زیباکلام: خاتمی هم کاندیدا شود، رای نمی‌دهند

منبع: برترین ها

40

1399/8/25

08:29


صادق زیباکلام، فعال سیاسی گفت: هربخشی از جریان اصلاح طلب، اعم از روحانیون مبارز و کارگزاران و دیگران که امیدی به انتخابات ۱۴۰۰ دارند به نظر من وقت خودشان را تلف می کنند و متاسفانه هیچ شناختی از جامعه ایران ندارند.او همچنین تاکید می کند که روی کارآمدن دوباره دموکرات ها در آمریکا هیچ دستاوردی برای اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهد داشت.

خبرآنلاین: صادق زیباکلام، فعال سیاسی گفت: هربخشی از جریان اصلاح طلب، اعم از روحانیون مبارز و کارگزاران و دیگران که امیدی به انتخابات ۱۴۰۰ دارند به نظر من وقت خودشان را تلف می کنند و متاسفانه هیچ شناختی از جامعه ایران ندارند.او همچنین تاکید می کند که روی کارآمدن دوباره دموکرات ها در آمریکا هیچ دستاوردی برای اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهد داشت.

زیباکلام: خاتمی هم کاندیدا شود، رای نمی‌دهند

زیباکلام:

* من معتقدم اگر انتخاب آقای بایدن قطعی شود و در نهایت او از دوماه دیگر رئیس جمهور آمریکا شود، مساله ای در رابطه ایران و آمریکا تغییر پیدا نمی کند. مقصودم رویکرد آمریکا ستیزی است که ظرف ۴۰ سال گذشته جاری بوده است. آن چیزی که در نهایت اتفاق خواهد افتاد نرمشی است که می توان آن را برجام ۱۴۰۰ خواند که در گذشته هم شاهد آن بوده ایم که یک فضای نفس کشیدنی برای ایران بوجود خواهد آورد. اما در اصل دشمنی ایران و آمریکا تغییری ایجاد نمی کند. چون آمریکا ستیزی عمود خیمه جمهوری اسلامی است.

* با روی کارآمدن جو بایدن در آمریکا، ممکن است مذاکرات در همین دولت آقای روحانی آغاز شود؛ اما برجام ۱۴۰۰ در دولت بعدی اتفاق خواهد افتاد. چون در انتخابات ۱۴۰۰ حامیان اصلاح طلبان پای صندوق های رای نخواهند رفت. بنابراین این اصولگرایان هستند که پیروز انتخابات خواهند بود و مذاکرات توسط اصولگرایان پیش خواهد رفت.

* به نظر من اصلاح طلبان وقت خود را تلف می کنند. هربخشی از جریان اصلاح طلب، اعم از روحانیون مبارز و کارگزاران و دیگران که امیدی به انتخابات ۱۴۰۰ دارند به نظر من وقت خودشان را تلف می کنند و متاسفانه هیچ شناختی از جامعه ایران ندارند.

*چون حضور افرادی چون جهانگیری و محسن هاشمی که جای خود، حتی اگر خود خاتمی هم تایید صلاحیت شود آن ۲۴ میلیون پای صندوق های رای نخواهند آمد.

* وضعیت اقتصادی پس از برجام ۱۴۰۰ بهتر خواهد شد. همینقدر که کمی از فشار تحریم ها کاسته شود و وضعیت اقتصادی کمی بهبود پیدا کند برای اقشار و لایه های کم درآمد جامعه قوت قلبی خواهد بود. اما این به نفع اصولگرایان خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو