چگونه در استوری اینستاگرام با خط نستعلیق بنویسیم؟

چگونه در استوری اینستاگرام با خط نستعلیق بنویسیم؟


منبع: مینویسم

232

1399/8/25

16:07


چگونه در استوری اینستاگرام با خط نستعلیق بنویسیم؟

چگونه در استوری اینستاگرام با خط نستعلیق بنویسیم؟

در این نوشته قصد داریم آموزش استقاده از خط نستعلیق در استوری اینستاگرام را برای شما توضیح دهیم. در شبکه اجتماعی اینستاگرام در انتشار محتوا دو حالت با یک هدف وجود دارد، هدف جذب فالوور و به نمایش گذاشتن محتوای مد نظر مخاطب، حالت اول پست گذاری است که از ابتدای فعالیت شبکه اجتماعی اینستاگرام با آن همراه بوده است و دومین حالت استوری است که اینستاگرام  چند سال پس از فعالیت خود در آپدیت های جدیدش از آن رونمایی کرد. اگر میخواهید بدانید چگونه در استوری اینستاگرام با خط نستعلیق بنویسیم؟ با مینویسم همراه باشید.

آموزش استفاده از فونت نستعلیق در استوری اینستاگرام

قبل از اینکه به مطلب اصلی بپردازیم و نحوه نوشتن با فونت نستعلیق در استوری اینستاگرام را بیان کنیم با مقدمه ای کوتاه با شما هستیم.

تفاوت پست و استوری: استوری به معنای داستان است و دقیقا تفاوت استوری و پست گذاری از همین معنا رقم میخورد چرا که در استوری کاربر داستان زندگی روزمره و شخصی خود را با دیگران به اشتراک میگذارد. قابلیت های موجود در هردو یکسان است، بطور مثال در پست امکان لایک کردن، کامنت گذاشتن و ارسال برای دیگران وجود دارد.

و همین دسترسی ها در استوری با شکل و شمایلی دیگر در قالبت پاسخ دادن (reply) ، واکنش نشون دادن (react) و ارسال برای دیگری، وجود دارد.

اما تفاوت بارز و مشخص بین پست و استوری در محدودیت زمانی ۲۴ ساعته استوری می باشد، بطوری که در پست گذاری، پست منتشر شده در صفحه (page) شخص باقی می ماند و هر زمان که بازدید کننده ای وارد صفحه ی شخصی و آدرس اینستاگرام او بشود میتواند آن محتوا و پست را مشاهده کند.

اما در استوری برای بازدید کننده فیلترهای متعددی تعریف شده است.

چگونه استوری اینستاگرام را دانلود کنیم؟

امکانات و تفاوت استوری و پست اینستاگرام:

  • انتشار ۲۴ ساعته و پاک شدن آن محتوا پس از ۲۴ ساعت
  •  امکان تعیین و  انتخاب بازدیدکننده و افرای که بتوانند استوری مورد نظر را ببینند
  • امکان حذف و مخفی کردن استوری از نظر کاربران تعیین شده
  • داشتن حالت های گرافیکی جذاب برای عکاسی و فیلمبرداری
  • پنهان بودن کامنت ها در نظر دیگران و نمایش آن در چت شخصی و خصوصی

چگونه میتوان در استوری اینستاگرام فونت را تغییر داد؟

یکی دیگر از جذابیت های استوری نسبت به پست، انتخاب فونت های متفاوت و درست کردن عکس نوشته های جذاب است که نه تنها برای استوری گذاری بلکه برای تولید محتواهای خلاقانه ی عکس نوشته میتواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد و به جهت تجربه کاربری ساده تر میتواند جایگزین اپلیکیشن های مختلف موبایلی فعالی در این حوزه باشد.

آموزش تغییر فونت در واتساپ

در این مقاله میخواهیم استفاده از خط نستعلیق در استوری را به دو روش  آموزش دهیم:

۱: استفاده از خط نستعلیق در استوری اینستاگرام بدون استفاده از اپلیکیشن:

ابتدا عبارت زیر را در گوگل جست و جو کنید:

; ۶۴۴۴۴#&

سپس علامتی که طبق تصویر زیر در کادر جستجو ظاهر می‌شود را کپی کنید:

 

چگونه در استوری اینستاگرام با خط نستعلیق بنویسیم؟

چگونه در استوری اینستاگرام با خط نستعلیق بنویسیم؟

به مسیر Settings > General > Keyboard > Text Replacement رفته و در قسمت بالایی روی علامت + بزنید. علامتی را که کپی کرده بودید در قسمت Phrase پیست کنید. در قسمت Shortcut یک کلمه دلخواه (مثلا نستعلیق) بنویسید. پس از طی مراحل روی Save ضربه بزنید تا ذخیره شود.

استفاده از خط نستعلیق

استفاده از خط نستعلیق

۱۲ مورد از بدترین نمونه های استوری اینستاگرام

هر وقت که خواستید با فونت نستعلیق در اینستاگرام آیفون بنویسید، وارد بخش استوری اینستاگرام خود شوید و کلمه‌ای که در مرحله قبل در بخش Shortcut نوشته بودید (در اینجا نستعلیق) را بنویسید تا علامتی که پیست کرده بودید را ببینید.

نستعلیق در استوری

نستعلیق در استوری

حال یک فاصله بزنید تا آن علامت در قسمت تایپی ظاهر شود و سپس فاصله اضافی را پاک کنید. حال مشاهده می‌کنید که نوشته‌های شما با فونت نستعلیق نوشته می‌شوند. نکته‌ای که در این میان باید توجه کنید آن است که به فاصله باید از نیم فاصله کیبورد فارسی استفاده کنید. بدین ترتیب می‌بینید که نستعلیق نوشتن در استوری اینستاگرام کار راحتی است.

چگونه در استوری اینستاگرام با خط نستعلیق بنویسیم؟

چگونه در استوری اینستاگرام با خط نستعلیق بنویسیم؟

۲: استفاده از خط نستعلیق با استفاده از اپلیکیشن

نرم افزار تغییر فونت اینستاگرام Adobe Spark Post:

Adobe Spark Post یک نرم افزار حرفه‌ای و کاربردی برای ویرایش متن و عکس است. با استفاده از این نرم افزار و با انجام چند کلیک ساده می‌توانید تصاویر و متون خاص خود را بسازید و از آن‌ها در اینستاگرام استفاده کنید.

نرم افزار تغییر فونت اینستاگرام Adobe Spark Post

نرم افزار تغییر فونت اینستاگرام Adobe Spark Post

فقط کافیست وارد نرم افزار شده و عکس موردنظرتان را انتخاب، و سپس از بین فونت‌های موجود یکی را انتخاب کرده و روی عکس اجرا کنید. سپس عکس بدست آمده را می‌توانید در استوری یا پست‌های خود بکار گیرید. نرم افزار تغییر فونت اینستاگرام Adobe Spark Post برای اندروید و iOS در دسترس است. 

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو