طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی یک فست فود ارزان و خوشمزه

طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی یک فست فود ارزان و خوشمزه


منبع: آرگا

80

1399/8/26

08:30


پیتزا گوجه فرنگی بسیار ساده و خوشمزه می باشد برای تهیه این پیتزای لذیذ نیاز به مواد اولیه زیادی نمی باشد شما با کمترین مواد در منزلتان می توانید لذیذترین پیتزا را درست کنید در ادامه مطلب با طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی همراه ما باشید .

طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی یک فست فود ارزان و خوشمزه

 طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی علاوه بر راحتی آن بسیار با صرفه می باشد شما با کمترین موادی هم که در منزل دارید می توانید خوشمزه ترین پیتزا را درست کنید. پیتزا از غذاهای سنتی ایتالیا می باشد که در کشور های اروپایی پیتزا را به صورت منجمد هم دارند و هنگام سفارش و خریدن آن فقط کافیست آن را در فر قرار دهید و میل نمایید پیتزا در این چند سال اخیر در کشور ایران هم رونق یافته است و در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ قابل رویت می باشد از انواع دیگر پیتزا که می توان نام برد به پیتزا چرخی فینگرفود، پیتزا قارچ، نان سیر و پیتزا بادمجان اشاره کرد.

 تهیه درست کردن پیتزا گوجه فرنگی

طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی

پیتزا گوجه فرنگی یک پیتزای ساده و لذیذ می باشد هر چند بعضی افراد با نام پیتزا فکر می کنند که کاری بسیار دشوار و سخت است ولی با اندکی تلاش و پشتکار می توانید در منزلتان انواع پیتزاهای خوشمزه و لذیذ تهیه کنید. سعی کنید در مواد اولیه پیتزا از انواع سبزی ها، زیتون، آویشن، ریحان، نعناع، مرزه و مریم گلی استفاده کنید همچنین از این مواردی که نام بردیم می بایست تازه و سالم باشند علاوه بر این مواردی که نام بردیم یکی دیگر از مواد غذایی که پیتزا را خوش طعم و دلچسب می کند پنیر پیتزا است که باید انواع مختلفی از جمله گودا، ریکوتا، گورگونزلا، موزالا، پیکارینو، پارمسان را دارا باشد.

روش پخت پیتزا گوجه فرنگی

مواد اولیه برای تهیه پیتزا گوجه فرنگی

  •  گوجه فرنگی تازه رنده شده و نرم                       ۱۵ عدد
  •   پیاز رنده شده                                               ۲ عدد
  •   کنسرو قارچ یا قارچ تفت داده شده                    ۱ لیوان
  •  فلفل دلمه ای سبز خرد شده                           ۱ عدد
  •  روغن زیتون                                                   ۱/۴ لیوان
  •  سس گوجه فرنگی                                        ۱ قاشق غذاخوری
  •  آب                                                             ۴ قاشق غذاخوری
  •  نمک                                                           ۱.۵ قاشق غذاخوری
  •  پودر آویشن،ریحان                                         به مقدار لازم
  •  شکر                                                          ۱ قاشق چای خوری
  •  پنیر موزارلا (موتزارلا)                                     ۲ لیوان
  •  زیتون سیاه                                                 به مقدار لازم

طرز پخت پیتزا گوجه فرنگی

دستور پخت پیتزا گوجه فرنگی

برای تهیه پیتزا گوجه فرنگی ابتدا روغن زیتون را در ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید پیاز رنده شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید کمی سرخ شود و آن را دائم تفت بدهید تا نسوزد بعد فلفل دلمه ای خود را به آن بیفزاید و به مدت یک دقیقه تفت دهید سپس قارچ های خرد شده را هم به آن اضافه کرده و خوب تفت داده و به مدت یک دقیقه اجازه دهید تا سرخ شود آنگاه گوجه فرنگی رنده شده، نمک و شکر را به مخلوط خود اضافه کرده و خوب هم بزنید تا موادتان به خوبی جا بیفتد و تمام گوجه فرنگی ها آب بشوند. سپس پودر آویشن و پودر ریحان و یک قاشق غذا خوری سس گوجه فرنگی به موادتان اضافه کنید و مواد را روی حرارت ملایم بگذارید در آخر ۴ قاشق غذاخوری به مواد اضافه کنید و آن را کنار بگذارید. آنگاه خمیر آماده خود را روی سینی که از قبل آرد پاشیده اید را با وردنه باز کنید آن را به شکلی که دوست دارید می توانید در بیاورید مستطیل، مربع یا قلب بستگی به سلیقه شما دارد. آنگاه سینی فر را چرب کرده و آرد بپاشید و خمیر خود را درون سینی قرار داده و از مواد آماده خود به مقدار لازم  روی خمیر ریخته طوری که همه ی مواد سطح خمیر را بپوشاند فر را از قبل داغ کنید و خمیر را داخل فر گذاشته و اجازه دهید تا به مدت ۴۰ دقیقه در حرارت ۱۶۰ درجه بپزد سعی کنید تا اون موقع به هیچ عنوان در فر را باز نکنید زیرا پف پیتزای شما می خوابد زمان پخت آن را از فر خارج کرده و روی آن را با پنیر بپوشانید و زیتون سیاه هم بگذارید و پیتزای خود را مجدد داخل فر گذاشته تا پنیرتان به رنگ طلایی در بیاید و بقیه خمیرتان را می توانید به همین روش ادامه و درست کنید.

طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی

ضمن سپاس و قدردانی از توجه شما به آموزش طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی، امیدواریم که نهایت استفاده و لذت را برده باشید و پیتزایی خوشمزه برای اهالی خانواده تهیه کنید و روزی خوش و شادی را در کنار خانواده تان سپری کنید. برای آشنایی با طرز پخت پیتزا پپرونی، پیتزا تابه ای و پیتزا پاکتی کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو