صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌های مازندران و گیلان بارش باران داریم همچنین در شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، اردبیل و ارتفاعات استان‌‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش امروز در استان گیلان است.

وی ادامه داد: روز جمعه سامانه بارشی دیگری از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان، شمال خوزستان، غرب مازندران، غرب سمنان و استان‌های اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، البرز، تهران، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد و ایلام موجب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: ‌روز جمعه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز و همچنین ارتفاعات غرب و شمال غرب بارش برف خواهیم داشت و شدت بارش‌ها فردا در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام شمال خوزستان، کردستان و کرمانشاه است.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه یکم آذر با فعالیت شدیدتر سامانه بارشی در غرب و شمال غرب، بارش باران داریم همچنین در بخش هایی از مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب، شمال شرق، شمال و دامنه های شمالی و دامنه های جنوبی البرز این شرایط بارش باران ادامه خواهد داشت و در مناطق مستعد در غرب و جنوب غرب ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و استان‌های تهران، قم و البرز است.

وی اظهار داشت: روز یکشنبه در اغلب نقاط کشور غیر از جنوب شرق بارش باران خواهیم داشت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و جنوب لرستان و شمال فارس است.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه در شمال غرب، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت، همچنین در غرب کشور و بخش هایی از شرق کشور و مرکز بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در سه روز آینده غرب دریای خزر مواج است همچنین امروز تا اوایل وقت فردا شرق خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین روز شنبه خلیج فارس مواج است.

وی اضافه کرد: در مناطق مذکور غرق شدن شناگران و قایق های کوچک‌، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل پیش‌بینی و ‌توصیه می‌شود محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط ‌فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به ویژه فراساحل در دستور کار باشد و ممنوعیت تفریحات آبی و شنا داشته باشیم.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود و در شب افزایش ابر و بارش باران در تهران داریم؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و هفت درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و‌ بیرجند و بجنورد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.