چطور اعتماد به نفس چهره را افزایش دهیم؟

چطور اعتماد به نفس چهره را افزایش دهیم؟


منبع: آرگا

118

1399/8/27

22:04


در این مطلب قصد داریم شما را با اعتماد به نفس چهره و تکنیک هایی برای این کار آشنا کنیم بنابراین بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با استفاده از چند تکنیک این مهارت را در خود افزایش بدهید.

چطور اعتماد به نفس چهره را افزایش دهیم؟

شاید شما هم وقتی به چهره خود در آینه نگاه کنید متعجب شوید و با خودتان بگویید که چند وقت است اصلا به صورت خود توجهی نشان نداده اید و مو هایتان بیش از حد سفید شده اند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با اعتماد به نفس درباره چهره آشنا کنیم و به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید صورت خود را همان طور که هست بپذیرید.

نحوه بالا بردن اعتماد به نفس

اعتماد به نفس چهره

در نظر داشته باشید که نباید ملاک ارزشمندی خود را چهره خود قرار بدهید و برای زیبا تر شدن دست به هر کاری بزنید فقط باید به اندازه کافی مراقب خود باشید و مبنای اعتماد به نفس خود را چهره قرار ندهید. البته در جامعه امروزی و تاکید بیش از حد رسانه های تبلیغاتی بر ظاهر و اندام بسیاری از افراد در دام ظاهر ببنی می افتند و هزینه های بسیاری برای خوب به نظر رسیدن می پردازند و گاها این هزینه ها سلامت جانی افراد را تهدید می کند. نباید مبنای ارزش گذاری خودتان را چهره و اندام در نظر بگیرید زیرا با گذشت زمان و اتفاقاتی که می افتد ممکن است شما دیگر آن چهره و اندام را نداشته باشید بنابراین به یک فرد بی اعتماد به نفس تبدیل خواهید شد و احساسات بدی برای شما ایجاد می شود. روند پیری برای همه افراد وجود دارد ولی رسانه ها با تبلیغاتی که دارند سعی می کنند به شما بگویند که روز به روز از زیبایی شما کاسته می شود و دیگر آن زیبایی گذشته را ندارید و در صورتی که نتوانید با این روند اساسی که برای همه افراد وجود دارد کنار بیایید ممکن است دچار افسردگی های شدید شوید و این روند را سریع تر طی کنید. با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است افرادی که هشیاری بیش تری نسبت به چهره و اندام خود دارند کم ترین اعتماد به نفس را داشته اند.

تریف های نا مناسب را دور بریزید.

افزایش اعتماد به نفس چهره

برای این که بتوانید اعتماد به نفس چهره را افزایش بدهید می توانید از روش هایی استفاده کنید که در ادامه آن ها را برای شما بیان می کنیم.

دور بریزید!

بسیاری از تعاریف هستند که ملاک زیبایی را تعریف می کنند و تحت تاثیر رسانه ها می باشند بنابراین بهتر است این تعاریف را دور بریزید. با این کار شما تعریف جامعه را تغییر نمی دهید بلکه دیدگاه خود را تغییر می دهید و یک زندگی بهتر با ملاک جدید برای خود ساخته و می توانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. عکس هایی که از افراد مشهور می بینید زمان زیادی برای آن ها صرف شده است و می توان گفت آن عکس ها اصلا چهره های واقعی نیستند.

خود را توصیف کنید.

بهتر است در حین توصیف خود از ظاهرتان نگویید. بهتر است اعتماد به نفس خود را به چهره اختصاص ندهید و سعی کنید با توجه به ارزش های درونی خود را توصیف کنید. با این کار خواهید دید حال بهتری پیدا کرده و زندگی شما با کیفیت تر می شود. بهتر است تمرکز خود را روی توانایی ها و شخصیت خود بگذارید تا بتوانید این ویژگی ها را افزایش دهید.

از نگاه کردن به آینه نترسید.

نترسید!

زمانی که نمی توانید یک چهره جذاب در آینه ببینید نگران نشوید. استرس و ترس می تواند تاثیرات منفی بر چهره شما داشته باشد و روند پیری را برای شما تسریع کند و همچنین شما را نسبت به چهره تان حساس تر خواهد کرد.

بخندید.

فواید لبخند زدن بسیار زیاد می باشد و شما می توانید با این کار دوباره انرژی گرفته و اعتماد به نفس خود را دوباره بسازید. در حین معاشرت با دیگران سعی کنید خوش رو و خندان باشید تا جذاب تر به نظر برسید. تحقیقات نشان داده است که مردم بیش تر از افراد خوش رو و خندان خوششان می آید و با آن ها راحت تر ارتباط برقرار می کنند زیرا این افراد روحیه بسیار بالایی دارند.

آرایش ممنوع!

اگر هر روز آرایش کنید پوست شما آسیب پذیر خواهد شد از این رو توصیه می کنیم برای بالا بردن اعتماد به نفس چهره خود حداقل دو روز در هفته آرایش نکنید. با این کار می توانید به پوستتان استراحت بدهید و روند پیری را طولانی تر کنید.

لباس راحتی بپوشید.

زمانی که تصمیم می گیرید آرایش نکنید می توانید لباس های راحتی خود را از کمد بیرون آورده و یک روز دلپذیر تر برای خود بسازید. در واقع اگر بتوانید دو روز در هفته این کار را انجام بدهید دیگر پیروی از مد برای شما ضرورتی ندارد و شما می توانید از زندگی خود لذت ببرید.

اعتماد به نفس چهره

به آینه نگاه نکنید!

دست نگه دارید و آینه های اتاق خود را نشکنید! بهتر است سعی کنید در طی روز کم تر به آینه مراجعه کنید و همچنین سعی کنید خود را در آینه مغازه ها چک نکنید. بهتر است برای بالا بردن اعتماد به نفس خود ارزش های درونی را در نظر بگیرید و سعی کنید آن ها را تقویت کنید.

تمرکز بر سلامتی

بهتر است بیش تر وقت خود را برای سلامتی خود بگذارید و زیبایی ظاهری را رها کنید. در واقع فکر کردن به ظاهر نمی تواند برای سلامتی شما مفید باشد و ضرر هایی نیز دارد. بنابراین می توانید با تمرین کردن و ورزش های کافی اندام خود را متناسب نگه دارید و سلامتی را برای بدن خود تضمین کنید.

سوال کنید!

گاهی پرسیدن سوال از افرادی که برای آن ها مهم هستید می تواند از دغدغه های شما بکاهد. اگر فکر می کنید که صورت شما بیش از حد کک و مک دارد و یا بینی شما بیش از حد بزرگ می باشد می توانید از افراد نزدیک خود در این باره بپرسید و خواهید دید که این دغدغه ها همان ویژگی های خوب می باشد که دیگران شما را با آن ها قبول دارند. بنابراین بهتر است در هر سنی که هستید خود را قبول داشته باشید و عیب و ایراد های الکی روی چهره و اندام خود نگذارید.

بپذیرید!

اگر پا به سن گذاشته اید بهتر است این را بپذیرید و سعی نکنید خود را با افرادی که چندین دهه از شما کوچک تر می باشند مقایسه کنید زیرا چنین مقایسه هایی علاوه بر غلط بودن می تواند اعتماد به نفس چهره شما را از بین ببرد و نا امیدتان کند. بسیاری از افراد نمی توانند جراحی های پلاستیک  و خدمات پوستی انجام بدهند از این رو بهتر است گذر زمان را بپذیرید و این را بدانید که هیچ کسی حریف زمان نمی شود بنابراین مقایسه کردن هم نمی تواند پیری را به تاخیر بیندازد.

پذیرش پیری و بالا بردن اعتماد به نفس

غلبه کردن بر باور های غلطی که این روز ها در رسانه ها بازتاب می شود می تواند گامی مهم برای افزایش اعتماد به نفس چهره باشد. این کار آسان نیست و نیازمند تمرین و پیدا کردن ارزش های درونی می باشد. در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه روانشناسی، بالا بردن اعتماد به نفس و افزایش خود باوری مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو