سه بنای شاخص تاریخی قزوین تا پایان سال مرمت می شوند

منبع: همگردی

98

1399/8/28

12:00


ایسنا/ براساس سخنان معاون میراث فرهنگی استان قزوین، سه بنای شاخص تاریخی قزوین تا پایان سال مرمت می شوند.

داستان چیست؟

احسان نورانی بابیان اینکه مرمت بخشهای مختلف مسجد جامع عتیق طی سالیان گذشته انجام شده، تصریح کرد: مسجد جامع عتیق یکی از کهن ترین و بی نظیرترین مساجد چهار ایوانی ایران بشمار می رود که مرمت بخشهای مختلف این بنا طی سنوات گذشته انجام شده، مرحله جدید ساماندهی و مرمت آن مربوط به مطالعات مرمتی و ترمیم گنبدخانه آن است.

وی افزود: برج های دوگانه خرقان واقع در 30 کیلومتری شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج، از بناهای شکوهمند به جای مانده از عصر سلجوقی و جز شاهکارهای آجرکاری معماری ایران بشمار می روند که یک مرحله از مرمت آن شامل مرمت موضعی اعم از مرمت بام و جداره ها، اصلاح و ساماندهی کانال های رطوبتی و مرمت تزئینات جداره بنا در تابستان گذشته انجام شد و مرحله جدید مرمت و ساماندهی آنها در قالب استحکام بخشی بنا در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

بیشتر بخوانیدبرج های دوگانه خرقان و نمایش شکوه معماری سلجوقی

معاون میراث فرهنگی استان همچنین با اشاره به پروژه ساماندهی و مرمت امامزاده حسین (ع) یادآور شد: با پایان عملیات رفع خطر و مرمت استحفاظی امامزاده حسین (ع)، در مرحله جدید مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی - مذهبی ساماندهی و مرمت صحن این بقعه متبرکه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیگیر اجرای مرحله جدید مرمت و ساماندهی بازار وزیر و مسجد مدرسه سردار قزوین هستیم که در صورت تخصیص اعتبارات موردنیاز، این پروژه ها را نیز در سال جاری آغاز خواهیم کرد.

سه بنای شاخص تاریخی قزوین تا پایان سال مرمت می شوند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو