بررسی خودرو swm و شناخت ویژگی های فنی این خودرو

بررسی خودرو swm و شناخت ویژگی های فنی این خودرو


منبع: آرگا

62

1399/8/22

15:05


یکی از جدیدترین خودروهای مونتاژی شرکت سیف خودرو در ایران، شاسی بلند SWM G01 است که محصول مشترک برلیانس چین و SWM ایتالیا می باشد. این خودرو با طراحی ظاهر خوب قرار است به عنوان جایگزین بیسو T5 ارائه شود. برای آشنایی بیشتر با خودرو SWM در این مطلب به بررسی کامل این شاسی بلند چینی ایتالیایی می پردازیم.

بررسی خودرو swm و شناخت ویژگی های فنی این خودرو

خودرو SWM G01 جدیدترین محصول مونتاژی سیف خودرو می باشد که ماحصل همکاری شرکت ایتالیایی SWM و شرکت چینی برلیانس است. این شاسی بلند قرار است جایگزین خودرو بیسو T5 باشد که به دلیل تحریم ها عرضه آن متوقف شده است. در این مقاله به بررسی خودرو swm می پردازیم.

آشنایی و بررسی خودرو SWM G01

اکثر خودروسازان چینی به دلیل اعمال تحریم ها دیگر مانند سابق مشتاق حضور در بازار ایران نیستند از این رو خودروسازان ایرانی در جستجوی جایگزینی برای قرار دادهای سابق خود می باشند که SWM G01 نمونه ای از آنهاست. پس از کوچ برند چینی بیسو از ایران به خاطر تحریم ها سیف خودرو به عرضه محصول مشترک چینی و ایتالیایی SWM G01 اقدام کرد. شرکت سیف خودرو یکی از شرکت های تقریبا جدید در صنعت خودرو ایران می باشد که به تازگی مونتاژ شاسی بلند SWM G01 را بر عهده گرفته است.

نخستین کراس اورهایی که سیف خودرو به عرضه آنها اقدام کرد بیسو T3 و T7 بودند که به خاطر همزمانی با اعمال تحریم های اقتصادی به صورت محدود عرضه شدند. اکنون SWM G01  به عنوان سومین عضو در سبد محصولات سیف خودور اضافه شده که تولید چین است ولی تولید شرکت متفاوتی از بیسو می باشد و سیف خودرو و قرار است این شاسی بلند را به عنوان جایگزین بیسو T5 به بازار عرضه کند. خودروی SWM G01 محصول مشترک شرکت چینی برلیانس و شرکت ایتالیایی SWM است که طراحی نسبتا خوبی دارد ولی با کپی کاری نیز همراه است. این خودرو با مشخصات قابل قبولی که دارد ایراداتی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می شود. با بررسی خودرو SWM G01 همراه ما باشید.

طراحی

در بررسی طراحی خودرو SWM G01 می توان گفت که خودرو ظاهر خوبی دارد ولی بین نمای جلو و عقب هماهنگی وجود ندارد و کپی کاری آشکار چینی ها نیز مشهود است. به طوری که نمای عقب با نسل جدید هیوندای سانتافه شباهت زیادی دارد. البته برای ما ایرانی ها که با محدودیت انتخاب مواجه هستیم این خودرو ظاهر زیبایی خواهد داشت در صورتی که SWM G01 در دیگر کشورهای جهان احتمالا از این نظر با استقابل چندانی مواجه نخواهد شد. بررسی ها نشان می دهد در قسمت های مختلف SWM G01 پرچم ایتالیا درج شده است که این امر برای دریافت مجوز حضور در بازار اروپا می باشد هر چند که با خودرویی چینی مواجه هستیم.

در طول بررسی می توان گفت طراحی بیرونی SWM G01 در مقایسه با سایر خودروهای چینی ملایم تر بوده و اغراق آمیز نیست. در نمای روبرو با دو تیپ از G01 روبرو هستیم یکی با طراحی تهاجمی و اسپرت تر و دیگری به خودروهای خانوادگی شباهت دارد. ضمنا در این نما به شاسی بلندهای آمریکایی مانند دوج دورانگو شباهت دارد و این کپی ظارهر خودرو را زیباتر ساخته و در مدل استاندارد جلوپنجره ای با قسمتهای کرومی پر زرق و برق تر شده و چراغها نیز با طراحی جدید و قابل قبولی همراه شده اند.

در نمای جانبی خودرو ارتفاع چندانی با سطح زمین نداشته و ویژگی های یک شاسی بلند حقیقی را نماش نمی دهد. در نمای پشتی طراحی SWM G01 کاملا متفاوت با نمای روبرویی بوده و این تضاد کیفیت ظاهری خودرو را کاهش داده است. سبک طراحی چراغ های عقب که این روزها در چین به یک سبک روتین تبدیل شده فقط نمره قبولی و نه خوب را کسب می کند. به طور کلی می توان گفت طراحی بدنه SWM G01 درحد خودروسازی چین مطلوب به نظر می رسد.

کابین

با ورود به کابین خودرو می توان گفت که SWM G01 از طراحی داخلی خوب،مدرن و هماهنگی بهره می برد. ولی متریال استفاده شده در کابین از جنس پلاستیک بی کیفیت هستند. نمایشگر دیجیتالی قرار گرفته در وسط داشبورد کیفیت خوبی دارد و فرمان دی کات این خودرو طراحی جذابی دارد که موجب خوش دستی آن نیز شده است. ضمنا در بالای نمایشگر ورودی هوای افقی مشاهده می شود. حس مدرن بودن درون کابین کاملا محسوس بوده و این امر تا اندازه زیادی به نمایشگر بزرگ و طراحی فرم دسته دنده و فرمان خودرو ارتباط دارد. نشانگرهای دیجیتالی در پشت فرمان نظر بیننده را جلب نموده و طراحی کنسول میانی و داشبورد ساده اما مدرن هستند. راحتی صندلی ها نیز در حد و اندازه سایر خودروهای چینی موجود در بازار می باشد.

تجهیزات

خودرو SWM G01 در چین از تجهیزات و امکانات رفاهی متعددی بهره می برد که از جمله آن ها می توان به کروز کنترل، ایمبولایزر، ورود و استارت بدون کلید، دوربین دید عقب، سنسور پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار نقاط کور، کنترل کشش، گرمکن و سردکن صندلی های جلو عقب، چراغ دی لایت، آیینه های جانبی تاشونده برقی، روکش چرمی فرمان، سیستم کنترل باد لاستیک ها، بلوتوث، سیستم صوتی با ۹ بلندگو، سیستم شارژ موبایل وایرلس، چراغ های گردشی در پیچ، سانروف پانورما و … اشاره کرد.

پیشرانه

بررسی ها حاکی از آن است که خودرو SWM G01 از پیشرانه ای ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر بهره می برد که قدرتی برابر با ۱۵۶ اسب بخار تولید نموده و گشتاور حداکثری آن ۲۳۰ نیوتن بر متر می باشد. این نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتومات به چرخها انتقال می یابد. ضمنا خودرو دیفرانسل جلو بوده و هر چهار چرخ به ترمزهای دیسکی مجهز هستند و رینگها دارای سایز ۱۸ یا ۱۹ اینچی می باشند.

می توان گفت پیشرانه SWM G01 با توجه به ابعاد خودرو توان قابل قبولی داشته ولی  نگهداری یک خودرو توربوشارژ با توجه به استفاده از بنزین با کیفیت خوب، روغن موتور مناسب و حتی کولنتها دردسرهای خاص خودش را دارد. و SWM G01 که یک خودرو درجه چندم به شمار می رود بیشتر از دیگر خودروهای توربوشارژ در معرض خطر است.

رقبا و ارزش خرید SWM G01

از جمله رقبای SWM G01 می توان به خودروهایی مانند کوپا T210، جک S5، چری تیگو ۷، ام وی ام X55 و هاوال H2 اشاره کرد. از لحاظ ارزش خرید خودرو با توجه به این که SWM G01 سابقه حضور چندانی نداشته در حال حاضر نمی توان نتیجه گیری قطعی درباره آن ارائه نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو