کمیسیون انتخابات ویسکانسین اعلام کرد که ترامپ در صورت درخواست هزینه بازشماری مجدد آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ باید از قبل از بازشماری پرداخت کند.

طبق قوانین ایالت ویسکانسین هزینه بازشماری آرا تنها در حالی به عهده دولت محلی خواهد بود که اختلاف آرا میان نامزدهای انتخابات کمتر از دو نیم دهم درصد باشد، در غیر این صورت هر یک از نامزدهای انتخاباتی که خواهان بازشماری آرا باشد، باید هزینه این بازشماری را بپردازد.

نتایج غیررسمی نشان می دهد که بایدن نامزد دموکرات ها توانسته با کسب ۲۰ هزار و ۵۰۰ رای بیشتر معادل هفت دهم  درصد اختلاف در مقابل ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در ایالت ویسکانسین پیروز شود و ۱۶ آرای الکترال را به خود اختصاص دهد.

در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا نیز ویسکانسین تنها ایالتی بود که با درخواست "جیل استین" نامزد حزب سبز بازشماری آرا به صورت کامل در آن برگزار شد و کمپین استین نیز برای انجام این کار ۳.۵ میلیون دلار هزینه پرداخت کرد.

"مگان ولف" رییس کمیسیون انتخابات ویسکانسین با اشاره به بازشماری آرا در سال ۲۰۱۶ گفت: به دلیل نیاز به مکانهای بزرگتر برای بازشماری و حفظ فاصله اجتماعی، هزینه های پردازش آرای غیابی و پرداخت کارمندان برای کار در تعطیلات شکرگذاری، بیشتر از سال های گذشته است.

با وجود آن‌که حدود دو هفته از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گذرد و جو بایدن با کسب ۳۰۶ آرای الکترال بعنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا برگزیده شد، اما ترامپ با رد پذیرش این موضوع، همچنان در توئیتر مدعی است که وی انتخابات را برده است.

وی طی این مدت بارها در حساب توئیتر شخصی خود مدعی  پیروزی خود در انتخابات و وجود تقلب در آرا انتخاباتی شده است، موضوعی که به کرات  ادعاهای وی با محدودیت  و برچسب های هشدارآمیز توئیتر همراه شده است.

تمامی پیام های توئیتری ترامپ در این زمینه با محدودیت و هشدار شبکه اجتماعی توئیتر مواجه شد که به مخاطب یادآوری می کند «این ادعاها دروغین و ستیزه جویانه است».