شبکه خبری المیادین بامداد یکشنبه گزارش داد که در پی حمله افراد مسلح به مقر گروه های هوادار ترکیه در منطقه بلبل در حومه عفرین واقع در شمال حلب کشته شدند.

جزییات بیشتری در این باره گزارش نشده است.

شهر حلب مرکز استانی به همین نام که پیش از بحران ۲۰۱۱ به عنوان &#۳۹;پایتخت تجاری سوریه شناخته می شد، از نیمه سال ۲۰۱۲ میلادی به جبهه اصلی جنگ داخلی در این کشور تبدیل و به مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی و تحت اشغال تروریست‌ها تقسیم شد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این سو در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه بوده است.

حمله افراد مسلح به مقر شبه نظامیان هوادار ترکیه در شمال سوریه سه کشته به جا گذاشت.