خروج ارمنی‌ها از روستا‌های خواجه لی قره باغ + عکس

خروج ارمنی‌ها از روستا‌های خواجه لی قره باغ + عکس


67

1399/9/2

09:30


ارمنی‌های ساکن روستا‌های قره باغ هنگام خروج از این روستا‌ها خانه‌ها را نیز آتش می‌زنند.

خروج ارمنی‌ها از روستا‌های خواجه لی قره باغ + عکس

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فرارو، ساکنان دو روستای دیگر در قره باغ که طبق توافق قرار است به جمهوری آذربایجان تحویل داده شوند این روستا‌ها را ترک کردند.

به گزارش فرارو، این روستا‌ها در استان خواجه لی قرار دارند. دستکم ۸ روستای خواجه لی تحت کنترل جمهوری آذربایجان قرار دارند که در طول جنگ قره باغ ۶ روستای دیگر نیز به تصرف ارتش جمهوری آذربایجان درآمد.

تا آخرین لحظه مشخص نبود که دو روستای دیگر قره باغ نیز باید تخلیه شوند. دو روز پیش مشخص شد که طبق بیانیه سه جانبه آن‌ها نیز باید به آذربایجان تحویل داده شوند.

یکی از این روستا‌ها خاچین دربتلی و دیگری Uhtasar نام دارد.

به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای علی‌اف، پاشینیان و پوتین رسید.

بر اساس توافق صورت گرفته میان رهبران سه کشور آذربایجان، ارمنستان و روسیه، نیرو‌های ارمنی از مناطق اشغالی خاک آذربایجان که از سال ۱۹۹۴ تحت سیطره داشتند، خارج می‌شوند و ارتباط آن‌ها با منطقه قره‌باغ در داخل خاک جمهوری آذربایجان تنها از طریق یک کریدور که تحت نظارت صلحبانان روسی خواهد بود، برقرار می‌شود. اما وضعیت منطقه قره‌باغ و جمهوری خودخوانده ارمنی آن موسوم به آرتساخ همچنان نامشخص مانده و بر خلاف اظهارات مطرح شده از سوی علی‌اف، نیرو‌های آذربایجان تنها کنترل بخش‌های کوچکی از این منطقه را که در جریان جنگ به دست آوردند، حفظ می‌کنند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو