باران و برف در نیمی از ایران

48

1399/9/1

12:18


باران و برف در نیمی از ایران

سلامت نیوز: مطابق با پیش بینی ها و هشدارهای قبلی سازمان هواشناسی، بارش گسترده باران و برف از بامداد امروز شنبه نیمه غربی کشور را فرا گرفت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، از دیشب و نخستین ساعات بامداد امروز بارندگی در نیمه غربی کشور، به ویژه در جنوب غرب آغاز شده و هم اکنون در ۲۹ استان باران می بارد و ۴ استان نیز درگیر سرما و یخبندان است.

دمای هوا در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه شرقی سمنان کاهش یافته و بارندگی در تهران نیز قرار است افزایش یابد.

در ارتفاعات تهران هم از دیروز شاهد بارش برف هستیم.

به علت احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها، نیرو‌های امدادی و عملیاتی در حال آماده باش هستند.

هواشناسی با صدور هشدار آبی، نسبت به تردد شناورها در دریا هشدار داده و در سایر نقاط نیز، از شهروندان خواسته شده تا از توقف درحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و کوهنوردی خودداری کنند.

تا عصر امروز با گسترش فعالیت سامانه بارشی باران در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب، شمال شرق، شمال و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه می یابد و در مناطق مستعد غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز مرکزی ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

یکشنبه سامانه بارشی در شمال و شمال شرق کشور فعال می شود و در برخی مناطق شمال غرب، شرق، دامنه‌های زاگرس جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو