چربی شکم یکی از موارد نگران کننده در اغب افراد محسوب می شود، چه زن و چه مرد هر دو گروه تلاش می کنند تا قسمت میانی شکم خود را تخت و صاف نگه دارند، اما ریختن کیلوگرم کیلوگرم از چربی شکم هرگز کار آسانی نبوده است. مهم نیست چه ورزشی را امتحان کنید یا چه رژیم غذایی را دنبال کنید چربی شکمی لجباز به این راحتی ها آب نمی شود و از همه بدتر اینکه این مشکل به محض رسیدن به سن 40 سالگی بیشتر به چشم می آید. در این جا به شما خواهیم گفت چرا از دست دادن چربی شکم سخت است و چه کارهایی باید انجام دهید تا روند کار تسریع شود.

دلیل اصلی آن از دست دادن توده عضلانی است. با افزایش سن توده عضلانی خود را از دست می دهیم که این امر با کاهش سرعت متابولیسم در بدن منجر می شود کالری کمتری بسوزانیم. هر دوی این عوامل باعث می شود از دست دادن کیلوگرم به خصوص در قسمت چربی شکمی دشوارتر شود.

دلیل دیگری که می توان به آن اشاره کرد تغییرات هورمونی است. افزایش و کاهش وزن توسط هورمون های ما انجام می شود. زنان معمولا چربی زیر جلدی (نرم) بیشتری را در ناحیه شکم و ران و مردان چربی احشایی (سخت) بیشتری را در ناحیه شکم ذخیره می کنند که شروع آن به زمان بلوغ برمی گردد و تا رسیدن به 40 سالگی ثابت باقی می ماند. بعد از این سن، تغییرات هورمونی در زنان و مردان اتفاق می افتد زنان در دوره یائسگی تمایل به ذخیره چربی در بدن شان تغییر می کند و به دلیل کاهش سطح تستوسترون و استروژن، چربی شکم بیشتری پیدا می کنند و مردان چربی نرم بیشتری دارند.

چرا از دست دادن چربی شکم مهم است

از دست دادن چربی های شکم مهمتر از، از دست دادن چربی سایر قسمت های بدن است. چربی احشایی که در اعماق شکم باقی می ماند از بسیاری جهات برای سلامتی مضر است چراکه با افزایش خطر مشکلات تنفسی، بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و کلسترول بالا همراه است.

چگونه بعد از 40 سالگی چربی های شکم را از دست بدهیم

برای از دست دادن کیلوگرم کیلوگرم از وزن بعد از 40 سالگی باید تلاش ها را مضاعف کرد. برای سریع تر آب کردن چربی های شکمی باید ترفندهای کاهش وزن خود را تغییر دهید. در اینجا 3 روش برای به حداکثر رساندن کاهش وزن با افزایش سن آورده شده است.

بیشتربخوانید:چربی های شکم و پهلو را در کمترین زمان و به راحتی آب کنید

بیشتربخوانید:نکاتی طلایی برای افزایش میزان استقامت و قدرت بدنی

بیشتربخوانید:۸ راهکار برای افزایش انگیزه به منظور کاهش وزن

سطح استرس را کاهش دهید

استرس عامل اصلی در افزایش وزن محسوب می شود، بنابراین کنترل سطح استرس موثرترین کاری است که می توانید برای از دست دادن وزن و آب کردن چربی انجام دهید، یوگا و مدیتیشن را حتما برای کنترل سطح استرس امتحان کنید.

تمرینات ترکیبی را در برنامه روزانه خود اضافه کنید

با افزایش سن بیشتر افراد کمتر ورزش می کنند. در نتیجه کالری کمتری می سوزانند و کیلوگرم کمتری نیز از دست می دهند. برای سوزاندن کالری بیشتر و افزایش قدرت بدنی باید تمرینات ترکیبی را در برنامه روزانه خود قرار دهید، تمرین ترکیبی در یک زمان جواب می دهد.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

هنگام تلاش برای کاهش وزن در سنین بالاتر باید مراقبت بیشتری از عادات غذایی خود انجام دهید. منبع پروتئین گیاهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از مصرف مواد غذایی فرآوری و تصفیه شده خودداری کنید.

مترجم:الهه زارعی