سفر به چالوس با اتوبوس

سفر به چالوس با اتوبوس

اگر بخواهید لیستی از شهرهای دیدنی و زیبای ایران تهیه کنید، حتما چالوس یکی از آن‌ها خواهد بود. شهر چالوس یکی از شهرهای شمالی، بارانی، زیبا و خوش آب‌وهوای ایران به‌حساب می‌آید و همیشه موردتوجه مسافران ایرانی علی‌الخصوص تهرانی‌ها بوده است.

چالوس را می‌توان شهری دیدنی با مناظر طبیعی بکر و هتل‌هایی برای استراحت مسافران دانست که امکانات خوبی دردسترس هر مسافر قرار می‌دهند. این شهر آمار بالایی در وروردی‌های روزانه خود دارد. افرادی با اتوبوس و بقیه هم باخودروهای شخصی خود راهی این شهر می‌شوند. یکی از بلیط‌های پر فروش ایران بلیط اتوبوس تهران چالوس است؛ مخصوصا در دوران پیک سفر بسیار کم‌یاب می‌شود و باید از راه‌هایی مثل خرید بلیط اتوبوس از علی بابا آن را تهیه کنید. در این مطلب به بررسی مکان‌های دیدنی شهر چالوس و سفر با اتوبوس به این شهر می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

معرفی چالوس

چالوس یکی از شهرهای شمالی ایران است که در استان مازندران قرار دارد. این شهر دوست‌داشتنی که مناظر زیبای طبیعی و مکان‌های تاریخی زیادی در آن پیدا می‌شود، موردتوجه همه دوست‌داران طبیعت‌گردی و گردشگران ایرانی و خارجی است. آبشارها، بیشه‌ها، تالاب و دریاچه‌های متعددی در این شهر قرار گرفته و شما می‌توانید در هر لحظه تجربه‌ای جدید و جذاب داشته باشید.

مکان‌های دیدنی شهر چالوس

برعکس آنچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند، چالوس مکان‌های دیدنی مختلفی دارد که شما را انگشت‌به‌دهن می‌گذارد. از مناظر زیبای طبیعی گرفته تا ساختمان‌های مجلل قدیمی همه و همه در این شهر قرار دارند. درادامه با ما همراه باشید تا با مکان‌های دیدنی چالوس آشنا شوید.

تله‌کابین و پارک جنگلی نمک آبرود تله

نمک آبرود را با پارک جنگلی و مناظر زیبای تله کابین آن می‌شناسند. کم‌تر پارک جنگلی را می‌توان پیدا کرد که با طبیعتی بکر و بی‌نظیر، امکانات رفاهی کاملی هم داشته باشد و درضمن همه گونه‌های جانوری و گیاهی را هم حفظ و نگه‌داری کنند. پارک جنگلی نمک آبرود با گونه‌های گیاهی که عمری چند صد ساله دارند، همواره درصدد حفظ و نگه‌داری از این گونه‌ها بوده و این امر را کنار امکانات مناسب و شرایط ایده‌آل رفاهی انجام داده‌اند. تله‌کابین این پارک با ۲۴ واگن چهار نفره روزانه هزاران نفر را بالای قله مدوبن منتقل می‌کند. بالای قله وسایل پذیرایی و استراحت افراد درنظر گرفته شده و شما می‌توانید همراه با تماشای زیباترین منظره عمرتان از آن‌ها هم استفاده کنید.

دریاچه ولشت

شاید تاکنون مناطق بکر و طبیعی ایران را از نزدیک ندیده باشید. اگر چنین است، با رفتن به منطقه کوهستانی تخت سلیمان چالوس و تماشای دریاچه ولشت یکی از زیباترین خاطره‌های عمرتان را رقم بزنید. این دریاچه که به‌دلیل قرارگیری بین کوه‌ها و دره‌های این منطقه از دید افراد پنهان است، ۱۳ هکتار وسعت دارد. این دریاچه شگفت‌انگیز با عمقی ۲۰ متری زیستگاه گونه‌های جانوری مثل پرندگان و ماهی‌های زیادی است که در کم‌تر منطقه‌ای زندگی می‌کنند. تماشای این دریاچه میان کوه‌های سربه فلک کشیده اطرافش خاطره‌ای زیبا را کنار خانواده دوستان و همراهانتان رقم می‌زند که تا سال‌ها در ذهن شما باقی می‌ماند.

سفر به چالوس با اتوبوس

کاخ چایخوران

شهر چالوس به‌دلیل نزدیکی که به تهران دارد، موردتوجه سران و سیاست‌مداران زیادی بوده و هنوز هم مسئولان زیادی به آن توجه می‌کنند. در دوران پهلوی اول و دوم کاخ‌های بسیار زیادی در این شهر ساخته شد که یکی از آن‌ها کاخ چایخوران نام دارد. کاخ چایخوران یکی از زیباترین کاخ‌ها و بناهای کارت‌پستالی ایران است که درعین سادگی نمای داخلی آن نمای بیرونی پر زرق‌وبرقی نیز دارد. این کاخ با زیر بنایی چهار هزارمتری، بنایی قدیمی متعلق به دوران پهلوی اول را درخود جا داده که متشکل از دو قسمت خدماتی و اصلی بوده است. این کاخ ایوان‌های متعدد در همه جهات جغرافیایی ساختمان دارد که برای استراحت و اقامت‌های کوتاه‌مدت صاحبان آن ساخته شده‌اند. از مصالح به‌کار برده‌شده در آن می‌توان از سنگ، چوب و گچ یاد کرد و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن طاق شیروانی و چوبی هستند که زیبایی و نمای خوبی به کل ساختمان داده است.

نحوه خرید بلیط و سفر به چالوس

برای همه ایران آخر هفته‌های تهران و جوج‌خوران آن‌ها در مناطق شمالی کشور مشهور است. افراد زیادی برای استراحت‌های آخر هفته خود شهرها، باغ و ویلاهای شمالی را انتخاب می‌کنند که البته انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای هم به‌نظر می‌رسد. برای بازدید از بناها و راحتی در رفت‌وآمد، اما این بهترین زمان سفربه چالوس نیست. شما می‌توانید در زمان‌هایی غیر از آخر هفته برای بازدید راحت از مکان‌های دیدنی شهر بروید و این به غیر از برنامه‌ریزی دقیق به‌شکل دیگری ممکن نیست. شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر و پرهیز از خستگی رانندگی سخت در جاده‌های چالوس، بلیط اتوبوس تهران چالوس را تهیه کنید و تا خود شهر از تماشای مناظر لذت ببرید و استراحت کنید. با این کار پس از رسیدن به چالوس دیگر خستگی ناشی از رانندگی ندارید و به‌راحتی می‌توانید به تماشای شهر بروید. برای خرید بلیط اتوبوس از علی بابا استفاده کنید. علی بابا یکی از درگاه‌های فروش اینترنتی بلیط اتوبوس است که با خدمات راحت و سریع دسترسی شما را به این بلیط پر فروش، حتی زمان پیک سفر هم راحت می‌کند.

مطمئنا سفر به چالوس لذتی در دل شما جا می‌گذارد که تا سال‌ها شیرینی آن از بین نمی‌رود. شما می‌توانید پس از خرید بلیط اتوبوس از علی بابا نظرات و انتقاد‌های خود را درباره نحوه خرید با مسئولان سایت علی بابا درمیان بگذارید تا کمک بسیار زیادی به خدمت‌رسانی بهتر این شرکت کرده باشید. ضمن اینکه با بیان نظرات خود درباره چالوس و تجربه‌هایی که از این سفر به‌دست آورده‌اید، دیگر کابران را هم با تجربه‌های خود آشنا می‌کنید و انتخاب‌های بهتری را برای آن‌ها رقم می‌زنید.