشق غذاخوری آلؤورای کوبیده و یک قاشق غذاخوری عسل خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس به مدت ۱۰ دقیقه آن را روی پوست خود قرار می دهید. استفاده از این ماسک، برای پوست های خشک توصیه می شود و موجب رطوبت رسانی پوست شما می شود.

فواید ماسک کیوی

ماسکی از کیوی و خیار:

در تهیه این نوع ماسک از یک عدد خیار، یک عدد کیوی، کمی آرد جو و چند عدد توت فرنگی استفاده می شود. این مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید بعد از مدت ۱۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از ماسک خیار به همراه کیوی، موجب آبرسانی در پوست شما می شود و به از بین بردن لک های صورت کمک می کند.

ماسکی لایه بردار :

این ماسک، به عنوان یک لایه بردار بر روی پوست شما عمل می کند. برای استفاده از این ماسک، یک عدد کیوی، ۱۰ دانه انگور، یک و نصف خیار را درون مخلوط کن بریزید تا خوب یکدست شود. این ماسک به دلیل آلفاهیدروکسی اسیدی که در انگور و کیوی وجود دارد از پوست لایه برداری می کند و موجب از بین بردن جوش ها و آکنه می گردد. این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید.

انواع ماسک های کیوی

ماسک روشن کننده پوست:

برای تهیه این ماسک از یک عد کیوی، مقداری روغن بادام و گلاب استفاده می کنیم. ابتدا این میوه را به خوبی له کنید و عصاره ی آن را با روغن بادام و گلاب مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد آن را بشویید. تأثیر این ماسک بر روی پوست شما فوق العاده است و موجب ترمیم و روشن شدن پوست شما می شود.

ماسک مخصوص جوش کیوی

ماسکی از پرتقال و کیوی:

نصف کیوی، چند قطره از عصاره پرتقال را با دو قاشق عسل مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست ماساژ دهید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید بعد آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماسک برای پیشگیری از پیری پوست تأثیرگذار است.

ماسک جوانسازی پوست:

برای استفاده از این ترکیب یک عدد کیوی، دو قاشق ماست و نصف موز را با یکدیگر به خوبی مخلوط می کنید. این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. ترکیب این دو میوه می تواند به از بین بردن لک های صورت و جوانسازی پوست شما کمک کند.

ماسک موز و کیوی

ماسک لایه بردار :

برای تهیه این ماسک لایه بردار از یک عدد کیوی و مقداری لیموی تازه استفاده کنید. کیوی را به خوبی له کرده و چند قطره از عصاره ی لیمو را در آن را ریخته و روی پوست قرار دهید. استفاده از این ماسک، موجب از بین بردن که های صورت می شود.

کیوی و ماست :

کیوی به دلیل داشتن مقادیر فراوانی ویتامین C به درخشندگی پوست کمک شگفت انگیزی می کند و همچنین AHA موجود در ماست باعث جوان سازی پوست می شود بنابراین یک عدد کیوی له شده را با یک قاشق غذا خوری ماست با هم مخلوط کرده سپس ترکیب به دست آمده را بر روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند و در نهایت با آب گرم آن را بشویید.

ماسک جوان سازی پوست

بادام و کیوی :

استفاده از این ترکیب به هیدراته نگه داشتن پوست و بسته شدن منافذ پوست کمک شگفت انگیزی می کند، بنابراین سه تا چهار عدد بادام را اجازه دهید شب تا صبح داخل آب خیس شوند و صبح روز بعد آن را له کرده و به آن یک قاشق غذا خوری آرد نخود چی و یک عدد کیوی بیفزایید سپس خمیر حاصل را بر روی صورت و گردن تان اعمال کنید و بعد از گذشت پانزده تا بیست دقیقه با آب گرم پوست را بشویید.

کیوی و زرده تخم مرغ :

همانطور که می دانید تخم مرغ به سفت شدن پوست کمک می کند و ترکیب تخم مرغ و کیوی باعث بسته شدن منافذ، سم زدایی پوست و درخشان شدن آن می شود، یک قاشق غذا خوری کیوی له شده را یک قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کرده سپس به آن یک عدد زرده تخم مرغ بیفزایید و به خوبی با هم مخلوط کنید و بر روی پوست صورت و گردن اعمال کنید و پس از زمان پانزده دقیقه با آب گرم پوست تان را بشویید.

ماسک سفت و درخشان کننده پوست

کیوی و توت فرنگی :

به منظور پاکسازی پوست و رفع جوش استفاده از این ترکیب این دو بسیار مفید و موثر می باشد، فقط کافی است نصف یک عدد کیوی و یک عدد توت فرنگی را با هم مخلوط کرده سپس به آن پودر چوب صندل بیفزایید همچنین می توانید یک قاشق چای خوری آب نیز به آن اضافه کنید سپس خمیر به دست آمده را بر روی پوست تان قرار دهید و اجاره دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند.

کیوی و آووکادو :

آووکادو دارای مقادیر فراوانی ویتامین آ ، ب و ث می باشد و ترکیب آن با کیوی از پیری زودرس جلوگیری می کند، می توانید کیوی و آووکادو را به صورت جداگانه له کرده و با هم مخلوط کنید سپس، در صورت تمایل به آن یک قاشق غذا خوری عسل اضافه کنید و بر روی پوست تان اعمال نمایید و بعد از زمان نیم ساعت با آب ولرم بشویید.

ماسک کیوی و آووکادو

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با ماسک طبیعی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو