قاسم بخشی: می‌توان مستندهای فاخری با محوریت شهید سلیمانی ساخت

109

1399/8/28

15:34


مدیر بخش "سیدالشهدای مقاومت" شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌گوید شهید قاسم سلیمانی چهره‌ای ماندگار و آرمانی برای آزادگان جهان است که سینما نیز باید به او ادای احترام کند.

قاسم بخشی: می‌توان مستندهای فاخری با محوریت شهید سلیمانی ساخت

سرویس سینمایی هنرآنلاین: قاسم بخشی مستندساز و مدیر بخش "سیدالشهدای مقاومت" شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان این که تلاش هر موجود زنده‌ای برای حفظ زندگی، مقاومت است، گفت: کوشش هر انسان زنده‌ای برای حفظ حیات مادی و معنوی نوعی مقاومت محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر که حوزه‌های معنوی و جغرافیایی کشورها دچار چالش و تجاوز شده‌اند،ایستادگی در مقابل دشمن خارجی اهمیتی بیشتر پیدا کرده است.

او ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی هجمه‌های بسیاری به کشور وارد شد. در ابتدای روزهای انقلاب درگیری با منافقین آغاز و پس از آن جنگ‌ تحمیل شد. بعد از دوران دفاع مقدس نیز جنگ اقتصادی و فرهنگی با جدیت بیشتری ادامه یافت و جنگ فرسایشی اعتقادی و امنیتی آغاز شد اما تأثیرگذاری ایران در منطقه سبب پیدایش جریان‌هایی در لبنان و دیگر کشورها شد تا حتی مردم منطقه نیز به جرگه مقاومت بپیوندند.

مدیر بخش "سیدالشهدای مقاومت" شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تصریح کرد: کشورهای حوزه مقاومت امروزه نیازمند تجارب نظامی و امنیتی ایران هستند و همین سبب می‌شود گستره اثرگذاری ایران افزایش یابد.

وی اظهار داشت: هم‌زمان با دوران دفاع مقدس، جشنواره فیلم مقاومت نیز آغاز شد، اما پس از آن با گستردگی حوزه مقاومت، این جشنواره نیز به نام مقاومت تغییر کرد. تحولات سال‌های اخیر و رخدادهای منطقه‌ای خاصه شهادت سردار قاسم سلیمانی باعث شد جشنواره بخش "سیدالشهدای مقاومت" را امسال برای نخستین بار برگزار کند.

بخشی اضافه کرد: این بخش به‌صورت بین‌المللی با سه محور شخصیت شهید سلیمانی، شهدای مدافع حرم و رزمندگان بدون مرز برگزار می‌شود و چهار جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین مستند، بهترین فیلم کوتاه و بهترین نماهنگ به برگزیدگان هر بخش اهدا می‌شود.

این مستندساز با بیان این که هنر سبب ماندگاری مفاهیم می‌شود، گفت: شهید قاسم سلیمانی چهره‌ای ماندگار و آرمانی برای آزادگان جهان است که باید سینما نیز به او ادای احترام کند. تصاویر خوب و باکیفیتی از این شهید بزرگوار به یادگار مانده است که می‌توان با استفاده از آن‌ها مستندهای بسیار فاخری با محوریت شخصیت این شهید ساخت، گرچه سینمای داستانی نیز باید در این موضوع وارد شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو