هر سه قوه مشمول محدودیت‌های کرونایی می‌شوند

منبع: برترین ها

41

1399/8/27

16:57


وزیر کشور با تاکید بر اینکه مصوبه ستاد ملی کرونا حکم قانون را دارد، گفت: هر سه قوه مشمول محدودیت‌های کرونایی می‌شوند.

انتخاب: وزیر کشور با تاکید بر اینکه مصوبه ستاد ملی کرونا حکم قانون را دارد، گفت: هر سه قوه مشمول محدودیت‌های کرونایی می‌شوند.

عبدالرضارحمانی فضلی وزیر کشور امروز (سه‌شنبه 27 آبان) بعد از حضورش در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در جمع خبرنگاران در توضیح جزییات طرح ایجاد محدودیت‌‌های مهار کرونا، اظهار داشت: اقدامی که از شنبه یکم آذرماه اجرا خواهد شد، یک برنامه با 6 جزء است و همه اجزای این برنامه باید باهم اجرا شود. هر کدام از اجزاء اگر اجرا نشود یا بد اجرا شود، به هدف مورد نظر دست پیدا نمی کنیم.

وزیر کشور افزود: از جمله این اقدامات شناسایی بیماران کرونایی است و تست بیماران که باید تا ۱۰۰ هزار مورد در روز افزایش داده شود، ردیابی، قرنطینه و محدودیت سازی نیز باید صورت گیرد. همچنین اطلاع رسانی، آموزش، تبلیغات مناسب و کمک‌های حمایتی لازم است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اجرای محدودیت‌هایی که مصوبه ستاد ملی کرونا است، حکم قانون را دارد و همه دستگاه‌های اجرایی باید دستور العمل های اجرای خود را تدوین کنند. طی دو هفته گذشته در وزارت کشور روزانه جلسات متعددی داشتیم و بین استانداران، روسای شبکه‌های بهداشت، فرمانداران و بخشداران هماهنگی وسیعی انجام گرفته است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه مردم رکن اصلی در این برنامه هستند، اظهار کرد: وزارت بهداشت رکن اجرایی و عملیاتی مهمی است و همه در خدمت وزارت بهداشت هستیم کما اینکه قدردان کادر درمان و وزارت بهداشت هم هستیم و کمک خواهیم کرد. رکن سوم این برنامه رسانه‌ها و در رأس آنها صدا و سیما است که باید در اقناع سازی، اجماع سازی، هماهنگی و همدلی تلاشی بیش از قبل انجام دهد.

وزیر کشور گفت: آمادگی لازم را برای اجرای محدودیت های جدید را داریم و از شنبه این کار صورت می‌پذیرد. طرحی که در این مقطع اجرا می‌شود بر اساس طبقه بندی شهرهاست، شهرها به سه سطح زرد (شهرهایی که ۴ نفر در ۱۰۰ هزار نفر فوتی داشته باشند)، شهرهای نارنجی (شهرهایی که ۶ نفر در ۱۰۰ هزار نفر فوتی داشته باشند) و شهرهای قرمز (شهرهایی که۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر فوتی داشته باشند) تقسیم شدند و برای مشاغل و فعالیت های بازرگانی، تجاری و خدماتی شرایطی خاص قائل شدیم و برای امور اداری نیز یک سلسله احکام و برای امور آموزشی و فرهنگی نیز سلسله احکام مجزایی تبیین شده است.

وی معتقد است: با رعایت حداکثری مردم می‌توانیم این بلیه که خسارت‌های جبران ناپذیری زده و مهم تر از همه جان مردم را به خطر انداخته است و روزانه شاهد فوت بیش از ۴۰۰ نفر به دلیل بیماری کرونا هستیم را کنترل کنیم، البته این بلیه جهانی است و امیدواریم با این اقدامات، بیماری را در زمان بندی مناسبی مهار کنیم.

رحمانی فضلی افزود: دو هفته محدودیت سازی اجرا می‌شود و سپس شاخص ها با عملکرد سنجیده خواهد شد و ممکن است برخی موارد تمدید و برخی لغو شود لذا بستگی به تحقق اهداف دارد. شاید طی دو هفته در آمار خروجی قرار بگیریم زیرا اتفاقاتی که رخ می‌دهد از یک ماه تا 40 روز قبل طرف مریض و بستری می‌شود و در دو هفته شاهد نتیجه ناشی از این اقدامات نخواهیم بود اما ظرف سه و چهار هفته اولین طلیعه های فداکاری عمومی مردم مشخص می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای این محدودیت‌ها شامل همه دستگاه‌ها می‌شود، گفت: ستاد ملی تصمیم گیری کرده و حکم قانون را دارد، هر منطقه و شهری وضعیتش مشخص شده و در هر شهری با توجه به شرایطی که دارد، مشخص شده که چه تعداد افراد می‌توانند در یک مکان حضور پیدا کنند لذا نه تنها شامل مجلس شورای اسلامی بلکه شامل دولت و کمیسیون های دولت هم می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو