مرتضی میرزایی اظهارکرد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده توسط مسئولان بهداشت و درمان کشور مبنی بر ترددها و تجمعات غیر ضروری به عنوان یکی از دلایل اصلی شیوع بیماری کرونا، محدودیت‌های تردد در سطح استان به اجرا درآمد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و پلیس راهور ناجا این محدودیت‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی به اجرا گذاشته خواهد شد.

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: درمازندران شهرستان‌های آمل، بهشهر و ساری دارای وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها دارای وضعیت نارنجی هستند.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها از روز شنبه به اجرا در خواهد آمد، یادآورشد: در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی این خودروها در هر ۲۴ ساعت مبلغ ۵٠٠ هزار تومان و در صورت ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز در هر ۲۴ ساعت مبلغ یک میلیون تومان اعمال قانون خواهند شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: ورود و خروج وسایل نقلیه غیربومی به شهرهایی با وضعیت زرد عادی بوده و در صورت ورود وسایل نقلیه بومی شهرهای با وضعیت زرد به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز این خودروها نیز اعمال قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه این محدودیت شامل خودروهای امدادی و درمانی، انتظامی، حمل بار و مسافر نمی‌شود، افزود: ممنوعیت‌های تعیین شده برای کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آنها با محل کار آن‌ها در یک نقطه قرار ندارد، هم‌وطنانی که نوبت عمل جراحی دارند و افرادی که دارای احضاریه زمان حضور در موعد مقرر تعیین شده هستند با ارائه مدارک مثبته شامل نخواهد شد.

میرزایی گفت:سایر خودروهایی که دارای ممنوعیت تردد نیستند، برای تردد در شهرهای فاقد کنارگذر و یا کمربندی از معابر شهری ویژه که برای این منظور در نظر گرفته شده بدون هرگونه توقف در طول مسیر اقدام کنند.

فرمانده انتظامی مازندران  تصریح کرد: برابر ابلاغیه صادره از سوی قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا، اعمال این قوانین فقط ویژه مبادی ورودی شهرهای قرمز و نارنجی بوده و هیچگونه اعمال قانونی در خروجی شهر ها صورت نمی‌پذیرد.

وی یادآوشد:افرادی که به دلایل مختلف نیاز مبرم و ضروری به تردد در این شهرستان‌ها دارند می‌توانند با مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به دریافت مجوز تردد اقدام کنند.