گلودرد با تحریک و درد می تواند فرد را کلافه کند به خصوص در شرایط حال حاضر با شیوع  ویروس کرونا این درد می تواند شرایط سخت تری را برای بیماران ایجاد کند، در این مواقع در قدم نخست برای تسکین درد به یک فنجان چای گرم پناه می بریم.

به گزارش ایندیا تایمز، اما جای بسی خوشحالی دارد که بدانید به جای یک چای ساده می توانید ترکیب جالبی را برای بهبود علائم و تسکین درد گلو استفاده کنید، بنابراین اگر شما یا فردی در خانواده گلودرد دارید این چای به شما توصیه می شود.

چای مراکشی

چای مراکشی یکی از بهترین چای ها برای تسکین گلودرد است و برای تهیه آن فقط به سه ماده ساده احتیاج هست: ریشه زنجبیل، عسل و آب لیموترش.

فواید عسل

عسل بسیار تسکین دهنده درد گلو است و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند، در واقع یکی از قدیمی ترین آنتی بیوتیک ها محسوب می شود. برای این چای توصیه می شود از عسل طبیعی و خالص استفاده کنید تا بیشترین فایده را در برداشته باشد.

فواید زنجبیل

زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد و برای گلودرد معجزه می کند. زيرومبون يکی از اجزای زنجبیل است که حاوی خواص ضدالتهابی، آنتی اكسیدانی و ضدآلرژيک است، این گیاه به جلوگیری از پروتئین های پیش التهاب در بدن کمک می کند. این پروتئین ها باعث درد التهابی و خارش می شوند.

فواید لیموترش

لیموترش برای گلودرد بسیار مفید است زیرا به شکستن مخاط کمک می کند و درد را تسکین می دهد. لیمو همچنین دارای ویتامین C است که ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن به آن قدرت می دهد تا از عفونت جلوگیری کند.

بیشتربخوانید:7 چیز که باید در زمان گلو درد شدید، انجام دهید

سایر درمان های خانگی

سایر درمان های خانگی گلودرد شامل غرغره با آب نمک و چای ماسالا است که از آنها نیز غافل نشوید.

مترجم:الهه زارعی