آشنایی با مزایای جالب صابون مراغه

آشنایی با مزایای جالب صابون مراغه


منبع: آرگا

70

1399/8/23

13:23


صابون مراغه یکی از پرطرفدار ترین صابون ها می باشد این صابون سنتی، قدمت زیادی دارد و همچنین دارای کاربرد های فراوانی نیز می باشد.

آشنایی با مزایای جالب صابون مراغه

امروزه اکثر مردم از صابون های استفاده می کنند که در ساخت آن از مواد شیمیایی استفاده می شود اما در خانه بعضی از مردم صابون های سنتی همچنان به عنوان شوینده وجود دارد که این صابون به صورت سنتی تولید می شود  و همچنین در ساخت آن از مواد شیمیایی استفاده نمی شود که صابون مراغه یکی از همین صابون های سنتی می باشد در این مقاله شما را با فواید این صابون آشنا خواهیم کرد.

صابون طبیعی مراغه

استفاده از صابون مراغه چه فوایدی دارد؟

صابون طبیعی مراغه از انواع صابون های می باشد که به صورت کاملا طبیعی تولید می شود این صابون از زمان های گذشته وجود داشته است و با ماندگاری بیش از ده سال و قدمت ۱۵۰ سال  جزء معروف ترین صابون ها می باشد در تشکیل این صابون به جای مواد شیمیایی از شهرهای مختلف پیه های حیوانی را جمع کرده و به مراغه منتقل می کنند و این پیه ها را در دیگ های بزرگ با مقداری سود سوز آور مخلوط می کنند و آب به مقدار لازم به آن اضافه می کنند. صابون ۲۰۰ ساله مراغه به عنوان یکی از سوغاتی های این شهر شناخته شده است، زیرا هر ساله صدها گردشگر به این شهر برای دیدن آثار بی نظیر می روند و علاوه بر سوغاتی های  دیگر صابون سنتی مراغه را نیز به همراه خود می برند و همچنین به علت داشتن بسته بندی مناسب و همچنین داشتن کیفیت عالی در این صابون، صادرات آن به کشورهای آسیای میانه، قفقاز، ترکیه و عراق آغاز شده است.از صابون مراغه در نانوایی های سنگک نیز استفاده می شود، زیرا این صابون مانع از چسبیدن سنگ ها به نان می شود این صابون هم اکنون در بازارهای سنتی شهرهای مختلف طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

صابون مراغه باعث تقویت پیاز مو می شود

فواید صابون های مراغه

صابون مراغه در سه رنگ مختلف ساخته می شود که این رنگ ها شامل: سفید، زرد و سیاه می باشد که صابون سیاه در واقع از ضایعات این صابون ها می باشد و به مراتب درجه پاک کنندگی کمتری نسبت به دوتای دیگر دارد اما در برخی موارد به صابون سیاه سدر و حنا اضافه می شود که برای رفع شوره سر، ریزش مو و همچنین تقویت پیاز مو استفاده می شود که در بین این صابون ها معروف ترین آن ها به رنگ زرد می باشد که در بین مردم بیشتر استقبال می شود. این صابون به علت داشتن  ph مناسب و همچنین میزان اسید کنترل شده باعث می شود حساسیت های پوستی را از بین ببرد و هیچ گونه عوارض جانبی این صابون ندارد به همین دلیل برای تقویت مو بسیار مناسب می باشد و می تواند جایگزین صابون های شیمیایی شود. این صابون برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مناسب می باشد و تن را بسیار نرم و لطیف می کند و دیگر از خشکی و شوره مو خبری نیست،شستن موی سر با  این صابون مشکلی ندارد فقط شفافیت موهای سر کمتر می شود و همچنین این صابون تاریخ انقضا ندارند، هرچه کهنه تر شود ارزش شویندگی آن نیز بیشتر می شود.

صابون 200 ساله مراغه در سه رنگ مختلف

با استفاده از صابون مراغه می توانید مو هایی با ریشه های مستحکم داشته باشید و از شر ریزش مو خلاص شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو