شروع مقدمات ثبت خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم

منبع: همگردی

112

1399/9/1

10:35


ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، شروع مقدمات ثبت خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم صورت گرفت.

قضیه چیست؟

نادر فلاحی، ​مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت های بی نظیری در حوزه صنایع دستی دارد، بطوریکه کیفیت و اصالت صنایع دستی استان به ویژه در رشته های بافته های داری در جهان بی نظیر است که با توجه به این اهمیت وظرفیت، رویکرد اداره کل ثبت ملی و جهانی این آثار است.

او افزود: در این راستا سال گذشته موفق شدیم نشان جغرافیایی بین المللی را برای ورنی مغان اخذ کنیم و امسال نیز فرآیند ثبت ملی شهر اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی و شهر عنبران بعنوان شهر ملی گلیم را در دستور کار قرار دادیم که با همکاری مسئولان و نمایندگان استاندر مجلس شورای اسلامی این فرآیند در مرحله نهایی قرار دارد و بزودی ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به رویکرد این اداره کل در راستای توسعه متوازن استان، مقدمات ثبت شهر خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم را نیز آغاز کردیم و امیدواریم بزودی شاهد نهایی شدن این مهم باشیم.

فلاحی بیان کرد: ثبت خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم باعث خواهد شد تا علاوه بر حفظ و احیای این دل بافته اصیل مردمان استان، شاهد تحقق جهش تولید و توسعه اقتصادی بویژه در مناطق روستایی این شهرستان باشیم.

او گفت: برای تحقق اهداف تعیین شده در این حوزه، ساماندهی اساتید مجرب جاجیم بافی در شهرستان آغاز شده تا با کمک این افراد آموزش بافت جاجیم در روستاها و مناطق محروم این شهرستان افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: مرکز نمایشگاهی فروشگاه صنایع دستی خلخال را نیز در اختیار بخش خصوصی فعال این حوزه قرار دادیم که با این اقدام اشتغال بیش از 200 نفری در این مرکز ایجاد شده است.

شروع مقدمات ثبت خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو