موضع انتخاباتیِ اصولگرایان درباره سعید محمد

منبع: برترین ها

34

1399/9/2

08:07


سعید محمد نام یکی از گزینه‌های احتمالی اصولگرایان برای تصدی کرسی ریاست‌جمهوری ایران در انتخابات 1400 است. اما او حالا به ‌واسطه آنچه از سوی رسانه‌های اصولگرا ارتباط با یک «مفسد اقتصادی» خوانده شده، با انتقاداتی در نوع خود تند و تیز مواجه شده است.

روزنامه اعتماد نوشت: سعید محمد نام یکی از گزینه‌های احتمالی اصولگرایان برای تصدی کرسی ریاست‌جمهوری ایران در انتخابات 1400 است. اما او حالا به ‌واسطه آنچه از سوی رسانه‌های اصولگرا ارتباط با یک «مفسد اقتصادی» خوانده شده، با انتقاداتی در نوع خود تند و تیز مواجه شده است.

یک کانال تلگرامی، روز گذشته انتقاداتی را نسبت به امضای توافقنامه میان «قرارگاه خاتم‌الانبیا و گروه مالی گردشگری برای توسعه فولاد بناب آذربایجان شرقی» مطرح کرد. انتقادهایی که هدف‌شان سعید محمد به عنوان فرمانده این قرارگاه بود. ماجرا از آنجا آغاز شد که حدود یک هفته پیش خبر امضای توافقنامه‌ای میان «محمد» و «مهدی جهانگیری»، برادر معاون اول رییس‌جمهوری که با سروصداهای فراوان از سوی اصولگرایان به عنوان «مفسد اقتصادی» معرفی شده بود، رسانه‌ای و اتفاقا بدون هیچ کم و کاست در رسانه‌های جریان اصلی این جناح سیاسی منتشر شد.

بر اساس این خبر، توافقنامه‌ای به ارزش 20 هزار میلیارد تومان میان «محمد» و «جهانگیری» به امضا رسیده که روز گذشته کانال تلگرامی «سپاه پاسداران» در این باره نوشت: «آقایان تکلیف ما را روشن کنید؛ جهانگیری مفسد اقتصادی هست یا نیست؟ اگر مفسد است چرا چند سال پرونده متوقف است و آزادانه با خاتم توافقنامه می‌بندد؟ اگر مفسد نیست علنا اعلام کنید و بگویید ما اشتباه کردیم یک کارآفرین و تولیدکننده و فعال اقتصادی را چند ماه زندان کردیم و آبرویش را بردیم!»

این یادداشت ساعاتی بعد حذف شد اما این پیام هنوز در گروه‌ها دست به دست چرخانده می‌شود. به نظر می‌رسد طیفی از اصولگرایان برای فضاسازی به ‌منظور پیروزی کاندیدای مورد نظر خود در رقابت درون‌گروهی و پشت پرده اصولگرایان در حال تلاشند و سعید محمد به یکی از اهداف مدنظر آنان تبدیل شده است. هدفی که اگرچه حضور یا عدم حضورش در انتخابات را به صراحت تایید یا تکذیب نکرده ولی باتوجه به فعالیتش در یکی از نهادهای سپاه پاسداران، در صورت صحت خبر نهی منصوبان رهبری از حضور در انتخابات، بعید نیست در هفته‌های آتی مجبور به انتخاب میان پست خود یا انتخابات شود؛ هرچند که او مستقیما منصوب رهبری به شمار نمی‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو