دلیل تعداد زیاد امامزاده‌ها در ایران

منبع: برترین ها

94

1399/8/28

08:23


عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) به ترس مامون از ورود حضرت معصومه(س) و تعداد بسیاری از امامزادگان به ایران اشاره کرد و گفت: فاطمه ثانی بر اثر مسمومیت به شهادت رسیدند.

خبرگزاری مهر: عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) به ترس مامون از ورود حضرت معصومه(س) و تعداد بسیاری از امامزادگان به ایران اشاره کرد و گفت: فاطمه ثانی بر اثر مسمومیت به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی، شامگاه سه شنبه ۲۷ آبان ماه در هیأت میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: ایام ورود حضرت معصومه (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) به ایران است، ایشان بعد از گذشت ۱۷ روز از ورودشان به ایران در شهر مقدس مقدس قم دارفانی را وداع می‌گویند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: حضرت معصومه (س) از جمله راویانی هستند که از مناقب و فضیلت خاندان عصمت و طهارت (ع) حدیث بیان فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه دلیل این تعداد زیاد امامزاده در ایران چیست؟ پاسخ داد: وقتی قافله حضرت معصومه (س) از مدینه به سوی ایران حرکت می‌کند تعداد بسیاری از امامزادگان نیز به تبع این حرکت وارد ایران می‌شوند با این حرکت مامون احساس خطر کرده و به مامورینش دستور می‌دهد تا مانع ورود کاروان به خراسان شوند.

وی افزود: بر همین اساس در مسیر ورود مأموران بنی العباس اقدامات جنایت‌کارانه ای علیه امامزادگان انجام می‌دهند و بسیاری از آنان را در نهایت غربت و مظلومیت به شهادت می‌رسانند؛ مامون فکر می‌کرد اگر دختر امام هفتم به شمال ایران نزدیک شود مردم آن منطقه کاملاً محب و تابع این خاندان می‌شوند و دیگر نمی‌تواند آنان را کنترل کند برای همین ایشان را در ساوه متوقف می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) بیان داشت: مامون دیده بود وقتی امام رضا (ع) وارد نیشابور شدند ده هزار نویسنده قلم به دست فقط منتظر کلام حضرت بودند تا بیانات ایشان را مکتوب و مستند کنند برای همین از وجود حضرت معصومه (س) و امامزادگان احساس ترس داشت تا مبادا حکومتش متزلزل شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) بر اثر مسمومیت به شهادت می رسند، عنوان کرد: وقتی مأموران به کاروان حمله می‌کنند شیعیان مطلع می‌شوند و به نجات دختر امام کاظم (س) می‌شتابند و نجات می‌دهند که به امر حضرت در نهایت احترام و عزت ایشان را به قم می‌رسانند، طبق صریح روایات؛ هرگز دشمن بر قم مسلط نمی‌شود و پناهگاه شیعیان است، همچنین در روایت دیگری آمده دوستان حضرت زهرا (س) زمانی که با مشکل مواجه می‌شوند به قم بروند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو