چند روزی است پرویز پورحسینی، بازیگر سریال‌های ماندگارِ تلویزیون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فیروزگر بستری است. چند روز گذشته حال عمومی‌اش خوب نبود و فرزندش (پورنگ پورحسینی) در گفت‌وگویی اعلام کرد که حال عمومی پدرش خوب نیست و روند درمان به طور جدّی صحبت می‌کرد. 

حتی پورنگ پورحسینی در جریان گپ و گفت، لحنش عوض شد و بغض کرد و از شهروندانی ناراحت بود که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی جان همه را به خطر می‌اندازند. او به حال ناپایدار و نامساعد پدرش اشاره کرد و گفت که در ۷۲ ساعت حسّاس قرار داریم که باید داروها جواب بدهند.

بعد از این گپ و گفت، در فضای مجازی و رسانه‌ای خبرهای ضد و نقیض از وضعیت جسمی پرویز پورحسینی منتشر شد که حال‌شان وخیم و وضعیت بحرانی دارند. پورنگ پورحسینی فرزند این هنرمند پیشکسوت در گفت‌وگویی از آخرین وضعیت بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: «خدا را شکر می‌کنم که وضعیت پدرم رو به بهبود و شرایط با ثبات است. همان طور که پزشکان هم گفتند وضعیتِ ایشان نسبت به چند روز قبل تغییر کرده و علائم حیاتی‌شان به وضعیت رو به ثبات و خوبی رسیده است. این اتفاق برای ما اهمیت دارد.»

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی پرویز پورحسینی را از مراقبت‌های ویژه خارج می‌کنند، تأکید کرد: «درمان ایشان با دقت پیگیری می‌شود و خیلی نمی‌توان به صورت شتاب‌زده عمل کرد. شرایط شان به ثبات رسیده اما باید مراحل درمان به خوبی جلو برود و نباید عجله کرد. برای ما مهم این است که روند درمان ایشان به خوبی و درست جلو برود، همان نکته‌ای که کادر درمانی و پزشکان ایشان، به همین رویه کار درمان پدرم را جلو می‌برند.»

پورحسینی افزود: «با ویروسی مواجهیم که نه درمان قطعی دارد و نه رفتارش شناخته شده است. بیماری کووید ۱۹ بسیار موذیانه، فرد را گرفتار می‌کند و باید خیلی با دقت و درست با عوارض و واکنش‌هایش برخورد کرد. صادقانه بگویم اگر سه روز قبل خیلی نگران بودم الان نیستم. نمی‌گویم خطر کاملاً برطرف شده اما احتمال خطر کمتر است.»

فرزند این بازیگر پیشکسوت، خاطرنشان کرد: «نمی‌خواهم مردم را وحشت‌زده کنم اما واقعاً کرونا را جدّی بگیرید با کسی شوخی ندارد. کادر درمانی خوبی داریم که پروتکل‌های درمانی‌شان را براساس اطلاعات جدید،‌ هر روز به روزتر می‌کنند و در مواجهه با این بیماری، درست عمل می‌کنند. انصافاً کادر پزشکی بیمارستان فیروزگر از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند. از نزدیک شاهد تلاش‌های اعضای کادر درمانیم که واقعاً در این شرایط سخت، جهاد می‌کنند. ای کاش همه مردم بیشتر رعایت کنند تا در مقابل این ویروس سلامت بمانند و در کنار آن، تلاش کادر درمان را هم فراموش نکنیم و قدردان آن‌ها باشیم.»

وی در پایان گفت: «مردم و اهالی فرهنگ و هنر که بسیار نگرانند بدانند پدرم هوشیاری خوبی دارد، روند تدریجی رو به بهبودی را طی می‌کند و امیدوارم روزهای آینده اتفاقات بهتری بیفتد و هرچه زودتر ایشان به روند عادی و طبیعی‌شان بازگردند. پرویز پورحسینی با همان چهره‌ آرام و مقتدرش را روی تختِ بیمارستان هم می‌بینیم فقط به خاطر دستگاه‌های تنفسی، قادر به صحبت کردن نیست.»

پرویز پورحسینی متولد سال ۱۳۲۰ است و در کارنامه کاری‌اش بازی در بیش از ۱۰۰ فیلم، تئاتر و سریال در همکاری با کارگردان‌های سرشناسی ثبت شده است. او در «بیگانه‌ای با من است» شبکه دو سیما ایفای نقش کرده که به تازگی فیلمبرداری‌اش به پایان رسیده و قرار است بعداز سریال «از سرنوشت» که این شب‌ها پخش می‌شود روی آنتن برود.