غیر قانونی بودن مداخله و تخریب عرصه بافت تاریخی اردکان

منبع: همگردی

86

1399/8/25

10:36


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، غیر قانونی بودن مداخله و تخریب عرصه بافت تاریخی اردکان اعلام شد.

قضیه چیست؟

محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به واکنشهای اخیر نسبت به تخریب بخشی از خانه ای تاریخی در بافت تاریخی شهر اردکان و دغدغه فعالان میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به این مسأله اظهار کرد: بافت تاریخی اردکان به ثبت ملی رسیده و هرگونه مداخله و تخریب در عرصه این بافت غیرقانونی و قابل پیگیری است، چه بنای تخریب شده به ظاهر دارای ارزش باشد و چه بخش باقیمانده ای از یک بنای دیگر باشد، نباید و نمی توان سلیقه ای با این بافت برخورد کرد.

وی افزود: به عنوان نماینده مردم از ابتدای وقوع حادثه، این موضوع را از مسئولان و نهادهای ذی ربط پیگیری کردم و معتقد هستم باید عوامل تخریب مورد بازخواست واقع شوند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با تأکید بر اینکه حفظ بافت تاریخی اردکان بخشی از هویت ما و از اولویت هایت، گفت: به دور از جنجالهای رسانه ای و به صورت علمی، در زمینه حفظ بافت تاریخی اردکان در حال اقدام هستیم، از جمله همکاری با دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در فعالیت های منسجم علمی مرتبط با بافت تاریخی اردکان که در این حوزه اتفاقات خوب و مثبتی در حال انجام است.

دشتی اردکانی ادامه داد: گرچه برخورد با عوامل تخریب بافت تاریخی امری لازم است، اما نباید به این بهانه، سایر برنامه ها و اقدامات صحیح و اثربخش در بافت تاریخی نادیده گرفته شود.

یادآور شد؛ به منظور پیگیری موضوع این تخریب مقرر شده بود که جلسه ای با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در محل دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس برگزار شود که با توجه به ابتلای دشتی اردکانی به ویروس کرونا، این نشست به تعویق افتاد.

غیر قانونی بودن مداخله و تخریب عرصه بافت تاریخی اردکان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو