در حالی که ایالت جورجیا رسما نتایج انتخابات جنجالی ریاست جمهوری نوامبر را اعلام کرده ولی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با ارائه درخواستی خواستار بازشماری مجدد آرا در این ایالت شده و تاکید کرده است که در بازشماری مجدد آرا، مطابقت امضا لحاظ شود.

بر اساس این گزارش، مقام های رسمی ایالت جورجیا روز جمعه رسما پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کردند ولی ستاد انتخاباتی ترامپ شنبه بار دیگر خواستار بازشماری آرا این ایالت شده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر بازشماری آرا این بار نیز بدون مطابقت دادن امضا باشد، این اقدام ریاکاری به شمار می رود و بازشماری آرا غیرقانونی خواهد بود. بدون تطبیق امضا، بازشماری مجدد آرا در جورجیا، نادرست و غیرقانونی است.

براد رافنسپرگر معاون فرماندار ایالت جورجیا گفته است که بازشماری دستی آرا نتیجه نهایی انتخابات را به نفع ترامپ تغییر نداده است.

ترامپ روز جمعه با انتشار توئیتی بازشماری آرا در جورجیا را محکوم کرد و نوشت: این بازشماری آرا بیشتر شبیه شوخی بود چرا که هزاران رای تقلبی پیدا شده است.

بر اساس قوانین ایالت جورجیا اگر فاصله یک نامزد با رقیبش کمتر از 0.5 درصد باشد، او می تواند برای بازشماری آرا درخواست بدهد.

نتایج ایالت جورجیا نشان می‌دهد پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ در این ایالت به بیش از 12670 رای رسیده که معادل پیشتازی 0.25 درصدی است. این اختلاف در شمارش اولیه آرا جورجیا به بیش از 14 هزار رای رسیده بود.