بورس همچنان سبز پوش ماند

منبع: برترین ها

51

1399/9/1

16:57


روند رو به رشد بازار سرمایه که از هفته قبل آغاز شده بود در نخستین روز آذرماه نیز ادامه یافت به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شاهد افزایش 21 هزار و 235 واحد بود.

خبرآنلاین: روند رو به رشد بازار سرمایه که از هفته قبل آغاز شده بود در نخستین روز آذرماه نیز ادامه یافت به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شاهد افزایش 21 هزار و 235 واحد بود.

بازار سرمایه از هفته پیش روند صعودی را آغاز کرده و در آخرین ماه پاییز نیز به لبخند به سرمایه‌گذارانسبب شد تا شاخص کل روند رو به رشد خود را ادامه دهد به طوری که شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 21 هزار و 235 واحد به رقم یک میلیون و 366 هزار و 536 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن امروز با افزایش 2303 واحد به رقم 383 هزار و 578 واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌ها در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 266 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بیش از 20 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب حدود 2 میلیون نوبت معامله و به ارزش 18 هزار و 329 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین ارزش امروز معاملات در فرابورس به بیش از 5 هزار و 524 میلیارد تومان رسید که با در نظر گرفتن ارزش معاملات دو بازار معامله‌گران امروز در بورس و فرابورس بیش از 23 هزار و 853 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در نخستین روز آذرماه همه شاخص‌های بورس رو به رشد بوده، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز قبل 1.5 درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 0.6 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 1.3 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.2 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.75 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس تهران شامل ملی مس، شستا، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری امید، بانک تجارت و چادرملو بوده‌اند.

نمادهای پر تراکنش امروز شامل شستا، ایران‌خودرو، سایپا، فولاد مبارکه، بانک تجارت، ملی صنایع مس، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات تنها 5 واحد عقب‌نشینی کرده و به رقم 16 هزار و 641 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 131 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 3.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 807 هزار معامله و به ارزش 5524 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بانک دی و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و در جناح‌های دیگر نمادهای آریا ساسول، گروه مالی سرمایه‌گذاری سپهر صادرات، مدیریت انرژی امید تابان حور و فولاد ارفع بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پر تراکنش در فرابورس شامل صنایع لاستیک یزد ، برق و انرژی پیوند گستر پارس، پتروشیمی ارومیه، ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، کشاورزی و دامپروری ملاردشیر و سرمایه‌گذاری پویا بوده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو