خرید اسکلت کیلویی ۱۵ هزار تومان در گرانی گوشت و مرغ + ویدیو

منبع: روزیاتو

56

1399/9/2

12:02


در روزهای گذشته ویدیویی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که ظاهراً توسط یک شهروند آبادانی گرفته شده و در آن دیده می شود که افرادی دور یک وانت پر از استخوان حلقه زده اند. گیرنده فیلم مدعی است که به دلیل گرانی مرغ و گوشت، مردم به خرید استخوان روی آورده و قیمت آن را نیز کیلویی ۱۵ هزار تومان اعلام می کند. در این ویدیو که به ادعای ضبط کننده آن در بخشی از شهر آبادان گرفته شده، صدای مردمی شنیده می شود که از او می خواهند از این استخوان ها عکس بگیرد، که با واکنش منفی صاحب استخوان ها مواجه شده و صدای او شنیده می شود که از وی می خواهد فیلم نگیرد.

اگر چه هنوز صحت و سقم این ماجرا و فروش استخوان در آبادان به قیمت 15 هزار تومان برای هر کیلو تایید نشده است اما در تصاویر به وضوح می توان دید که این استخوان ها در واقع اسکلت بوده و ذره ای گوشت روی آن ها دیده نمی شود.

اگر چه هنوز صحت و سقم این ماجرا و فروش استخوان در آبادان به قیمت ۱۵ هزار تومان برای هر کیلو تایید نشده است اما در تصاویر به وضوح می توان دید که این استخوان ها در واقع اسکلت بوده و ذره ای گوشت روی آن ها دیده نمی شود. این در حالی است که در ماه های اخیر با افزایش قیمت گوشت مرغ گفته شده که خرید مرغ نیز رفته رفته از توان برخی از مردم خارج شده و استخوان مرغ به قیمت کیلویی ۴ هزار تومان به فروش می رسد. پیش از این نیز خرید اسکلت مرغ و گوسفند در تهران خبرساز شده و مراجعات حضوری به برخی قصابی ها نشان می داد که اسکلت مرغ به قیمت کیلویی ۴ هزار تومان به فروش می رسد.

برخی قصابان نیز این موضوع را تایید کرده و گفته بودند که مردم این اسکلت ها را برای مصرف شخصی خریداری کرده و از آن برای تهیه کردن سوپ یا طعم دار کردن خورشت استفاده می کنند. قیمت کیلویی اسکلت گوسفند ۱۵ هزار و اسکلت گاو نیز ۱۰ هزار تومان عنوان شده است. لازم به ذکر است که استخوان و اسکلت مرغ، گوسفند و گاو تاکنون جزو اقلام دورریختنی و زباله های قصابی ها به شمار می آمد اما با افزایش قیمت گوشت و مرغ، این اقلام نیز اکنون ارزشمند شده و به فروش می رسند.

اگر چه هنوز صحت و سقم این ماجرا و فروش استخوان در آبادان به قیمت 15 هزار تومان برای هر کیلو تایید نشده است اما در تصاویر به وضوح می توان دید که این استخوان ها در واقع اسکلت بوده و ذره ای گوشت روی آن ها دیده نمی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رییس اتحادیه قصابان شهرستان آبادان در واکنش به این خبر و فروش غیرمجاز استخوان دام در این شهرستان گفت: «متاسفانه مشاهده شده که برخی با وانت اقدام به فروش استخوان دام در سطح شهر می کنند که اقدام آنان غیر مجاز است». رضا غریب زاده افزوده است: «این فروشندگان که به صورت وانتی اقدام به فروش استخوان می کنند ، تحت نظارت هیچ ارگانی نیستند و اقدام آنان کاملا غیر بهداشتی استو متاسفانه اصلا مشخص نیست که استخوان های این فروشندگان وانتی ذبح شرعی شده اند یا خیر».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو