در متن اطلاعیه این شورا در باره توئیت منتسب به حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری آمده است:  ضمن آرزوی سلامتی برای مردم شریف ایران و عرض ادب و احترام خدمت اصحاب رسانه، چهرههای سیاسی و گرامیانی که در خصوص انعکاس یا تحلیل توئیتی منتسب به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران، با مضمون انتخابات ۱۴۰۰ اهتمام داشته اند، به استحضار می رسانیم  تنها پایگاه های مورد تأییدی که در فضای مجازی به انعکاس دیدگاه و بیانات حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری می پردازند، با نشانی: " ofoghha.ir " در اینستاگرام و در قالب سایت، مشغول فعالیت هستند و در دسترس مخاطبان قرار دارند. بدیهی است که اخبار رسمی و نهادی هم در پایگاه‌های تعریف شده ارائه می شود. 

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری تاکنون در فضای توئیتر هیچگونه فعالیتی نداشته و ندارند و انتساب حساب‌های کاربری، به هر نام و عنوان دیگری، جز آنچه که اطلاع رسانی شد، تکذیب می گردد.

روابط عمومی این شورا در این اطلاعیه یادآور شد:‌فارغ از قصد افرادی که با تصویر و نام رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه حساب کاربری در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، برای اصلاح این رویه غیراخلاقی، از طریق پلیس فتا، پیگیری قانونی انجام خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما در مورد محتوایی که به صورت گسترده منتشر شده و بازتاب پیدا کرده است، ضمن تجدید احترام به صاحبان نظرات موافق و مخالف و طعنه زنندگان و سرزنش کنندگان، با افتخار، متن اصلی بخش مرتبط از بیانات ایشان در کنگره(مجازی) سیزدهم اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان تقدیم میگردد : " ... به نظر میرسد انتخابات ۱۴۰۰ زمینه ساز تشکیل دولت جوان حزب اللهی است که تعبیر رهبر عزیز و عالیقدرمان است. جامعه عطش دولت جوان حزب اللهی را دارد. تحقق این آرزو که در آینده انقلاب اسلامی خیلی پیشبرنده است، این انتخابات و این مقطع را دارای سهم و ارزش خاصی کرده است. مراقب کارهای دشمن باشیم که در صدد است یک سری آشوبهای پیش انتخاباتی را طراحی کند و از این منظر مطالعه فتنه ۸۸ ضروری است... " 

روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این اطلاعیه یادآور شد:  فعالان فهیم سیاسی و رسانه ای را به مطالعه و تحلیل عمیق تر تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در خصوص دولت جوان و حزب اللهی فرا می خوانیم، از این رو که برداشتهای سطحی و اکتفا به ظاهر کلام موجب شد معظم له یک بار دیگر در دیدار مجازی با دانشجویان، به صورت مبسوطتری به این معنا بپردازند و لیکن برخی اصرار دارند نیاز واقعی جامعه به دولتی پای کار، آماده و با نشاط، به عنوان علاج مشکلات و نسخه عبور کشور از راه های دشوار را، از یک مطالبه عمومی و فراگیر، به تراز رقابتهای جناحی تقلیل دهند. ما هم در کنار اقشار مختلف جامعه، به شکل گیری دولت جوان و حزب اللهی، منبعث از رأی و اراده ملت شریف امیدواریم و تحقق این امر را نزدیک و دستیافتنی می دانیم.