نگهداری آرایش در هوای گرم + راز و رمزهایی برای نگه داشتن آرایش در گرما

نگهداری آرایش در هوای گرم + راز و رمزهایی برای نگه داشتن آرایش در گرما


منبع: تاپ ناز

91

1399/8/28

09:42


نگهداری آرایش در هوای گرم

یکی از عواملی که ممکن است آرایش را خراب کند، گرمای هوا است. هوای گرم آرایش را بهم می زند و برای ثابت نگه داشتن آرایش در هوای گرم روش های مختلفی وجود دارد. در ادامه روش های نگه داشتن آرایش در گرمای تابستان و زیر نور خورشید را می خوانید.

یکی از مشکلات خانم ها پاک شدن آرایش از روی صورت بر اثر گرما و عرق کردن است که به آن آب شدن آرایش می گویند. برای نگهداری آرایش روی صورت در زمانی که هوا گرم و مرطوب است راهکارهایی وجود دارد که در ادامه می خوانید.

نگه داشتن آرایش در هوای گرم با این نکات

آب و هوای گرم باعث می شود که آرایش روی صورت مقداری به هم ریخته شود و قیافه کثیف به نظر برسد، موها یا صاف می شوند و وضعیت خود را از دست می دهند و یا بسیار مجعد و فر می شوند. آرایش روی صورت به دلیل گرما و تعرق به هم می ریزد و هیچ گاه به شکل ثابت بر روی صورت باقی نمی ماند، در این صورت به جای زیباتر شدن، ظاهر شما بسیار نامرتب می شود. گرمی هوا آرایش را کثیف می کند و باعث می شود تا آرایش روی صورت بماسد، سایه چشم به دلیل گرما خط می افتد و خط زیر چشم می ریزد و باعث می شود تا اطراف چشم ها سیاه شود. گرما باعث ذوب شدن آرایش می شود و آرایش را خراب می کند. برای نگه داشتن آرایش صورت در هوای گرم روش های مختلف وجود دارند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

استفاده از رژلب مناسب

در گرمای هوا بهتر است برای ثابت ماندن آرایش از رژ لب های 24 ساعته استفاده نکنید، زیرا لب ها در هوای گرم خشک می شوند. در هوای گرم می توانید از براق کننده لب استفاده کنید که هم روی لب ثابت است و هم تقویت کننده لب ها است.

استفاده از کرم ضد آفتاب

هیچ موقع استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید چه هوا سرد باشد و چه در گرما باشید. در هوای گرم بهتر است از ضد آفتاب های سبک بدون چربی استفاده کنید.

ببینید: مدل آرایش مناسب با شکل چشم ها (چشم گود,درشت,ریز و …)

استفاده از کاغذهای خشک کن

کاغذهای خشک کنی وجود دارند که یکبار مصرف هستند و مناسب برای برداشتن چربی از روی پوست می باشند. در طول روز و وقتی که آرایش دارید برای حذف چربی های اضافه که باعث بهم خوردن آرایش شما می شود می توانید از این کاغذها استفاده کنید و بدون ضرر هم هستند.

نگهداری آرایش در هوای گرم

استفاده از پنکک برای استر چشم

پیش از آرایش برای ثابت کردن آن در هوای گرم روی پلک ها پنکک بزنید تا باعث ثابت ماندن آرایش شما شود. این کار باعث می شود تا چربی پوست گرفته شود و پوست برای سایه زدن و آرایش آماده گردد. به جای استفاده از سایه های کرمی از سایه های پودری استفاده کنید زیرا این سایه های کرمی دارای نرم کننده می باشند و ماندگاری زیادی ندارند.

چربی را از روی صورت پاک کنید

در هوای گرم از شوینده های بدون چربی برای پاک کردن چربی های پوست صورت قبل از آرایش استفاده کنید. این کار باعث می شود اگر چربی روی پوست وجود دارد، پاک شود و پوست بدون چربی شود. پس از شستن صورت با شوینده های مخصوص، با حوله تمیز و یا یک دستمال صورت را خشک کنید و سپس آرایش کنید. به یاد داشته باشید که از مرطوب کننده های چرب و کرم های چرب روی پوست در فصل گرما استفاده نکنید تا آرایش صورت آب نشود.

انتخاب کرم مناسب

یکی از موارد نگه داشتن آرایش صورت در هوای گرم انتخاب کرمی مناسب است و بعضی از کرم ها چربی دارند و باعث چرب شدن پوست می شود و بعضی دیگر اصلا چربی ندارند و افراد با توجه به پوستی که دارند می توانند از آنها استفاده کنند. در فصل گرم و هوای گرم و مرطوب بهتر است که از کرم هایی که چربی دارند استفاده شود.

استفاده از پرایمر در آرایش

برای ماندگاری بهتر آرایش می توانید ثبل از استفاده از کرم اصلی یا تونر، یک مرطوب کننده خوب و پرایمر استفاده کنید. پرایمر باعث می شود که آرایش زمان بیشتری روی پوست دوام داشته باشد، این کار در فصل تابستان باعث می شود تا آرایش شما بهم نریزد.

مطلب پیشنهادی: آرایش کردن چشم ریز؛ نحوه گریم چشم ریز برای درشت به نظر رسیدن چشم

استفاده از کرم پودرهای خشک

کرم پودرهای خشک برای پوست هایی که ناصاف هستند و نیاز به پوشاننده های سنگین دارند مناسب است. این کرم پودرهای بیشتر برای فصل تابستان مناسب هستند که پوست چرب تر از قبل می شود. در بعضی از موارد به دلیل شدت گرما استفاده از کرم پودرهای خشک بر کرم پودرهای مایع و چرب ارجعیت دارد. در ساخت این کرم پودرها از مواد مات و بدون جلا استفاده می شود که باعث جذب چربی اضافه پوست می شوند. وجود سیلیکا در این کرم ها خیلی مهم است زیرا باعث حذف چربی می شوند.

پنکک های مات

در فصل گرم و در هوای گرم برای نگه داشتن آرایش صورت بهتر است که از پنکک مات استفاده شود. این پنکک باعث می شود تا برق ناشی از چربی پوست گرفته شود. می توانید از این پنکک در نواحی چرب پوست مانند پیشانی، بینی و چانه استفاده نمایید.

استفاده از یخ

استفاده کردن از یخ برای نگه داشتن آرایش در هوای گرم توسط متخصصان پوست و آرایش توصیه می شود. برای این کار تکه ای یخ بردارید و روی صورت بکشید، بدون اینکه فشاری به پوست وارد کنید صورت را با یخ ماساژ دهید و سپس با حوله ای تمیز یا دستمال صورت آن را خشک کنید و پس از آن آرایش کنید. زدن یخ روی پوست باعث خنک شدن آن می شود و منافذ باز پوست را می بنند. این موضوع باعث می شود که آرایش شما خراب نشود و در طول روز ثابت بماند. خنک نگه داشتن پوست برای پیشگیری از آب نشدن آرایش مهم می باشد.

آرایش سبک داشته باشید

وقتی که هوای بیش از حد گرم است و حس می کنید که تمام چیزهای اطراف شما در حال ذوب شدن هستند، داشتن آرایش زیاد و لایه لایه باعث نمی شود تا آرایش خوب و ماندگاری داشته باشید. در این مواقع برای ثابت نگه داشتن آرایش خود پیشنهاد می کنیم که از مواد آرایش لایت استفاده کنید و نیازی به چند لایه آرای و کرم نیست، آرایش زیاد باعث می شود تا گرما زودتر آن را خراب کند.

روش استفاده از ریمل چشم

انواع رطوبت چه رطوبت هوا باشد و چه اشک و یا هر نوع دیگر رطوبتی باشد باعث جدا شدن ریمل از روی مژه می شود. برای پیشگیری از پخش شدن ریمل در هوای گرم و مرطوب باید از ریمل های ضد آب استفاده کنید. در موقع زدن ریمل برس ریمل را خیلی آرام به مژها بزنید و قبل از اینکه خشک شود چند لایه ریمل بزنید، زدن ریمل روی لایه قبلی که خشک شده باشد باعث انباشته شدن ریمل روی مژه ها می شود و آنها را پوسته پوسته می کند.

استفاده از مداد چشم و ابروی مناسب

در روزهای گرم و مرطوب به خصوص در تابستان باید از مداد چرب استفاده نکنید. استفاده کردن از مداد چرب با کوچکترین پیاده روی باعث می شود تا مداد زیر چشم بریزد و آرایش به هم بریزد.

از رنگ تند استفاده نکنید

در فصل تابستان و گرما از رنگ های تند و جیغ استفاده نکنید. این رنگ ها باعث می شود که اجزای صورت به شکل دلخواه دیده نشوند و آرایش بد دیده شود. بهتر است در موقع آرایش در گرما از رنگ های پاستیلی و خنثی به مقدار مناسب استفاده کنید.

رژ گونه

اگر پوست شما چرب است حتما از رژ گونه خشک استفاده کنید و اگر پوست شما خشک و یا معمولی است از رژ گونه های پودری استفاده کنید. رژ گونه کرمی که دارای نرم کننده باشد در هوای گرم از روی پوست سرازیر می شود و روی پوست پخش می شود.

مواد آرایشی ضد آب

اگر دنبال پوشاندن سیاهی ها و حلقه های زیر چشم می باشد و می خواهید که لکه های پوستی خود را بپوشانید، باید از کانسیلرهای ضد آب استفاده کنید. این کانسیلرها با عرق کردن پوست و ساده پاک نمی شوند و باعث ثابت ماندن آرایش شما می شوند. در صورتی که کانسیلرها پاک شوند آرایش پوست و رنگ یکنواخت پوست هم به هم می خورد. استفاده از مواد آرایشی پودری و ضد آب در کنار هم ترکیب خوبی نیست و استفاده همزمان از آنها در گرمای تابستان نمی تواند در زیباتر شدن صورت شما موثر باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو