سرتیپ ستاد سمیر زکی حسین فرمانده هوانیروز ارتش عراق عصر امروز یکشنبه در دیدار با سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به سفر گذشته خود به ایران و بازدید از توانمندی‌های دفاعی کشورمان افزود: پیشرفت‌های ایران بسیار خوب است و من نسبت به گذشته واقعا شگفت زده شدم، این قدرت تسلیحاتی ایران شگفت آور است و این برای ما به عنوان کشور دوست و برادر باعث افتخار است.

فرمانده هوانیروز ارتش عراق ادامه داد: اینکه برادران ایرانی این‌گونه در صنایع دفاعی پیشرفت داشته‌اند و به سطح بسیار بالایی رسیده‌اند موجب امیدواری است.

وی گفت: سفر گذشته من به ایران زمانی بود که شهرهای عراق به دست داعش در حال سقوط بود و برادران ایرانی در زمینه مبارزه با داعش واقعا به ما کمک کردند و این بزرگواری ایرانی‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌شود.

سرتیپ زکی حسین گفت: ایران و عراق با هم مشترکات بسیاری دارند و این مشترکات نشان دهنده سطح بالای روابط دو ملت است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده شهید سلیمانی در مقابله با داعش گفت: من تاکنون فرماندهی در این سطح و با این تواضع و شجاعت و فروتنی ندیده‌ام و باید بگوییم که تنها ایرانی‌ها این شهید و فرمانده بزرگ را از دست نداده‌اند بلکه ما عراقی‌ها هم برادر و فرماندهی بزرگ را در کنار شهید ابومهدی مهندس را از دست داده‌ایم.

فرمانده هوانیروز ارتش عراق گفت: گسترش روابط و همکاری‌ها مورد نظر ماست ما می‌خواهیم سطح همکاری‌ها بیشتر از این باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما هیچ‌گاه کمک‌های ایران را فراموش نمی‌کنیم زیرا جان خود را در راه کمک به ملت ما از دست دادند.