محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق کشورمان در گفتگویی اینستاگرامی با ایندیپندنت فارسی، درباره شیوع ویروس کرونا گفته بود:« *کرونا که معلوم است یک ویروس آزمایشگاهی است، ساخته شده و عمدا منتشر شده است با اهداف سیاسی. من معتقد هستم کسانی که دنیا را در صد سال اخیر مدیریت کردند، به این نتیجه رسیده اند که ساز و کارهایشان دیگر پاسخ نمی دهد، باید تغییرات اساسی بوجود بیاورند و انتشار کرونا، یکی از اهدافش پوشش دادن و تغییرات است. یعنی زمینه را برای تغییرات فراهم کنند. دستورالعمل هایی را که منتشر می کنند در دنیا بسیار گنگ است، چند پهلو و متناقض است و هر کشوری که بخواهد از آن دستورالعمل ها تبعیت بکند دچار مشکلات می شود. بنظرم در ایران هم مشکل اصلی این است که مدیریت کرونا، در تبعیت از سیاست هایی که بهداشت جهانی منتشر می کند، دارد اتفاق می افتد و همین باعث شده که مهار کرونا در ایران با مشکلات جدی مواجه شود.»

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آنچه برای ما مهم است در محله اول آموزش است‌. ما باید سواد سلامت مردم را افزایش دهیم. مردم باید به خوبی بدانند علائم این بیماری چه هست. هنوز هم در جامعه ما افرادی هستند که می گویند هیچ علامتی ندارند. می گویی هیچ علامتی ندارید؟ می گویند چرا کمی درد عضلانی دارم. باز هم می پرسی می گوید چند روزی است حس بویایی و چشایی‌ام کار نمی‌کند. معلوم است به اندازه کافی آموزش به مردم داده نشده است و مردم فکر می کنند باید تب شدید داشته باشند یا دائم سرفه کنند تا احساس کنند این بیماری سراغشان آمده است. بنابراین در برخی از علایم و شرایط آموزش کم داده شده است و ما باید سطح آموزش را بالا ببریم و ارتقا دهیم.

وی با کنایه به اظهارات رئیس جمهور سابق کشور گفت:  مردم باید به ستاد ملی کرونا و قرارگاه اعتماد صد در صد داشته باشند. هرچه این اعتماد کم شود به ضرر کشور است. البته کاری به حرف اینهایی که گاهی با داخل و ضد ایرانی‌ها در خارج، مصاحبه و انتقادهای نپخته ای را مطرح می‌کنند، ندارم اما هر چیزی که اعتماد مردم به ستاد ملی کرونا، قرارگاه مرکزی ستاد و وزارت بهداشت و درمان را کاهش دهد، به ضرر ما است. به محض کاهش اعتماد، دقت مردم برای اجرای مصوبات کم می‌شود. این اصل داستان است که باید مورد توجه قرار گیرد که پروتکل‌ها به خوبی اجرایی و عملیاتی شود.