دکوراسیون مطب روانشناسی و بایدها و نبایدهای طراحی آن

دکوراسیون مطب روانشناسی و بایدها و نبایدهای طراحی آن


منبع: آرگا

164

1399/8/26

19:07


در این مطلب آرگا نمونه هایی زیبا و آرامش بخش از دکوراسیون مطب روانشناسی را به نمایش گذارده است، امیدواریم تصاویر ارائه شده و همچنین مطالب بیان شده مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرند.

دکوراسیون مطب روانشناسی و بایدها و نبایدهای طراحی آن

با توجه به سبک زندگی و افزایش برخی دغدغه ها و ناهنجاری ها در جامعه؛ رجوع به روانشناسان و علم روانشناسی نیز افزایش یافته است، روانشناس با بهره گیری از شیوه ی علمی به بررسی و پژوهش ذهن(روان)، رفتار و فرایندهای ذهنی موجودات زنده می پردازد، در این مطلب ایده های زیبایی از دکوراسیون مطب روانشناسی همراه با نکاتی کاربردی  و مهم ارائه داده ایم.

شاید در اطراف خود به تعداد دفعات زیادی شاهد رفتارهای پرخاشگرانه و یا عکس آن رفتارهای همراه با سرخوردگی بوده اید، این رفتارها گاها ممکن است فقط برای همان یکبار و تاثیر گرفته از همان شرایط باشد، اما اغلب منشا یافته از مشکلات روحی و روانی افراد می باشد که در زندگی خود تجربه نموده اند، بیماری های زیادی نظیر افسردگی، استرس و اضطراب، پرخاشگری، اختلالات رفتاری و اختلالات خواب و … همگی نمونه ای از این نمودهای مشکلات زندگی در افراد محسوب می گردد که برای دست یابی به آرامش و سلامت فکری خود دست به دامن روانشناسان می شوند و امروزه این مراجعات در حال افزایش می باشد که با افزایش مشکلات زندگی و مشکلات روحی و روانی رابطه ای مستقیم دارد.

ایده هایی زیبا و جذاب از دکوراسیون مطب روانشناسی

مجموعه ای دیدنی و زیبا از طراحی مطب روانشناسی

و اما روانشناس که وظیفه ی شناخت، تشخیص و درک مشکل، و همچنین فرد را دارد؛ علاوه بر داشتن علم این مسئولیت نیاز به مکانی برای انجام آن را دارا می باشد، این مکان با توجه به شرایط روحی و روانی ویژه این افراد باید از سبک دکوراسیونی خاص پیروی کند که در آن برخی از موارد به خوبی رعایت شده است. همانطور که در دکوراسیون دفتر کار و دکوراسیون مطب دندان پزشکی موارد بسیاری دارای اهمیت می باشند که رنگ از مهمترین آنها به شمار می رود.

نمونه هایی زیبا و شیک از دکوراسیون مطب روانشناسی

ایده هایی منحصر به فرد و جذب از دیزاین مطب روانشناسی

تاثیر رنگ ها و باید و نبایدهای آن

از نظر علم روانشناسی هر رنگ تاثیر منحصر به خودش را دارد، که بر هیچ کس پوشیده نیست، که به نوعی انتخاب رنگ ها از سوی افراد نیز بر همین اساس می باشد؛ و اما رنگ هایی که بهتر است با توجه به موارد بیان شده در دیزاین مطب روناشناسی مورد استفاده قرار بگیرد:

قهوه ای، سبز، آبی، بژ که علاوه بر تاثیراتی که دارند؛ دیزاین جذاب و شیکی را بوجود می آورند.

ایده هایی خلاقانه و منحصر به فرد از چیدمان مطب روانشناسی

به عنوان مثال رنگ قهوه ای در کنار دیگر رنگ های روشن به خوبی ظاهر می شود و همینطور رنگ بژ از جمله رنگ های خنثی می باشد که در ترکیب با سایر رنگ های آرامش بخش فضایی دلچسب را بوجود می آورد.

سبز تاثیر فوق العاده در روح و روان و به دنبال آن بر روی بدن دارد، که همین موضوع موجب می شود تا در محیط هایی مانند مطب ها و بیمارستان و اتاق های عمل مورد استفاده قرار گیرد، سبز اضطراب و استرس و درد را کاهش می دهد، که چشم را آرامش بخشیده فشار خون و ضربان قلب و متابولیسم را نیز کاهش می دهد.

آبی نیز از دیگر رنگ های سرد آرامش بخش می باشد که پیشنهاد می شود در دکوراسیون مطلب خود مورد استفاده قرار دهید که تاثیرات مطلوب آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

و اما پیشنهاد می شود که از رنگ های قرمز، سیاه و زرد بهره نبرید یا تا جایی ممکن است از آن به میزان پایین در حد تزیینات مورد استفاده قرار گیرد.

نورپردازی

نورپردازی یکی دیگر از عناصر مهم و قابل توجه در دکوراسیون می باشد که متناسب با مکان و کاربردی که دارد باید انتخاب شده و به کار گرفته شود؛ نورپردازی به دو صورت طبیعی و غیر طبیعی می باشد که بهتر است از هر دوی آنها به طور متوسطی بهره برده شود، نور طبیعی به خصوص در مطب روانشناسی تاثیر مطلوبی بر روی روحیه و روان افراد دارد و قطعا بر روند پیشرفت رومان نیز همین تاثیر مطلوب را ایجاد می کند اما نه به طور مستقیم و به مقدار زیاد, که در افراد مراجعه کننده ایجاد تنش نماید.

و اگر از نورپردازی مصنوعی و غیر طبیعی استفاده می کنید، بهتر است نور در تمامی مکان به صورت پراکنده و یکدست انجام شود.

نمونه هایی بینظیر و ایده آل از دکوراسیون مطب روانشناسی

دکوراسیون اتاق روانشناس

برای دیزاین این بخش از مطب یعنی اتاق اصلی بهتر است از مبلمانی استفاده شود که راحتی کافی را داشته و با توجه به رنگ های مناسب گفته شده تهیه شود، پیشنهاد دیگری که برای طراحی این مکان می گردد سبک سنتی با نمای آجری است که حال و هوایی صمیمی و دلچسب بوجود آورده و شما و مطب شما را تبدیل منحصر به فرد می کند.

ایده هایی خارق العاده از دیزاین مطب روانشناسی

زیباسازی و طراحی مطب روانشناسی

دیزاین لابی مطب

برای رفع نیازهای فرد مراجعه کننده(بیمار) در طول انجام روند درمانی و همچنین در طول زمان انتظار پاید امکاناتی در لابی برای آسایش بیشتر آنان تعبیه شود؛ آب سرد کن، سیستم تهویه هوا، و قرار دادت مجاه های گوناگون و متنوع یا تلویزیون برای سرگرم کردن او ایده هایی عالی هستند، همچنین پیشنهاد پخش موسیقی آرامش بخش از دیگر پیشنهادهای جالب محسوب می گردد. و اما برای زیباسازی آن می توانید علاوه به رعایت نورپردازی و انتخاب صحیح رنگ ها، و چیدمان مبمان از گلدان های زیبای طبیعی و غیر طبیعی بهره ببرید.

مجموعه ای نو و جذاب از دیزاین مطب روانشناسی

ایده های شیک و کاربردی دکوراسیون مطب روانشناسی

تفاوت روانشناس با روانپزشک در چند مورد

کار روانپزشک تشخیص و مداوا با دارو می باشد، اما روانشناس رفتار، افکار، احساسات افرا شناسایی کرده و در کنترل و مهار مشکلات در این زمینه به آنها کمک می کنند.

روانشناس هیچ مسئولیت و حقی برای تجویز دارو ندارد، اما روانپزشک گاهی اوقات ممکن است آزمایش های جسمی برای او تجویز و پس از بررسی داروی مناسب تجویز کنید.

اغلب اوقات روانشناس و روانپزشک با کمک یکدیگر درمان را بر عهده می گیرند که هر کدام به یک بعد از بیماری می پردازد.

ایده هایی شیک و متنوع از دکوراسیون مطب روانشناسی

نمونه هایی ایده آل و متفاوت از طراحی مطب روانشناسی

گالری شیکی از دیزاین مطب روانشناسی

ایده هایی خاص و خواستنی از دکوراسیون مطب روانشناسی

مجموعه ای نفیس از دیزاین مطب روانشناسی

دیزاین مطب روانشناسی با استفاده از ترکیبی از رنگ های زیبای قهوه ای، سبز، سیاه و کرمی

ایده هایی ایده آل و فوق العاده از دکوراسیون مطب روانشناسی

نمونه هایی زیبا و بینظیر از دیزاین مطب روانشناسی

دکوراسیون مطب روانشناسی با استفاده از سبک های زیبا

طراحی مطب روانشناسی با استفاده از نورپردازی طبیعی و غیر طبیعی

مجموعه ای نفیس و ناب از چیدمان مطب روانشناسی

دیزاین و طراحی مطب روانشناسی با استفاده از رنگ های زیبا و جذاب

زیباسازی و دیزاین مطب روانشناسی

دیزاین مطب روانشناسی با استفاده از رنگ سیاه

نمونه هایی بینظیر از چیدمان مطب روانشناسی

ایده هایی فوق العاده و ناب از دیزاین مطب رواشناسی

مجموعه ای خاص و بینظیر از دکوراسیون مطب روانشناسی

نمونه هایی ایده آل و ناب از دیزاین مطب روانشناسی

ایده هایی بینظیر و جذاب از دیزاین مطب روانشناسی

در این مطلب ایده های شیک و آرامش بخشی از دکوراسیون مطب روانشناسی را همراه با بیان مطالبی کاربردی در این زمینه ارائه داده ایم، از این که در این مطلب همراه ما بودید؛ سپاسگزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو