به گزارش خبرگزاری فرانسه، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در اظهاراتی در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور به موضوع خودداری اداره خدمات عمومی آمریکا در نام بردن از او به عنوان پیروز انتخابات اشاره کرد.

این خودداری سبب ممانعت از دریافت اعتبارات فدرال اختصاص یافته به انتقال قدرت از سوی تیم بایدن شده، همچنین جلوی دیدارهای اعضای تیم او با همتایانشان با هدف جمع آوری اطلاعات مربوطه را گرفته است.

بایدن اظهار کرد، تیم انتقال قدرت او "همه اطلاعاتی که ما نیاز به دریافتشان از تمامی آژانسهای مختلف داریم" را در اختیار ندارد و در نتیجه "ما قادر به رسیدگی به هر چیز از آزمایشگیری تا دادن دستورالعمل نیستیم."

بایدن یک کارگروه از جانب خود با تمرکز بر تهیه یک برنامه قابل اجرا با هدف مهار همه گیری کروناویروس ایجاد کرده است اما او و دستیارانش گفته‌اند که عدم دستری به برنامه‌ریزی‌های فعلی در دولت فدرال پاسخ گویی را در زمانی که او ماه ژانویه دولت را به دست بگیرد بسیار دشوارتر خواهد کرد.

بایدن همچنین در اظهاراتی خطاب به فرمانداران ایالات این کشور تاکید کرد، به آنها در زمینه دسترسی به منابعی که برای غلبه بر کروناویروس به آنها نیاز دارند کمک خواهد کرد. او همچنین هشدار داد که تلاش دونالد ترامپ برای بلوکه کردن انتقال قدرت باعث اخلال در جریان اطلاعات درباره برنامه‌های تسریع دستیابی به واکسن شده است.

او در سخنرانی حین ویدیوکنفرانس با تیم رهبری انجمن ملی فرمانداران شامل پنج جمهوریخواه و چهار دموکرات بیان کرد: متاسفانه دولت من نتوانسته به هرآنچه که ما نیاز داریم، دست یابد.

بایدن در یک تئاتر در ویلمینگتون به همراه کامالا هریس معاونش در ریاست جمهوری در این نشست شرکت کرد. همچنین رهبران تیم ضربت مقابله با کروناویروس بایدن شامل وویک مورتی، جراح عمومی سابق، دیوید کسلر، رئیس سابق سازمان غذا و داروی آمریکا و مارسلا نونز-اسمیت از دانشگاه ییل در این نشست شرکت داشتند.

بایدن خطاب به فرمانداران شرکت کننده در این نشست از جمله چند فرماندار جمهوریخواه شامل لری هوگان از مریلند، آسا هاچینسون از آرکانزاس، کی آیوی از آلاباما، چارلی بیکر از ماساچوست و گری هربرت از یوتا گفت: من میخواهم شما بدانید که من در کاخ سفید شریک شما خواهم بود.