فیلم عجیب و غریب در صدر گیشه‌ سینما

منبع: ایران آرت

71

1399/8/26

11:40


فیلم تازه وارد "عجیب و غریب" با بازی وینس وو و کاترین نیوتون در بدو اکران در راس باکس آفیس آمریکا نشست.

ایران آرت: فیلم "عجیب و غریب" در اولین آخر هفته اکرانش با فروش ۳.۷ میلیون دلار فیلم اول گیشه‌های آمریکا شد.

فیلم ترسناک یونیورسال پیکچرز و بلومهاوس در شرایط خاص کرونایی و در حالی که مردم هنوز تمایلی به رفتن به سینماها ندارند، با همین میزان فروش راس باکس آفیس را از آن خود کرده است. این فیلم با نمایش در ۲۴۷۲ سالن سینما در آمریکای شمالی این جایگاه را کسب کرده است. در خارج از آمریکا نیز "عجیب و غریب" ۱.۹ میلیون دلار فروخته و از فروش در ۲۰ بازار بین‌المللی در مجموع در سطح جهان میزان فروشش را به ۵.۶ میلیون دلار رسانده است.

"عجیب و غریب" داستان یک قاتل سریالی با بازی وینس وو و یک دختر دبیرستانی با بازی کاترین نیوتون است. این فیلم که از ۱۳ نوامبر اکران عمومی‌اش را شروع کرد داستان این دو را در حالی روایت می‌کند که در یک روز جمعه که سیزدهم ماه است بدن‌های این دو با جادوی یک خنجر خاص با یکدیگر جابه‌جا می‌شود و دختر مدرسه‌ای خود را در بدن قاتل پیدا می‌کند. آن‌ها فقط ۲۴ ساعت زمان دارند تا جادو را باطل کنند و به بدن خود برگردند وگرنه تا ابد به همان صورت خواهند ماند.

این فیلم را کریستوفر لندون با بودجه ۶ میلیون دلاری ساخته و با آن نقدهای خوبی از منتقدان گرفته است.

به گزارش مهر سازندگان فیلم این فروش را افتتاحیه‌ای خوب در دوران پاندمی خوانده‌اند و مدیر داخلی یونیورسال ابراز امیدواری کرده است که با وجود نبودن رقبای چندانی در گیشه، این فیلم عمر بیشتری برای اکران داشته باشد.

در مقایسه با استودیوهای رقیب، یونیورسال در اکران فیلم‌ها در دوران پاندمی فعال‌تر بوده و علت عمده آن معامله‌ای است که با سینماهای زنجیره‌ای ای‌ام‌سی داشته است. در حالی که به طور معمول فیلم‌ها ۷۵ تا ۹۰ روز برای اکران بر پره‌های بزرگ فرصت دارند و بعد می‌توانند وارد سیستم اجاره برای سیستم‌های دیجیتال شوند؛ طبق قرارداد جدید استودیو موافقت کرده تا پس از ۱۷ روز فیلم‌ها وارد سیستم کرایه‌ای شوند.

البته یونیورسال فیلم‌های درجه یک خود مانند دنباله "سریع و خشمگین" یا "دنیای ژوراسیک: سلطه" را وارد این چرخه نکرده و آنها را برای دوران پس از پاندمی نگه داشته است.

این در حالی است که در این مقطع در مجموع تنها ۴۸ درصد سینماهای آمریکا باز هستند.

"بگذار برود" با بازی کوین کاستنر و دایان لین که هفته پیش فیلم اول گیشه‌ها بود این هفته دوم شد و ۱.۸ میلیون دلار فروش کرد تا مجموع فروشش در آمریکا به ۷ میلیون دلار برسد. فیلم ترسناک دیگر "بیا بازی کن" نیز با فروش ۱.۱ میلیون دلار در جایگاه چهارم نشست. این فیلم پس از سه هفته اکران ۷.۴ میلیون دلار فروخته است.

فیلم کمدی خانوادگی "جنگ با پدربزرگ" با بازی رابرت دنیرو نیز با فروش ۱.۳ میلیون دلار فیلم سوم باکس آفیس بود و در ۶ هفته اکرانش در مجموع ۱۵.۲ میلیون دلار فروش کرد.

فیلم جدید دیگر این آخر هفته "آمونیت" با بازی کیت وینسلت و سورشا رونان بود که با اکران در ۲۸۰ سالن سینما در مجموع ۸۶ هزار دلار فروخت که به معنی میانگین ۳۰۵ دلار در هر سالن سینماست.

با توجه به اینکه هنوز واکسنی برای کرونا وارد بازار نشده باید برای سینما زمستانی سخت را پیش‌بینی کرد که به دلیل نبودن فیلم‌های پرفروش بالقوه، نمی‌تواند بلیت فروشی را بالا ببرد و سالن‌های نمایش فیلم را سرپا نگه دارد.

گرچه سالن‌های سینماهای ۴۸ ایالت آمریکا بازگشایی شده‌اند اما بسیاری از آنها برای نداشتن فیلم‌های کافی برای نمایش دوباره تعطیل شدند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو