طرز تهیه بازلاما نان ترکیه ای خوش طعم با دستور پخت اصلی

طرز تهیه بازلاما نان ترکیه ای خوش طعم با دستور پخت اصلی


منبع: آرگا

140

1399/8/24

18:02


در این بخش از آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه نان بازلاما خوشمزه و خوش طعم در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از تهیه این نوع نان نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه بازلاما نان ترکیه ای خوش طعم با دستور پخت اصلی

نان بازلاما از انواع نان های ترکیه ای خوشمزه و خوش طعم می باشد و اگر شما در طرز تهیه نان بازلاما ترفندهایی را رعایت نمایید می توانید نان هایی بی نظیر و با کیفیت را در منزل بپزید.

نان تورتیلا و نان فوکاسیا و نان سوروک و نان بازلاما از انواع نان های محبوب و سالم می باشند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت نان خانگی علاقه مند هستید می توانید این نوع نان ها را در منزل بپزید.

دستور تهیه نان بازلاما در منزل

مواد لازم

  • خمیر مایه تازه : یک بسته
  • شیر : ۶۴۰ میلی لیتر
  • شکر : دو قاشق غذاخوری
  • روغن مایع : دو قاشق غذاخوری
  • نمک : دو قاشق مرباخوری
  • آرد : یک کیلوگرم

طرز تهیه نان بازلاما در منزل

برای تهیه این نوع نان اگر از خمیر مایه خشک می خواهید استفاده نمایید باید آن را فعال نمایید که برای فعال نمودن خمیر مایه خشک فوری باید درون ظرفی مناسب خمیر را به همراه شیر ولرم بریزید توجه داشته باشید که مخلوط مواد باید به اندازه ای گرم باشد که دست شما را نسوزاند سپس شکر را به مخلوط خمیر مایه بیفزایید و روی ظرف سلفون بکشید و به مدت ۵ تا ۱۰ صبر کنید تا خمیر مایه فعال شود.

طرز تهیه نان بازلاما

بعد از آماده خمیر مایه ، شیر و شکر و روغن مایع و نمک و آرد را به آن بیفزایید و خمیر را به خوبی ورز بدهید تا نرم و لطیف گردد سپس روی ظرف را به خوبی بپوشانید و خمیر را در مکانی مناسب و گرم به مدت ۶۰ دقیقه قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

بعد از مدت زمان ذکر شده روی سطح صافی را آردپاشی نمایید سپس خمیر نان را روی سطح صاف ورز دهید و به کمک کاردکی مناسب خمیر را به ۱ تا ۱۲ چانه تقسیم نمایید و هر یک از چانه ها را گرد نمایید.

دستور تهیه نان بازلاما

سپس به کمک وردنه و روی سطح آرد پاشی شده چانه ها را به اندازه یک بشقاب میوه خوری باز نمایید و خمیرهای باز شده را روی کاغذ روغنی قرار دهید.

روش پخت نان بازلاما

برای پختن نان بازلاما تابه ای مناسب را روی حرارت گاز قرار بدهید تا گرم شود سپس نان ها را یکی یکی بپزید و برای اینکه نان ها پف بیشتری داشته باشند هر ۸ تا ۱۰ ثانیه یک بار باید آن ها را برگردانید تا روی آن ها لکه های قهوه ای ایجاد شود.

دستور پخت نان بازلاما

نکات طلایی برای پخت بهتر نان بازلاما

۱. برای تهیه نان بازلاما توجه داشته باشید که باید با وردنه فشار زیادی را به خمیر وارد نکنید.

۲. نان بازلاما را می توانید به همراه پنیر و کره میل نمایید.

مراحل پخت نان بازلاما

در این مطلب با آموزش دستور تهیه نان بازلاما در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید این نوع نان را در منزل به راحتی بپزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو