قبل از سفر به دریاچه تار این مقاله را بخوانید

قبل از سفر به دریاچه تار این مقاله را بخوانید


منبع: آرگا

63

1399/9/2

10:02


دریاچه تار در شمار زیباترین دریاچه های ایران واقع شده است این دریاچه وسیع در شهرستان دماوند و در ارتفاعات روستای هویر واقع شده است چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی که در اطراف این دریاچه وجود دارد برای خیلی از گردشگران جالب توجه و زیبا می باشد و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است. این دریاچه دارای مراتعی سرسبز با جاذبه های بسیار زیبا است که از آن دیدن می کنید.

دریاچه تار یکی از مکان های دیدنی مهم در واقع در ارتفاعات البرز مرکزی هستند این دریاچه دارای جذابیت های طبیعی بسیار زیادی است و چشم اندازهای ویژه ای را در خود جای داده است خیلی از گردشگران این منطقه را به عنوان یک سکونتگاه انتخاب می کنند و برای گشت و گزارهای خود مدتی را در این منطقه اقامت می کنند. با سفر به این دریاچه و بازدید از چشم اندازهای آن حال و هوایتان عوض می شود و احساس سرخوشی بیشتری به شما دست  می دهد وجود آب و هوای مطبوع در اینگونه از مناطق موجب می شود تا هر ساله گردشگران زیادی به آن سفر کنند. در این منطقه سکوت و آرامشی خاص حاکم شده است و با قدم زدن در کناره های دریاچه لذت بیشتری از سفر نصیبتان می شود. این دریاچه و دریاچه هویر از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند و دارای زیبایی های زیادی برای گردشگران می باشند این دریاچه ها بخش مهمی از آب های شیرین مناطق را تامین می کنند و از ارتفاعات کوهستانی منطقه سرازیر می شوند این دریاچه ها بخش مهمی از این منطقه را تشکیل داده اند و با سرازیر شدن از ارتفاعات بسیار اهمیت دارند و علاوه بر زیبایی بخش مهمی از آب های این منطقه را تامین می کنند شما گردشگران در ادامه می توانید با جاذبه های بیشتری از این دریاچه آشنا شوید.

دیدنی های مهم دریاچه تار:

این دریاچه در میان رشته کوه های قره داغ واقع شده است دور تا دور این دریاچه ها توسظ کوه های اطراف احاطه شده اند و از این حیث دارای اهمیت زیادی می باشند میان این کوه ها گودالی واقع شده است که توسط بخشی از آب های دریاچه پر شده است. همانطور که اشاره شد وجود کوه هایی در اطراف این دریاچه موجب می شود تا بخش مهمی از این دریاچه پوشانده شود و جالب است بدانید که ارتفاع این کوه ها ۵۰ تا ۵۰۰ متر است پیدایش این دریاچه در تاریخ نیز پر رنگ و با اهمیت است و با توجه به تحقیقات باستان شناسی که بر روی آن صورت گرفته است این دریاچه در اثر لغزش زمین ایجاد شده است به مرور زمان با انباشته شدن آب های سطحی در این گودال بخش مهمی از این دریاچه شکل گرفته است.

منطقه دیدنی تار

اکنون این دریاچه یکی از مهم ترین  جاذبه های توریستی در ایران به شمار می آید و جذابیت های زیادی برای گردشگران خود دارد این دریاچه در فصل های مختلفی از سال با توجه به تغییر بارش ها دارای سطح متغیری است  بخش های مهمی از آب های دریاچه تار در فصل های زمستان به دلیل سردی آب ها یخ می بندد این دو دریاچه آب خود را از بسترهای زیرین خود تامین می کنند و وجود چشمه هایی جوشان از بستر این دریاچه ها موجب تامین بخش مهمی از آب های آن می گردد. این دریاچه از حوضه های آبریز شمالی پر شده اند همچنین بخش دیگر از آب های دریاچه نیز از طریق ذوب شدن برف ها  و سرازیر شدن آن ها به داخل آب های دریاچه تامین می شود.

دریاچه زیبای تار

پوشش های گیاهی این دریاچه:

این دریاچه دارای زیبایی های بی شماری است و هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند جاذبه های گردشگری مختلفی که در این دریاچه و نواحی اطراف آن وجود دارد موجب می شود تا این منطقه به یکی از مکان های دیدنی ایران تبدیل شود. این منطقه دارای آب و هوای سردی است و با وزش بادهای غربی نیز در برخی از مواقع سردتر می شود گرم ترین روزهایی که می توانید در این دریاچه تجربه کنید روزهای تیر ماه است در این ماه هوا نسبتا گرم تر می شود و این امکان وجود دارد تا برای فرار از گرمای شدید و حاکم در شهرها به این منطقه بروید و از جاذبه های آن دیدن کنید. حجم بارندگی ها نیز در برخی از مواقع بیشتر می شود و بخش مهمی از بستر آب های دریاچه را پر می کند.

طبیعت تار

این دریاچه دارای پوشش های گیاهی مختلفی است و از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است این دریاچه دارای مراتع جنگلی و پوشش های سرسبزی است و از دید گردشگران جذابیت های زیادی دارد فرسایش های خاکی که در این منطقه رخ داده است موجب شده تا بخشی از خاک های این منطقه از بین بروند. گیاهان متنوع و مراتع سرسبز در این منطقه زیبایی زیادی را ایجاد کرده اند در بخش هایی از ارتفاعات این دریاچه نیز شاهد سرسبزی و رویش گیاهان مختلفی هستید که باید از نزدیک این چشم اندازها را مشاهده  کنید.

گیاهان کوهی بخش مهمی از سرسبزی دریاچه تار را تامین می کند و بخش های مهمی از این گیاهان کوهی آویشن های کوهی هستند فعالیت های مهم مردمان این منطقه نیز دامداری است بخش هایی از گیاهان این منطقه نیز کمیاب هستند این منطقه از حیات وحش غنی نیز برخوردار است اطراف این دریاچه نیز دارای تنوع گیاهی بسیار زیادی است و چشم اندازهای زیبایی دارد. حیات وحش این منطقه دارای جانورانی همچون بز کوهی، قوچ و میش البرزی می باشد. در آب های این دریاچه نیز گونه های مختلفی از ماهیان دیده می شوند که بسیار زیبا می باشند و دارای تنوع مختلفی هستند. این دریاچه یکی از مکان های دیدنی دماوند است راهنمای دیدنی های دماوند می تواند اطلاعات گردشگری بیشتری را درباره این منطقه در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

آشنایی با طبیعت تار

بستر دریاچه تار دارای جذابیت های بسیار زیادی است این دریاچه چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد و علاوه بر طبیعت زیبایی که در اطراف آن می توانید مشاهده کنید می توانید به زیبایی هایی از چشم انداز خود دریاچه نیز پی ببرید و بهتر است در سفر خود به این منطقه از نزدیک این جاذبه ها را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو