بازار سمپنگ تایلند | تفرجگاهی برای عاشقان خرید ارزان

بازار سمپنگ تایلند | تفرجگاهی برای عاشقان خرید ارزان


منبع: همگردی

203

1399/8/27

20:01


خرید و پاساژگردی یکی از تفریحاتی است که اغلب گردشگران در سفرهای خود به آن می اندیشند و حتما زمانی را برایش در نظر می گیرند. رفتن به بازارهای سنتی کشورهای مختلف شاید تجمل و شیکی گشت زدن در مجتمع های تجاری لوکس و پاساژهایی با برندهای معتبر را نداشته باشد، اما علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خرید، لذت دیدن آداب و سنن و چرخیدن در قلب یک منطقه گردشگری را نصیب گردشگران خواهد کرد. اگر اهل چانه زدن هستید و شلوغی رنگارنگ یک بازار سنتی را دوست دارید، با ما در مقاله بازار سمپنگ تایلند کجاست همراه شوید تا شما را با لذت خرید در بازار سمپنگ تایلند آشنا کنیم.

بازار سمپنگ تایلند

این بازار چگونه جایی است؟

برای تجربه یک خرید عمده در تایلند، باید واراد محله چینی های بانکوک شوید و سراغ بازار سمپنگ (Sampeng Lane) را از اهالی بگیرید؛ کوچه هایی باریک با فروشنده هایی که وسط گرما و شلوغی از سر و کول شما بالا می روند. می توانید ساعتها در کوچه و پس کوچه هایش چرخ بزنید و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را با قیمتهایی باور نکردنی تهیه کنید؛ اجناسی مانند لباس، پارچه و زیورآلات تا جدیدترین محصولات الکترونیکی.

این بازار چگونه جایی است؟

رنگ، جنس، شلوغی و تخفیف

شاید پیش خود فکر کنید آیا این همه ترافیک، عابران پیر و کامیونهایی که سبزیجات تازه حمل می کنند، در میان کلافگی ناشی از ازدحام جمعیت، وسپا و گاری دستی هایی که مدام در رفت و آمدند، ارزش آن را دارد که چند ساعتی از یک سفر توریستی را به خرید در بازار سمپنگ تایلند اختصاص داد. شاید بهتر باشد بدانید که همین رنگ، شلوغی و اجناس گوناگون و متنوع است که بازاهای سنتی هر شهر و کشوری را تشکیل می دهد و بازار سمپنگ بانکوک نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر از یک جنس بالای ده عدد خرید کنید، با شما همانند مشتریان عمده برخورد می شود و قیمت اجناس بطرز غریبی کاهش می باید. در ضمن، باید کمی هم اهل چانه زدن باشید و از یکی به دو کردن با فروشندگان لذت ببرید تا بتوانید تجربه تخفیف های باورنکردنی را به خاطرات سفرتان بیافزایید.

رنگ، جنس، شلوغی و تخفیف

چه اجناسی را بهتر است بخریم؟

اگر تاکنون نام سارونگ ابریشمی به گوشتان نخورده است، باید بدانید سارونگ پارچه ای بوده که بخشی از لباس سنتی زنان و مردان آفریقا و آسیای شرقی است. یکی از بهترین مکانهایی که می توانید سارونگ ابریشمی را در آن پیدا کنید و حتی بعنوان سوغات بخرید، بازار سمپنگ بانکوک است. زیورآلات، اسباب بازی بچه، کفش زنانه، صنایع دستی، میوه های خشک، کفش زنانه، سی دی های کپی، وسایل دکوری، وسایل آشپزخانه و اوازم الکترونیکی از اجناسی بوده که در بازار سمپنگ بیشترین طرفدار را دارند.

چه اجناسی را بهتر است بخریم؟

موقعیت مکانی

براساس مقاله بازار سمپنگ تایلند کجاست باید بدانید که مردم محلی تایلند برای نام بردن از این منطقه نام بازار را نمی آورند و تنها به کلمه سمپنگ اکتفا می کنند. برای رفتن به این بازار باید ابتدا خیابان on Soi Wanit 1 را پیدا کنید. سمپنگ در خیابان on Soi Wanit 1 قرار دارد که کوچه باریکی است به موازات جاده اصلی چاینا تاون. بخاطر داشته باشید که بازار سمپنگ به یک خیابان محدود نمی شود و تمام کوچه و پس کوچه های اطراف آن نیز جزیی از بازار سمپنگ هستند. بنابراین، به گم شدنی چند ساعته در آن فکر کنید، چرا که هیچ ترتیب و نظم خاصی در چیدمان غرفه های فعال این بازار وجود ندارد. بنابراین، قرارهای گردشگری بعدی خود را چندین ساعت دیر تر تنظیم نمایید. بازار سمپنگ با نزدیک شدن به غروب خورشید تعطیل می شود.

در بازار علاوه بر خرید، چه کنیم؟

در این بازار سنتی علاوه بر خرید، می توانید وعده های غذایی بی نظیری را هم مزه کنید. اگر هنگام غروب سری به این بازار بزنید و به خیابان Yaowarat بروید، می توانید علاوه بر خوردن شام، میان وعده و اسنکهایی را تجربه کنید که طعمشان در حافظه شما ماندگار می شود. مو پینگ (گوشت خوک کبابی)، برنج شفته با انبه، کیک ماهی، کانوم بو آنک (تاکوهای ترد مخلوط با موادی شیرین)، نانهای سنتی، اسپرینگ رول، سوسیس ایسان (برنج با گوشت خوک) و بستنی های گوناگون میان وعده هایی بوده که در بازار سمپنگ به بهترین روش طبخ می شوند. برای میل این غذاها می توانید روی صندلی و کنار میزهایی بنشینید که در گوشه های تنگ و تاریک خیابان قرار دارند.

خریدهای مهیج و ارزان و غذاهای متنوع، اتفاق هایی بوده که شما را مجاب می کنند تا شلوغی و ازدحام بازار سمپنگ را تحمل کنید. البته، معابد موجود در قسمت قدیمی محله چینی ها هم یکی دیگر از دیدنی های حوالی این بازار هستند.

در بازار علاوه بر خرید، چه کنیم؟

در ادامه بخوانیدمعرفی مراکز خرید بانکوک | راهنمای خرید در تایلندراهنمای خرید در بانکوک | سوغاتی های اصیل تایلند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو