نسخه خانگی برای حفاظت از ریه‌ها در هوای آلوده

29

1399/8/26

08:49


با سرد شدن هوا و کاهش دما، آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند و افت کیفیت هوا در این فصل از سال در بسیاری از افراد منجر به بروز مشکلات تنفسی می‌شود.

نسخه خانگی برای حفاظت از ریه‌ها در هوای آلوده

به گزارش بهداشت نیوز، تنفس در هوای آلوده با بروز مشکلات بسیاری از جمله آسم، برونشیت، ذات الریه و حتی بیماری‌های ریوی همراه است و به همین دلیل حفظ سلامت ریه‌ها در برابر ذرات معلق حائز اهمیت است.

به گفته کارشناسان سلامت با کمک درمان‌های خانگی می‌توان از بروز بیماری‌های ریوی ناشی از آلودگی هوا به میزان زیادی پیشگیری کرد. یکی از این درمان‌های خانگی مصرف دمنوش‌های گیاهی است.

نوعی دمنوش گیاهی که می‌توان به راحتی و با استفاده از داروهای گیاهی خانگی تهیه و از سلامت ریه ها در برابر آلودگی هوا محفاظت و سیستم ایمنی را تقویت کرد، ترکیبی از چند گیاه و ادویه است.

این دمنوش حاوی ترکیبی از زنجبیل رنده شده، چوب دارچین، برگ ریحان، کرفس، فلفل سیاه، هل سبز و بادیان رومی یا انیسون است. این دمنوش از ترکیب موادی تهیه می‌شود که خواص دارویی و درمانی آنها شناخته شده است.

تمام این ادویه‌ها را داخل یک ظرف گود ریخته و یک لیوان آب به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید این ترکیب ۱۰ دقیقه بجوشد و پس از آن می‌توانید دمنوش را مصرف کنید. برای بهبود طعم این دمنوش می توان به آن مقداری عسل ارگانیک اضافه کرد.

همچنین از آنجایی که این دمنوش سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند مصرف آن در دوران شیوع کروناویروس که تقویت سیستم ایمنی حائز اهمیت است، مفید است.

علاوه بر این، درصورتیکه به مصرف قهوه به هنگام صبح عادت دارید ضروری است از این پس از نوشیدن قهوه خودداری کنید. نوشیدن روزانه دمنوش گیاهی هنگام صبح به جای قهوه، سیستم ایمنی را تقویت کرده و ریه ها را پاک می کند. همچنین لازم نیست این نوشیدنی چند بار در روز مصرف شود و مصرف یکبار هنگام صبح کافیست.

 بسیاری از ترکیب‌های موجود در این چای موجب افزایش حرارت در بدن می شود و به همین دلیل لازم است افراد در طول روز مقدار کافی آب بنوشند.

در حالیکه بسیاری از دمنوش‌ها، جایگزین مناسبی برای سایر نوشیدنی‌های شیرین و کافئینه هستند با این حال مصرف آنها با مشورت پزشک یا کارشناس طب مکمل و سنتی به ویژه برای اشخاصی که سابقه بیماری یا مصرف دارویی خاص دارند، ضروری است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو