خانم بازیگر: با وجود مشکلات اقتصادی حال هیچکس خوب نیست/ به قول جهانگیری فقط دعا می‌کنیم!

منبع: ایران آرت

78

1399/8/28

10:34


لاله صبوری می‌گوید: شرایط اقتصادی و اجتماعی برای همه مردم بغرنج است و قشر متوسط و ضعیف جامعه در تامین معاش اولیه خانواده‌شان در مانده‌اند.

ایران آرت: این‌که قرار است مهران مدیری فصل دوم سریال «هیولا» را در شبکه نمایش خانگی کلید بزند خبری است که به تازگی منتشر شده و در میان دیگر اخبار هنری قرار گرفته؛ اما این نکته که مدیری برای بازیگران این پروژه به سراغ تیم قدیمی اش نخواهد رفت و قصد دارد دست روی بازیگران درجه یک بگذارد زمینه ای بود که اسباب نارضایتی سحر زکریا، بازیگر سریال های قدیمی مهران مدیری را فراهم کرد و باعث شد او در حملات شدیدی که نوک پیکان‌شان متوجه مدیری است، انتقادات تند و تیزی از فساد در سینمای ایران و مافیای سینما به عمل آورد.

جام جم آنلاین در ادامه نوشت همین بهانه باعث شد تا برویم سراغ لاله صبوری که سالها پیش همراه با مهران مدیری در مجموعه «جنگ ۷۷» زوج هنری طنز و بانمکی را ساخته بودند، به نام «مریم و رامین» و در ادامه از او پیرامون فضای سینمای ایران و فعالیت این روزهایش بپرسیم.   

لاله صبوری، با اشاره به شرایط نامساعد اجتماعی توضیح داد: شرایط اقتصادی و اجتماعی برای همه مردم بغرنج است و قشر متوسط و ضعیف جامعه در تامین معاش اولیه خانواده‌شان در مانده‌اند. الان در هر فیلد کاری، تجاری، هنری و... با کاهش درآمد و بالا رفتن قیمت ها مواجهیم. کرونا، تحریم ها و همه چیز دست به دست هم داده تا روزگار بدی بسازد. حال اکثرمان خوب نیست، نگران بیماری، مراقبت و هزار استرس دیگر بعلاوه‌ی مشکلات اقتصادی شده ایم، حالا یکی کمتر یکی بیشتر، اما مطمئنا هیچکدام خوب نیستیم.

او ادامه می دهد: در حال حاضر نمی توان کسی را مواخذه کرد. نمی توانیم  از کسی بپرسیم  چرا این کار را کردی، چرا آن کار را نکردی؟! در شرایط بهم ریخته اقتصادی و اجتماعی فعلی که هزینه تولید فیلم و سریال چندین برابر گذشته شده است و برای تولید کار مدتها و با سختی بسیار باید به دنبال اسپانسر گشت، هر کارگردانی مختار است از بازیگرانی برای کار در پروژه اش دعوت به همکاری کند که به نظرش، گیشه بهتری دارند و فروش فیلمش را بالا میبرند یا بازیگرانی که به قول معروف چهره تر هستند تا لااقل پروژه اش بازگشت مالی داشته باشد. خواست و انتخابش این است، ما چه می توانیم بگوییم؟!

بازیگر سریال هایی چون «رستوران خانوادگی» و «لژیونر» دوستانه از مردم می خواهد توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و می افزاید: صبر درمان خیلی از دردهاست و من این روزها بیشتر از هر زمان دیگری سعی می کنم صبور باشم و به قول آقای جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور)؛ «دعا می کنیم». خیلی اوضاع و احوالمان بهتر می شود اگر بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنیم. متاسفانه زیادند افرادی که با  اینکه تست کرونایشان مثبت شده و می دانند ناقل این بیماری هستند، اما خیلی راحت در خیابان های شهر تردد می کنند! انگار نه انگار که باید دو هفته در قرنطینه بمانند! خب چرا؟ چرا، بهم رحم نمی کنیم؟ این که دیگر دست خودمان است و دست این دولت و آن دولت نیست. چرا رستوران می رویم، چرا عروسی می گیریم و هزار چرای دیگر. روزگار، روزگار قناعت است. صرفه جویی کردن یک فرهنگ است که متاسفانه خیلی از ما آن را یاد نگرفته ایم. در شرایطی که مردم نمی توانند برای خود غذا تهیه کنند، خیلی هایمان دور ریز غذا و مواد خوراکی داریم، چرا؟ اتفاق خاصی نمی افتد اگر لااقل در چنین روزهایی همدلانه تر با هم برخورد کنیم و دست از خودخواهی هایمان برداریم.

او در پایان پیرامون فعالیت های اخیر خود خاطرنشان می سازد: مردم من را به عنوان بازیگر می شناسند، اما من کارگردانی و نویسندگی هم می کنم. اوایل امسال به عنوان مجری در برنامه «مکث» ویژه ماه مبارک رمضان حضور داشتم که هر شب قبل از افطار از شبکه دوم سیما پخش میشد و همچنین به تازگی در نقش فالگیر در فیلم سینمایی «لب خط» بازی کردم. این روزها را هم  بیشتر در خانه خودم را سرگرم می کنم، باغبانی می کنم و مینویسم و به تبع شرایط فعلی خیلی از کارهایی که قبلا انجام می دادم را دیگر انجام نمی دهم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو