وضعیت ترافیکی و آب و هواییِ جاده‌های پرتردد

منبع: برترین ها

35

1399/8/30

10:32


مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای از تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه خبر داد.

برترین‌ها: آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشوراعلام شد.

مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای از تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه خبر داد.

آخرین وضعیت محورهای شمالی نشان می‌دهد در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد روان وجود دارد و این محورها فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

تردد روان در محور‌های شمالی کشور

بنا بر این گزارش، آخرین وضعیت جوی خبر از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان چهارمحال و بختیاری و بارش باران در برخی از محورهای استان های اردبیل، ایلام و گیلان می‌دهد.

وضعیت محدودیت تردد با تغییر مسیر نیز به محور قزوین برمی‌گردد. محور قزوین - همدان (کیلومتر ۱۱۰) مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین لاین روبرو به صورت دو طرفه انجام می‌شود.

براساس این گزارش محورهای شریانی شهداد - نهبندان و خرم آباد - پلدختر مانند روز گذشته مسدود است.

بارش شدید باران در ۱۵ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران در ۱۵ استان کشور طی امروز و فردا (۳۰ آبان و ۱ آذرماه) خبر داد.

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز (۳۰ آبان) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: این سامانه بارشی شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از جنوب غرب و مرکز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در پی ورود این سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق ذکر شده پیش‌بینی می‌شود همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی، البرز مرکزی، ارتفاعات غرب و شمال غرب کشور بارش برف رخ خواهد داد و در مناطق مستعد غرب و جنوب غرب کشور ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه با بیان اینکه امروز (۳۰ آبانماه) شدت بارش در استان‌های لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال خوزستان و کرمانشاه است، گفت: فردا (۱ آذرماه) علاوه بر تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور گستره فعالیت آن شمال شرق را نیز دربرمی‌گیرد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شدت بارش فردا در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، زنجان، قزوین، تهران، قم و البرز خواهد بود.

ضیاییان در ادامه تصریح کرد: طی روز یکشنبه (۲ آذرماه) در سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، جنوب غرب، مرکز، جنوب و در بخش‌هایی از جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۳ و ۴ آذرماه) در سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب شرق و هرمزگان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت، گفت: طی سه روز آینده غرب دریای خزر مواج است. همچنین از عصر امروز (۳۰ آبانماه) به‌تدریج شمال خلیج‌فارس و طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱ و ۲ آذرماه) خلیج فارس مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱ آذرماه) ابری و مه آلود همراه با بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲ آذرماه) نیز ابری همراه با مه صبحگاهی، گاهی بارش پراکنده همراه با وزش باد و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ممنوعیت تردد خودرو‌ها در مبادی ورودی مازندران  از فردا

تردد تمامی خودرو‌ها با پلاک غیربومی در شهر‌های مازندران از فردا شنبه اول آذر ممنوع است.

سرهنگ باقری سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت:تردد تمامی خودرو‌ها با پلاک غیربومی در شهر‌های مازندران ممنوع است و در صورت مشاهده ماموران پلیس موظف به اعمال قانون هستند.

او افزود:شهر‌های ساری، آمل و بهشهر در وضعیت قرمز و بقیه شهر‌های استان در وضعیت نارنجی هستند

سرهنگ باقری گفت:تمامی کارکنان دولت با ارائه کارت شناسایی و معرفی‌نامه از روسای ادارات اجازه ورود به محل کار و یا سکونت خود را دارند.

او افزود:افرادی که بیمار هستند و یا نوبت عمل دارند و یا افرادی که باید در دادگاه حضور پیدا کنند باید مدارک خود را ارائه دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو