فرار نزدیک به ۷۰ زندانی در لبنان

منبع: برترین ها

89

1399/9/2

05:56


پلیس لبنان روز شنبه اعلام کرد که نزدیک به ۷۰ نفر از زندانیان با شکستن درهای سلول خود و حمله به زندانبان ها از یکی از زندان های این کشور فرار کردند.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ پلیس لبنان روز شنبه اعلام کرد که نزدیک به ۷۰ نفر از زندانیان با شکستن درهای سلول خود و حمله به زندانبان ها از یکی از زندان های این کشور فرار کردند.

در بیانیه پلیس لبنان آمده است که پنج نفر از این زندانیان پس از فرار در جریان یک تصادف رانندگی کشته شدند. آنها یک خودرو را سرقت کردند و در حال فرار بودند اما پلیس خودروی آنها را تعقیب کرد و در نهایت هر پنج نفر بر اثر برخورد خودروی سرقتی با درخت جان باختند.

همه ۶۹ زندانی فراری از زندان بعبدا در حومه بیروت گریختند. بنا به اعلام پلیس تا کنون ۱۵ زندانی فراری بازداشت شده‌اند و چهار نفر از آنها نیز خود را تسلیم مقامات کرده‌اند.

ماموران پلیس از تردد در مناطق اطراف زندان جلوگیری می‌کنند تا بتوانند دیگر زندانیان فراری را دستگیر کنند. پلیس به ساکنان مناطق اطراف زندان هشدار داده است تا جانب احتیاط رعایت کنند.

پلیس لبنان اعلام کرده است که تحقیق درباره حادثه فرار زندانیان آغاز شده است. یکی از دادستانان لبنان گفته است که احتمال همدستی تعدادی از زندانبان‌ها با زندانیان فراری منتفی نیست.

حادثه روز شنبه در زندان بعبدا در حالی روی داد که زندانیان در سراسر لبنان طی روزهای گذشته خواستار تصویب طرح عفو عمومی در پارلمان شده بودند تا بتوانند همزمان با شیوع ویروس کرونا از حبس رهایی یابند. شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در لبنان تاکنون جان ۸۸۴ نفر را گرفته است. این در حالی است که بیش از ۱۱۳ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا نیز در این کشور شناسایی شده است.

دولت لبنان برای مقابله با شیوع بیماری «کووید ۱۹» تا پایان ماه جاری میلادی در این کشور مقررات قرنطینه وضع کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو