دراگون در ایستگاه بین‌المللی فضایی پهلو گرفت

منبع: برترین ها

62

1399/8/27

11:44


فضاپیمای دراگون شرکت فضایی اسپیس ایکس با چهار فضاپیما در ایستگاه بین المللی فضایی پهلو گرفت.

خبرگزاری ایرنا: فضاپیمای دراگون شرکت فضایی اسپیس ایکس با چهار فضاپیما در ایستگاه بین المللی فضایی پهلو گرفت.

فضاپیمای دراگون یکشنبه شب سوار بر موشک فالکون از مرکژ فضایی کندی به فضا پرتاب شد و حدود ساعت ۱۱ شب به وقت شرق آمریکا در ایستگاه بین المللی فضایی پهلو گرفت.

در این سفر سه فضانورد آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی توسط فضاپیمایی که شرکت اسپیس ایکس آن را ساخته است وارد ایستگاه بین المللی فضایی شدند.

این بار دوم است که ناسا از خدمات این شرکت خصوصی برای سفر فضانوردان استفاده می‌کند.

ناسا اعلام کرده که وارد مرحله‌ای شده‌ایم که برای سفرهای معمول به مدارهای نزدیک کره زمین از خدمات شرکت‌های خصوصی استفاده می‌کند.

قرار است این چهار فضا نورد ٦ ماه در ایستگاه بین المللی فضایی همانند قبل از بازگشت هم قرار است که دیداری کوتاه با فضانوردان دیگری داشته باشند که قرار است کار را از آنها تحویل بگیرند.

همچنین براساس برنامه اعلام شده این فضانوردان در این ماموریت دست کم چهار بار به بیرون از ایستگاه می روند. در یکی از این راه‌پیمایی‌های فضایی قرار است وسیله‌ای مخابراتی به فضاپیما وصل کنند که ساخت انگلیس است و کمک می‌کند اینترنت پرسرعت در دسترس فضانوردان قرار بگیرد.

این مهم‌ترین کمک بریتانیایی‌ها به برنامه فضایی جهانی است. اسپیس‌ایکس، قراردادی به ارزش سه میلیارد دلار با ناسا امضا کرده که بنا به آن وسیله حمل و نقل لازم برای یک سرویس تاکسی فضایی را فراهم کند.

پرواز قبلی که در آن شرکت اسپیس ایکس ٢ فضانورد را به ایستگاه فضایی برده و برگرداندند، برای نمایش توانایی‌های علمی این شرکت فضایی بود.

پرواز یکشنبه، نخستین سفر از ٦ مسافرتی است که قرار است اسپیس‌ایکس برای ناسا انجام دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو