تشدید رکود بازار خودرو با افزایش محدودیت‌ها

منبع: برترین ها

24

1399/8/26

17:25


نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: گرچه در هفته‌های گذشته شرایط بی‌ثبات ارزی و کاهش نرخ دلار رکود سنگینی بر بازار خودرو حاکم کرده بود، اما محدودیت‌های کرونایی سبب شده تا این رکود شدیدتر از قبل شود.

خبرگزاری ایرنا: نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: گرچه در هفته‌های گذشته شرایط بی‌ثبات ارزی و کاهش نرخ دلار رکود سنگینی بر بازار خودرو حاکم کرده بود، اما محدودیت‌های کرونایی سبب شده تا این رکود شدیدتر از قبل شود.

«نعمت‌الله کاشانی‌نسب» امروز (دوشنبه) در تشریح وضعیت این روزهای بازار خودرو افزود: بازار خودرو شدیدتر از هفته‌های گذشته در رکود مطلق فرو رفته و محدودیت‌های کرونایی باز بودن نمایشگاه‌ها تا ساعت ۱۸ هم سبب شده این رکود شدیدتر شود.

وی بیان‌داشت: با توجه به اینکه در عمل هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود، نمی‌توان قیمتی برای خودروها اعلام کرد و نرخ‌هایی که در برخی سایت‌ها و فضای مجازی آگهی می‌شود به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

افت ۲۵ درصدی قیمت‌ها در ۱۰ روز اخیر

کاشانی‌نسب ادامه‌داد: با این حال قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و خارجی در این روز نسبت به هفته گذشته دو تا سه درصد کاهش نشان می‌دهد که برای خودروهای خارجی به دلیل بزرگتر بودن حباب قیمت آنها، ریزش سنگین‌تر است.

وی تصریح‌کرد: در ۱۰ روز گذشته قیمت خودروها به‌طور متوسط با افت سنگین ۲۵ درصدی همراه بوده، اما همه منتظرند ببینند با روند کاهشی نرخ ارز که هر از گاهی دوباره افزایشی می‌شود، بالاخره در این بازار چه اتفاقی خواهد افتاد.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: این روزها تعداد فروشندگان به مراتب بیشتر از خریداران خودرو است، اما در مجموع خریداران از خرید دست نگه داشته‌اند و فروشندگان نیز از ترس ضرر بیشتر، حاضر به فروش نیستند.

این مقام صنفی تاکید کرد: بازار غیرقابل پیش‌بینی است و تا زمانی که نرخ ارز تثبیت نشود، شاهد رونق نخواهیم بود.

 رکود ادامه‌دار بازار خودرو از ماه‌های گذشته که معاملات را در عمل قفل کرده، این روزها به اوج خود رسیده و با توجه به رفتار نوسانی دلار، خریداران از ترس زیان بیشتر دست از خرید کشیده‌اند. کارشناسان معتقدند تثبیت نرخ ارز می‌تواند به بازگشت رونق به این بازار بیانجامد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو