طرز تهیه کوکو بادکوبه ای محلی بسیار خوشمزه

طرز تهیه کوکو بادکوبه ای محلی بسیار خوشمزه


منبع: آرگا

213

1399/8/28

11:33


در این آموزش شما علاقه مندان به هنر آشپزی را با طرز تهیه کوکو بادکوبه ای آشنا می کنیم. این کوکوی خوشمزه می تواند گزینه مناسبی برای تنوع بخشیدن به غذاهای مورد استفاده با نان در بزنامه غذایی هفتگی شما باشد.

طرز تهیه کوکو بادکوبه ای محلی بسیار خوشمزه

کوکو بادکوبه ای یکی از غذاهای با اهمیت ایرانی است، که بیشتر در شمال کشور تهیه می شود، این غذای خوشمزه را خیلی سریع و به آسانی و با مدت زمان خیلی کم می توانید در منزل تهیه نمایید. در طرز تهیه کوکو بادکوبه ای محلی از سیب زمینی، تخم مرغ و سینه مرغ استفاده می شود.

مراحل تهیه کوکو

کوکو اسفناج و  کوکو سیب زمینی دو کوکوی محبوب هستند که حتما تا به حال پخت آن ها را تجربه کرده اید. کوکوی بادکوبه ای نیز میتواند گزینه مناسبی برای پخت یک غذای ایرانی خوشمزه در آشپزخانه منزلتان باشد.

مواد اولیه :

  • پیاز : ۲ عدد
  • مرغ : ۲ تکه
  • تخم مرغ : ۷ عدد
  • سیب زمینی : ۲ عدد
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  • زرد چوبه : به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کوکو بادکوبه ای:

برای تهیه کوکوی بادکوبه ای، ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید، بشویید و نگینی خرد کنید، درون ظرفی مقداری روغن ریخته بعد از داغ شدن سیب زمینی ها و نمک را به آن اضافه کرده، تفت دهید تا سرخ شوند.

طرز تهیه کوکو بادکوبه ای

سینه مرغ را ریز کرده در ظرف دیگری بریزید، مقداری آب و نمک به آن اضافه کرده، حرارت را روشن کنید. سپس پیاز را ریز کرده برای طعم بهتر آن به مرغ اضافه نمایید، زمان دهید تا مرغ ها پخته شوند، سپس مرغ ها را ریش ریش کرده درون ظرفی بریزید،

آماده کردن کوکو

باقی مانده پیاز ها را نگینی ریز کرده، درون ظرفی روغن بریزید، و بگذارید تا طلایی شوند، سپس مقداری نمک، فلفل، زرد چوبه و آبلیمو را اضافه و کاملا مواد را با هم مخلوط کنید، مرغ را به پیاز اضافه کرده تفت دهید، رب را اضافه و مواد را با هم مخلوط کنید،

طرز تهیه کوکو بادکوبه ای

در این مرحله مواد را درون ظرف بزرگی بریزید، تخم مرغ ها را داخل آن بشکنید.

طرز تهیه کوکو بادکوبه ای

سپس درون تابه مقداری روغن ریخته بگذارید تا داغ شود، کوکو را درون تابه بریزید و حرارت را کم کنید، زمان دهید تا یک طرف کوکو خوب سرخ و طلایی شود، ظرف صافی را برای برگرداندن کوکو بردارید روی تابه قرار دهید، و کوکو را برگردانید تا طرف دیگرش هم طلایی شود. کوکو را برش بزنید و در ظرف بچینید و به وسیله خلال پسته، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تزیین نمایید،

طرز تهیه کوکو باد کوبه ای

آماده کردن کوکو

درست کرن کوکو

مراحل تهیه کوکو

آموزش تهیه کوکو بادکوبه (چغرتمه)

کوکو بادکوبه از کوکوهای گیلکی خوشمزه می باشد که به آن چغرتمه نیز گفته می شود. این غذای محلی را می توان با چند دستور متفاوت پخت. در آموزش بالا با طرز تهیه کوکو بادکوبه با مرغ آشنا شدید، در ادامه این بخش شما را با تهیه چغرتمه با گوشت چرخ کرده آشنا می کنیم.

مواد لازم:

  • گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم
  • سیب زمینی خرد شده نگینی: ۱ الی ۱.۵ لیوان
  • تخم مرغ: ۶ عدد
  • پیاز درشت: ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی: یک و نیم قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، فلفل، نمک و آبلیمو: به میزان کافی

نحوه تهیه کوکو بادکوبه ای

دستور پخت:

در ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشویید و پوست بگیرید و به شکل نگینی خرد نماید. سپس درون تابه ای با مقدار کمی روغن و کمی نمک سرخ نمایید.

پیاز را نیز خلالی یا ریز کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند. پس از آن گوشت چرخ کرده از قبل سرخ شده را اضافه نمایید. سپس رب گوجه فرنگی را نیز به مواد بیفزاید و مقداری تفت دهید.

در مرحله بعد مواد آماده شده را داخل کاسه ای نسبتا بزرگ بریزید و تخم مرغ ها را نیز به مواد بیفزایید. بعد زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه نمایید و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید.

تابه ای نسبتا بزرگی را بر روی حرارت بگذارید و مقدار کمی روغن را بریزید تا داغ شود. سپس مواد مخلوط شدن را درون تابه بریزد و پس از سرخ شدن یک طرف آن، طرف دیگر آن را نیز برگردانید تا سرخ شود.

نکات طلایی پخت:

* به هنگام برگرداندن تابه بهتر است از درپوشی صاف استفاده نماید و کمی دیگر روغن داخل تابه بریزید و بعد سمت دیگر کوکو را سرخ نمایید.

* در تهیه این کوکو برای راحتی کار می توانید از تابه های ۲ طرفه رژیمی استفاده نمایید.

* به هنگام برگرداندن کوکو برای ترد شدن نیازی به به بستن درب تابه نیست زیرا در صورت استفاده از درب، کوکو  چغرتمه نرم خواهد شد.

* به جای گوشت چرخ کرده می توانید از گوشت مرغ پخته ریش ریش شده نیز استفاده کنید.

* در تهیه چغرتمه می توانید پیاز را به صورت رنده شده و خام نیز استفاده نمایید.

طریقه تهیه کوکو بادکوبه ای

در این مطلب با طرز تهیه کوکو بادکوبه ای که یک غذای بی نظیر محلی است آشنا شدید، امیدواریم با تهیه این غذای محلی بسیار خوشمزه لحظات خوبی را در کنار خانواده سپری کنید، برای تهیه انواع کوکو می توانید به بخش کوکو مراجعه و انواع کوکو های مختلف را تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو