سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و اینترنتی خودارزیابی کرونا فعال هستند

59

1399/8/22

10:11


با سرد شدن هوا، نگرانی مردم با بروز علایم سرماخوردگی و تشخیص اینکه آیا عامل اصلی کرونا ویروس است یا خیر؟ بیشتر شده؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران بهترین راه برای رفع نگرانی ها را تماس با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و ثبت علایم در سامانه اینترنتی خودارزیابی کرونا می داند.

سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و اینترنتی خودارزیابی کرونا فعال هستند

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر جلیل کوهپایه زاده؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: سرماخوردگی و آنفلولانزا در فصول سرد سال همواره شایع بوده اما امسال چون بیماری کرونا شایع تر است، این حساسیت باید در بین ما بیشتر باشد.

وی افزود: بهترین راهی که مردم برای رفع نگرانی های خود می توانند، استفاده کنند، تماس تلفنی با سامانه ۴۰۳۰ و یا  ثبت علایم در سامانه اینترنتی salamat.gov.ir است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه کارشناسان در این دو سامانه آنها را راهنمایی می کنند، گفت: در صورت وجود علایم شدید افراد به مراکز ۱۶ ساعته یا حتی بیمارستانی راهنمایی ارجاع می شوند ولی اگر نیازی برای مراجعه به مراکز درمانی نباشد، راهنمایی های لازم به منظور رفع نگرانی ها در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به مردم این است کاملا مراقب باشند و با بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی باعث بیماری خود و خانواده شان نشوند.

دکتر کوهپایه زاده گفت: در حال حاضر با اقدامات محله محور خدمات تشخیصی و مراقبتی با کمک بسیج، شهرداری و سایر نیروهای داوطلب در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارد. در این برنامه هدف این است که افراد مشکوک تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند و کمترین ارتباط را با جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه این برنامه سرعت پیدا کردن بیماران در ابتدای دوره بیماری را بالا می برد، افزود:  در این صورت ما می توانیم مداخلات درمانی بهتری انجام دهیم و شاهد کاهش آمار مرگ و میر باشیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو