ابعاد درب ضد سرقت وارداتی و ایرانی

ابعاد درب ضد سرقت وارداتی و ایرانی


منبع: دکوراسیون

105

1399/8/26

14:57


ابعاد درب ضد سرقت وارداتی و ایرانی

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ایرانی و وارداتی

درب های ضد سرقت جزو آن دسته از درب های ایمنی است که متناسب با ویژگیهای کیفی ای که دارد استفاده از این درب ها در ساختمان ها امنیت را تا حد زیادی بالا می برد. تقاضا در بازار در این دربها بسیار زیاد است اما همواره اینکه ابعاد استاندارد چقدر است و  و آیا سفارشی سازی سایز این درب بسته به نیاز خریدار وجود دارد یا خیر، از سوالات مهمی است که در اینجا به آن میپردازیم.

در نظر داشته باشید اولین درب های ایمنی که ساخت کشور چین بود و وارد ایران شد، ابعادی حدود ۲۱۰ در و ۱۰۵ سانتی متر داشته از آنجایی که اکثر شرکت های وارد کننده دربهای ضد سرقت را با همین ابعاد وارد می‌ کردند در نتیجه همین ابعاد مد نظر پیمانکاران و سازندگان قرار گرفت.

این سازندگان برای فریم استاندارد درب ضد سرقت اندازه ۲۱۱ در ۱۰۶ سانتی متر را در نظر می‌ گرفتند زیرا حدود یک سانت بادخور نیاز می باشد. پس از آن شرکت های ایرانی نیز اقدام به ساخت درب های ضد سرقت با همین اندازه نمودند ،اما کم کم بعضی از شرکت ‌ها این درب ها را با ابعاد بزرگتر نیز تولید کردند. به طوری که از جمله متداول ‌ترین این ابعاد می‌توان به ابعاد ۲۱۰ در ۱۱۰ و یا ۲۱۵ در ۱۱۵ سانتیمتر اشاره نمود.

سفارشی سازی سایز درب ضد سرقت

در بعضی از مواقع افراد با توجه به بنای مد نظر ، خریدار نیاز به ابعاد بزرگ تراز سایز استاندارد دارد . هنگامی که شما بخواهید این درب ها را متناسب با فضای مدنظرتان بزرگتر از حد مجاز سفارش دهید باید این اندازه را به درستی گرفته و به سازندگان آن ارائه دهید. با تمام این موارد دقت داشته باشید حتی در ساخت دربهای ضد سرقت سفارشی عرض درب ضد سرقت نباید از ۱۲۰ سانتی متر بیشتر باشد و در صورتی که افراد بخواهند از عرض درب ضد سرقت بیشتری استفاده کنند باید اقدام به سفارش درب ضد سرقت یک و نیم لنگه یا دو لنگه نمایند.شرک درب ضد سرقت دژ ، یکی از برترین تولید کنندگان سفارشی درب ضد سرقت هست  که با توجه به اینکه کارشناسانشان به طور کاملا رایگان به محل  مراجعه میکنند و به طور دقیق محل نصب درب را اندازه گیری میکنند، از بسیاری از مشکلات ناشی از  خطاهای احتمالی در اندازه گیری ،جلوگیری میکنند.

ابعاد درب ضد سرقت وارداتی و ایرانی

 

عرض درب ضد سرقت ایرانی

به طور کلی باید بدانید ابعاد استاندارد درب های ضد سرقت ایرانی نیز با توجه به تولید کننده های مختلف متفاوت می‌ باشد به طوری که بعضی از این درب ها که در ایران تولید می شود دارای ابعاد مفید بازشو ۲۰۰ در ۹۰ سانتیمتر می باشد. همچنین عرض درب ضد سرقت ایرانی قابلیت ساخت تا ۱۱۰ سانتیمتر را هم دارد. از این رو می‌توان براحتی این اقدام به سفارشی سازی این درب ها نمود که این مسئله جزو مزیت های درب ضد سرقت ایرانی نسبت به دیگر درب های وارداتی به شمار می رود.

ابعاد درب ضد سرقت وارداتی و ایرانی

عرض درب ضد سرقت چینی

همانطور که پیشتر هم ذکر شد در ابعاد درب های ضد سرقت چینی رایج ترین سایز درب ضد سرقت در ابعاد ۲۱۰ در ۱۰۵ سانتی متر می باشد. البته ابعاد ۲۱۰ و ۱۲۰ سانتیمتر نیز وجود دارد که این درب ها در دسته درهای یک و نیم لنگ قرار می ‌گیرد. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا  اگر عرض درب ضد سرقت چینی ۱۰۵ سانتی متر باشد بیشتر مورد استقبال قرار می ‌گیرد، به طور کلی باید بدانید از آنجایی که ابعاد استاندارد ورودی برای یک واحد آپارتمان ۹۰ سانتیمتر است و درب ضد سرقت با ابعاد ۲۱۰ در ۱۰۵ سانتی متر نیز ورودی مفیدی معادل ۹۱ سانتی متر را دارا می باشد پس طبیعتاً این نوع درب بسیار پرفروش است.

ابعاد درب ضد سرقت وارداتی و ایرانی

عرض درب ضد سرقت ترکیه

درب های ضد سرقت ترکیه ای از دیگر انواع درب های پرطرفدار و مرغوب بوده که در حال حاضر در بازار ایران بسیار پرطرفدار می باشد. این نوع درب ضد سرقت به دلیل کیفیت بالای ساخت طرفداران زیادی دارد. حال در خصوص عرض درب ضد سرقت ترکیه ای باید بدانید ابعاد استاندارد این درب معمولاً ۲۱۵ در ۱۱۵ سانتیمتر می باشد که بازشوی مفید آن ۲۰۵ در ۱۰۰ سانتیمتر است. البته در حال حاضر ابعاد چهارچوب درب ضد سرقت ترک با توجه به سفارش کارفرمایان برای استفاده از دربهای بزرگتر دستخوش تغییراتی شده است. با وجود این امر نیز باید به عرض استاندارد درب ضد سرقت ترک دقت نمود زیرا در غیر این صورت مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

ابعاد درب ضد سرقت وارداتی و ایرانی

ابعاد استاندارد درب های ضد سرقت دو لنگه

ابعاد درب ضد سرقت برای دربهای ضد سرقت دو لنگه نهایتا تا ۲ متر بوده و اگر شما بخواهید از درب ضد سرقت دو لنگه را از این مقدار بیشتر کنید باید ساخت سفارشی را مد نظر قرار دهید که در این صورت طبیعتاً قیمت ابعاد سفارشی درب ضد سرقت نسبت به قیمت ابعاد استاندارد درب ضد سرقت بیشتر خواهد بود. از طرفی برای نصب دربهای ضد سرقت دو لنگه سفارشی نیاز است که از افراد مجرب کمک گرفته شود زیرا این امر کمی دشوار می باشد. البته باید توجه داشته باشید که ارتفاع درب های ضد سرقت دو لنگه و یک لنگه تفاوتی با یکدیگر ندارد و در صورتی که خودتان تمایل به سفارشی‌سازی ارتفاع درب ضد سرقت داشته باشید این اندازه بزرگ تر خواهد شد.

 

ابعاد درب ضد سرقت وارداتی و ایرانی

نکات مهم در اندازه گیری طول و عرض درب ضد سرقت

اما پس از آن چه در خصوص عرض درب ضد سرقت و طول و ارتفاع این درب ها مواردی بیان شد لازم است بدانید اگر شما بخواهید شخصا اندازه چهارچوب درب ضد سرقت را بگیرید باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. البته بهتر است این کار را به  متخصصان بسپارید زیرا اندازه گیری این درب ها پیچیدگی های خاصی داشته و در صورتی که به اشتباه انجام گیرد مشکلاتی به وجود خواهد آورد. اما دقت داشته باشید برای اندازه گیری این درب ها لازم است بعد از اتمام کف و دیوارها اقدام نموده زیرا ارتفاع کف و عرض دیوار به شدت در اندازه نهایی ارتفاع این درها تأثیر می‌گذارد. همچنین باید به اندازه شکاف بین درب و چهارچوب دقت نموده به طوریکه این فضا باید به درستی توسط فوم پوشش داده شود و هرچه این همه فاصله کمتر باشد عایق بهتری در برابر صدا و گرما خواهد بود.

از طرفی دقت داشته باشید که باید اندازه گیری به میلی باشد. یعنی باید تمامی ابعاد را به میلی اندازه زده و عرض های شکاف را در اطراف محیط در نظر بگیرید. درب شما باید مستطیل باشد یعنی زاویه داخلی ۹۰ درجه داشته و همچنین دو قطر را اندازه گرفته و مقایسه کنید. در صورتی که نیاز به ساخت سفارشی درب ضد سرقت داشتید حتی الامکان از ۲۳۰ تا ۱۱۰ سانتیمتر این اندازه نباید بیشتر شود زیرا در غیر این صورت موجب سنگینی ‌در و افتادگی آن شده و بعد از مدتی مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

منبع : ابعاد درب ضد سرقت وارداتی و ایرانی– درب ضد سرقت دژ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو