به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه نظارت بر اجرا شرط موفقیت تصمیمات ستاد کرونا است، افزود: شرایط موجود، اجرای تصمیمات مربوط به کرونا را به صورت قاطع و از موضع حاکمیتی می طلبد.

رئیسی ضمن قدردانی از زحمات و فداکاری های کادر درمان اظهار داشت: بهترین کمک به کادر درمانی اجرای شیوه‌ نامه های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه در روزهای پیش‌رو دستورالعمل اجرایی برای نحوه انجام مسئولیت‌ها در دوره کرونا ابلاغ می‌شود، گفت: در شرایط جدید کرونا، همکاران قضائی از تراکم افراد، چه کارکنان و چه اصحاب دعوا بکاهند و در عین حال به هیچ وجه دادرسی تعطیل نشود.

رئیس قوه قضاییه خطاب به همکاران قضایی خود گفت: کاری کنید که هم سلامت کارکنان هم سلامت ارباب رجوع حفظ شود.

 وی افزود: پیگیری مشکلات و مسائل مربوط به مقابله با کرونا در سطح ملی، با اولویت در دستور کار سازمان بازرسی و دادستانی کل قرار گیرد؛ این موضوع دغدغه مردم است و نسبت به سلامت و جان مردم مسئولیم.

رئیس قوه قضاییه در بخشی از سخنان خود اظهارداشت: دستگیری تروریست ها توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و انهدام مواضع تروریست ها در غرب کشور توسط سپاه پاسداران نشان می دهد جرایم تروریست ها مشمول مرور زمان نخواهد بود و هیچ نقطه ای برای آنها نقطه امن نیست.

رئیسی با تاکید بر اینکه اقتدار امنیتی - قضایی باید روز به روز ارتقا یابد، افزود: دشمن با تهدید و تحریف به دنبال تسلط بر ذهن و فکر مردم است اما باید بداند که لبخند امریکایی‌ها هیچ حلاوتی در کام مردم ما ایجاد نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: پالس های غلط به آمریکا، پیام ملت ایران نیست؛ پیام ملت ایران، پیام ایستادگی فعال، تولید قدرت در حوزه امنیتی و اقتصادی و نمایش اقتدار در همه ابعاد است.

رئیس قوه قضاییه افزود: پیام ملت ایران پیام ضعف نیست، پیام مجاهدت در راه هدف است و ملت ایران با مجاهدت، ایستادگی و مقاومت دشمن را مایوس خواهد کرد.

رئیسی در بخشی از اظهارات خود در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: برخی تلاش دارند با فضاسازی رسانه‌ای، هر جا قاضی با صلابتی قانون را اجرا کرد، تخریب کنند. قضات با صلابت و شجاع، سرمایه دستگاه قضائی هستند و همواره مورد حمایت مدیریت این دستگاه خواهند بود.