راهنما خرید تشک خوش خواب – چه تشکی بخرم؟

راهنما خرید تشک خوش خواب – چه تشکی بخرم؟


منبع: آرگا

82

1399/8/22

12:34


راهنما خرید تشک خوش خواب – چه تشکی بخرم؟

ارامش شبانه ما بدست یک خواب آرام و راحت است که آن هم به عامل مهم یعنی تشک مناسب بستگی دارد و اصولا مشکل ترین قسمت خرید تشک این است که چه تشکی بخرم؟

خرید تشک

تشک خوش خواب خوب به خیلی از عوامل بستگی دارد مثل جنس و نوع و برند و اندازه و ..

اگر تاحالا پیش آمده است که یک خواب آسوده و راحت را تجربه نکنید و یا جای خوابتان مناسب نبوده و صبح ها با کوفتگی و خستگی و گرفتگی عضلات مواجه شدید تنها دلیل آن نداشتن یک تشک طبی مناسب آناتومی بدن شما است.

تشک ها در انواع برندها و کیفیت ها و قیمت ها چه در ایران چه در خارج از کشور تولید و صادر میشود. هر برندی نیاز های متفاوتی از مشتری را پاسخ میدهد چون ساختار بدن ها و وزن ها و علایق ها متفاوت است پس هرکس تشک خاص خودش را نیاز دارد و نمی توان یک تشک را برای همه در نظر گرفت.

یک تشک مناسب باعث شود تا چندین سال یا شاید یک عمر شما را از خرید مجدد تشک بی نیاز کند ولی اگر این انتخاب بد باشد و مناسب نباشد مجبور می شوید در طی زمان کوتاه آن را عوض کنید و پول خود را هدر دهید.

ویژگی تشک خوب چیست؟

  • حمایت کافی از ستون فقرات و مفاصل در طول خواب
  • دوام بالا و مقاومت در برابر فشارهای ناگهانی
  • داشتن خاصیت ارتجاعی مناسب
  • عدم انتقال حرکت بر روی سطح تشک
  • قابل شستشو بودن
  • داشتن ضمانت تعویض و خدمات پس از فروش
  • ضد حساسیت

سعی کنید برای خرید تشک خوش خواب مناسب وقت مناسب اختصاص بدهید و اطلاعات خود را بالا برید(سایت های اینترنتی – مقایسه تشک ها) و بودجه خود را مشخص کنید و طبق آن پیش روید.

یک نکته بسیار مهم را از یاد نبرید اینکه تشک را قبل از خرید حتما تست کنید به عنوان مثال یا به فروشگاه ها بروید و بر روی آن دراز بکشید و یا مهلت تست بگیرید.

برند کالا خواب ایرانی بسیار متنوع است و نام برند مطرح کننده کیفیت کالا نیست و تضمین کننده عمر مفید محصول نمی باشد.

برند های معتبری مثل زست – داتیس – رویا – خوش خواب – رویال و … در حال فعالیت هستند و هرکدام به طور مجزا نیاز یک قشری از جامعه را پوشش می دهند و خدمات منحصر به فرد خودشان را دارند.

به عنوان مثال یک برند به روی قیمت مناسب تمرکز میکند و برند دیگری روی خدمات و یا ظاهر محصول

که شما باید با توجه به سلیقه و بودجه و آناتومی بدن خود مناسب ترین برند را انتخاب کنید.

خرید تشک

تشک رویا:

شرکت تولیدی رویا محصولات خوب و باکیفیتی را وارد بازار کرده و توانسته است مشتری های زیادی پوشش دهد و نمونه های زیادی از تشک‌های طبی و تشک‌های فنری منفصل را وارد بازار کرده است که قیمت این محصولات بسیار مناسب بوده و همه افراد توانایی خرید را دارند.

رویا بزرگترین تولید کننده تشک در خاورمیانه میباشد و مفتخر است با بیش از ربع قرن تجربه و با بهره‌گیری از پیشرفته ترین ماشین‌آلات، دانش فنی روز دنیا و دستان توانمند پرسنل خلاق و متخصص خود، مرغوبترین انواع تشک های فنرمنفصل (پاکتی)، فنری و اسفنجی به همراه کالاهای جانبی مثل محافظ تشک، تشک میهمان، بالش و تاج را در ایران تولید کند.

برند رویا دارای نشان استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران است.

تشک اولترا ۱ رویا یکی از پرفروش ترین های بازار است، این تشک به ارتفاع ۳۰ سانتی متر می باشد.

این تشک علاوه بر اسکلت فنر منفصل در دو طرف اسکلت خود، اسکلت فنری سل پاکت دارد که نرمی و لطافت خاصی به سطح تشک می دهد.

این کالا دارای ۸ سال ضمانت کیفیت است.

تشک رویال:

این برند از سال ۱۳۷۲ شروع به فعالیت کرده است. این برند محصولاتش را را با نام‌های مختلف دسته‌بندی کرده است، مثل آسافرم، کامفورتر، کاسپین و رمانتیک فنری

تشک رویال مدل ماربیدو:

  • این تشک از جنس پارچه نخ پنبه می باشد و دارای ویژگی های:
  •  قابلیت ضد استرس و حساسیت
  • – قابلیت استفاده از هر دو طرف
  • – دارای گواهی ایزو ۹۰۰۱
  • – دارای پارچه ضد حریق
  • – دارای عصاره آلوئورا در الیاف (بدون بو)
  • – ساخته شده از فوم ضد بید
  • – قابلیت عدم جذب شپش و سایر حشرات
  • – ساخته شده از فوم ۳۵ کیلویی

 تشک داتیس:

داتیس یکی از معروف و خوش نام ترین برند های تشک میباشد و اصل تاکیدش بر روی کیفیت است و دارای تیم پشتیبانی و مشاوره قوی‌ای هم هست و اکثر محصولات دارای گارانتی سالیانه هستند و این امکان را به مشتری میدهد که قبل از خرید تشک را در منزل خود تست کند سپس خریداری کند و تمامی محصولات دارای خمل و ارسال رایگان میباشند.

تشک طبی مارگاریتا یکی از محبوب ترین نوع برند داتیس است که از نوع تمام طبی ارتوپدیک می باشد، که هسته مرکزی آن از نوع فنر پاکتی منفصل میکرو است. این نوع از تشک ها را به لحاظ فنی تشک هیبریدی می گویند که از ترکیب مزایای تشک های فنری و فوم های هوشمند برای ایجاد خوابی راحت و در عین حال پشتیبانی کننده سلامتی بدن استفاده می کند.

تشک خوشخواب:

برند های ایرانی می باشد که این شرکت از سال ۱۳۳۸ کارش را شروع کرده است و الان دیگر در بیشتر شهرهای بزرگ نمایندگی  دارد و تشک های مدل‌های طبی، فنر منفصل و فنری را تولید میکند.

تشک خوشخواب مدل سوپراستار ، دارای سیستم اسکلت فنری منفصل (پاکتی) و همچنین دارای فنر میکرو منفصل می باشد.

این فنرها به دلیل عمل کرد مجزا و جداگانه (تکی)، موجب ایجاد مزایایی همچون : حفاظت و حمایت کامل از ستون فقرات، کاهش فشار وارده بر بدن، کاهش تنش بر روی سطح تشک، تغییر شکل بر اساس فرم ستون فقرات بدن، بالا رفتن میزان آرامش و راحتی در حین استراحت، حفظ ارگونومی بدن، افزایش طول عمر تشک به دلیل کارکرد مجزای هر فنر و جلوگیری از ایجاد سر و صدای ناشی از فنرها در دراز مدت و … می شود.

تشک خوش خواب مدل سوپراستار تضمین شده است، چرا که از ۷ سال گارانتی برخوردار می باشد.

انواع تشک:

تشک طبی – تشک فنری(تشک فنری منفصل و تشک فنری متصل )– تشک مموری فوم – تشک بادی– تشک برقی – تشک بیمارستانی – تشک آبی – تشک لاتکس و…

تشک طبی:

به دلیل کمردرد و درد عضلانی و مفاصل و پادرد امروزه اکثر مردم خواهان تشک های طبی هستند.

تشک های طبی معمولا سفت هستند وانعطاف پذیری بیشتری دارند و ستون فقرات شما را به خوبی محافظت میکند ولی اگر گر تشک مورد استفاده شما بیش از حد سفت باشد احتمالا پس از مدتی دچار مشکلاتی از جمله کمردرد و مشکل در ستون فقرات خواهید شد همچنین فنری درون آنها وجود ندارد.

اگر تشک شما خیلی نرم باشد پشت بدن شما درون تشک فرو میرود و باعث خم شدن ستون فقرات شما میشود و در نتیجه دچار عارضه کمردرد میشوید.

خرید تشک

تشک فنری منفصل:

چیده شدن جدا فنر ها در کنار یکدیگر موجب می شود که هر یک از فنرها به صورت جداگانه عمل کند و روی یکدیگر تأثیر نگذارند.

برای تخت‌های دو نفره نیز تشک فنری منفصل نسبت نمونه‌های فنر متصل آرامش بیشتری برای کاربران فراهم می‌کند و حالت ارتجاعی ناشی از غلت زدن را به نفر کناری انتقال نمی‌دهد.

تشک فنری متصل:

در این مدل از تشک ها از فنرهای کربنی استفاده می شود که در سراسر تشک به شکل یک ساختمان به هم گره خورده اند.

همچنین برای کودکان یا کسانی که هیچ عارضه مفصلی و استخوانی نداشته باشند خوابیدن روی آنها لذت‌بخش است.

تشک بادی:

انواعی از تشک‌ها هستند که حجم بیشتر آن را باد تشکیل داده است و در ابعاد و مدل های مختلف تولید شده اند . این تشک ها از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه تشک های معمولی هستند و به شکل مستطیلی می باشند که به طور معمول برای اوقات فراغت استفاده میشود و تشک‌های بادی اولیه عمدتاً برای مقاصد گردشگری یا به عنوان یک وسیله تفریحی در استخرها مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما تشک‌های بادی امروزی عمدتاً از یک محفظه داخلی برخوردارند که با هوا پر می‌شود و روی آن روکشی از فوم و الیاف دیگر قرار می‌گیرد.از جمله مزیت‌های تشک بادی تغییر میزان نرمی یا سفتی آن با کاهش یا افزایش فشار هواست که این موضوع در نوع خود بی‌نظیر است. این تغییر فشار موجب می‌شود تا شما بتوانید بهترین حالت ممکن را برای خوابیدن خود انتخاب کنید

تشک مموری فوم:

در تشک مموری فوم میزان فشار وارد شده به قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است که این ویژگی موجب خون‌رسانی بهتر به اندام‌ها، پشتیبانی کامل کمر و ستون مهره‌ها و جلوگیری از دردهای عضلانی می‌شود.

افزون بر این، در تشک مموری فوم دو نفره انرژی ناشی از غلت زدن به کاربر کناری منتقل نمی‌شود. با توجه به ویژگی‌های فوق تشک مموری فوم از خاصیت طبی بیشتری در قیاس با مدل‌های فنری برخوردار است.

تشک لیمافورد داتیس تمام این ویژگی ها را دارد و علاوه بر آن حالت ارتجاعی تشک طبی لیمافورد ۰ است و فشار به طور کل از ستون فقرات حذف شده است.

از دیگر ویژگی تشک طبی لیمافورد می توان به لایه ترموفلت ۲۰۰۰ گرمی اشاره نمود که نقشی اساسی در جهت پخش فشار حاصل از بدن در سطح تشک و افزایش طول عمر مفید تشک دارد.

تشک بیمارستانی:

تشک های بیمارستانی مصرف بالایی در مراکز درمانی و بیمارستان ها دارند و یا حتی خانه هایی که در بیمار نیاز به استراحت وجود دارد.

این تشک ها باید کاملا طبی و ضدحساسیت باشند و همچنین از کیفیت بالایی برخوردار باشند که بیماری که برای مدت طولانی بر روی آن می خوابد روند بهبود خوبی داشته باشد و دچار زخم بستر نشود.

بهترین تشک برای جلوگیری از زخم بستر تشک مواج سلولی است که رد و بدل کردن هوا فشار را به خوبی تقسیم می کند و بدن را روی حالت متناسبی قرار می دهد که بعد از استفاده مداوم و طولانی بیمار دچار زخم نشود.

تشک آبی :

در تشک آبی در کنار فوم و سایر الیاف از آب نیز استفاده شده که می‌توان دمای آن را به صورت دلخواه تغییر داد. با این وصف، تشک آبی یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که از کمردرد و گرفتگی عضلات رنج می‌برند. همچنین می‌توان در فصول گرم سال نیز با کاهش دمای تشک از خوابیدن روی یک تخت خواب خنک لذت ببرید.

تشک برقی :

به طور معمول با ولتاژ ۱۲ ولت کار می‌کنند. این تشک‌ها برای برطرف کردن دردهای ناشی از آرتروز مفاصل، استخوان و آسب‌دیدگی تاندون‌ها و ماهیچه‌ها استفاده می‌شوند. همچنین چون قابلیت گرم شدن دارند می‌توان برای افراد مسن که نیاز به گرم شدن موضعی دارند، از این تشک‌ها استفاده کرد.

خرید تشک

تشک لاتکس:

شاید بتوانیم پاسخ سؤال چه تشکی بخرم را به راحتی بدون فکر با پیشنهاد تشک لاتکس بدهیم.

لاتکس از محصول طبیعی شیره درخت کائوچو است.

اگر به دنبال تشک با مواد طبیعی هستید تشک لاتکس را انتخاب کنید.

این ماده خیلی شبیه به مموری فوم عمل می کند و به کاهش فشار کمک می کند اما نه به شدتی که مموری فوم انجام می دهد.

تشک لاتکس گرما بدن را محبوس نمی کند و آن را پخش می کند.

معمولا تشک های لاتکس طبیعی قیمت بالایی دارند.

سایت داتیس تشک های لاتکس طبیعی خوبی دارد و همینطور اکثر تشک های آن طبی هست. میتوانید تشک ها و کالای خواب ایرانی موجود در این سایت را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو