درمان دل درد کودکان با روش های طبیعی خانگی

درمان دل درد کودکان با روش های طبیعی خانگی


منبع: آرگا

121

1399/9/2

12:33


یکی از اختلالات دستگاه گوارشی در کودکان دل درد می باشد که بر اساس دیگر علایم همراه با دل درد روش های درمان آن می تواند متفاوت باشد. در این مطلب برترین و موثرترین روش های درمان خانگی دل درد کودکان را برای شما آورده ایم.

اکثر اوقات، دل درد کودک با استفاده از درمان خانگی بهبود می یابد و نیازی به رفتن به پیش دکتر نیست. درمان خانگی برای دل درد اغلب به دیگر علایم از جمله اسهال، حالت تهوع و استفراغ که با درد ظاهر می شوند دارد. در این مطلب برترین روش های خانگی درمان دل درد کودکان را برای شما آورده ایم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

دل درد در بچه ها می تواند برای والدین و کودک نگران کننده باشد. دلایل دل درد متفاوت می باشند گاه ممکن است بر اثر اضطراب، عفونت یا پرخوری کودک شما مبتلا به دل درد شود. معمولا وقتی شکم کودک شما ورم کرده است یا پاهای خود را تا قفسه سینه خود بالا می آورد می توانید متوجه شوید که مبتلا به دل درد شده است. در این مطلب روش های خانگی موثر درمان دل درد کودک را بررسی می کنیم.

درمان دل درد در کودکان

روش های خانگی عالی برای درمان دل درد کودکان

برای کودک دل درد تجربه ای کاملا ناخوشایند می باشد. خوشبختانه، روش های درمان خانگی کمی برای دل درد کودک وجود دارد که ممکن است کمک بزرگی برای تسکین دل درد کودک شما باشد. در ادامه موثر ترین روش ها را برای شما آورده ایم.

درمان دل درد کودکان با ماست

به عنوان میان وعده غذایی به کودک خود ماست بدهید. ماست خنثی کننده عالی برای گرفتگی شکم و اسهال می باشد. اگر دل درد کودک شما با اسهال همراه باشد، سپس باکتری های خوب به متعادل سازی مصرف مواد غذایی در شکم و روده کمک می کند. ماست حاوی باکتری های سالم و موثر می باشد. باکتری های خوب موجود در ماست جایگزین باکتری های خوب از دست رفته در شکم کودک می شوند. باعث می شود تعادل مواد غذایی در بدن شما حفظ شود. به بدن اجازه دهید تا در عوض اینکه مواد مغذی را به طور معمول از دست بدهد آن ها را از طریق خوردن ماست بدست آورد.

ماست برای دل درد در کودکان

غذاهای تسکین دهنده

در طول دل درد به کودک خود غذاهای تسکین دهنده را در مقادیر کم بدهید. این غذا ها شامل ماست، برنج، آب سیب و نان تست می باشد. ممکن است کودک در این مدت اشتهای زیادی نداشته باشد. از دادن غذاهای چرب و یا تند که هضم آن ها دشوار است به کودک خود خودداری کنید. این غذاها احتمالا دستگاه گوارش شما را دچار اختلالاتی مثل حالت تهوع یا اسهال می کند. به عبارت دیگر، غذاهای تسکین دهنده درد شکم را تسکین بخشیده و به آسانی هضم می شوند. وقتی کودک شما دل درد دارد شما باید همچنین از میوه های خاص و انواع توت ها از جمله گیلاس، تمشک و زردآلو خودداری کنید. وقتی دستگاه گوارش کودک شما به خوبی کار نمی کند این میوه ها ممکن است هضم دشوار تری داشته باشند.

درمان دل درد کودکان

چای بابونه

یک فنجان چای بابونه در تسکین دادن گرفتگی عضلات شکمی می تواند موثر باشد. بابونه یک آرامبخش و ضد تورم طبیعی می باشد. این می تواند به شل شدن عضلات شکم و تسکین گرفتگی کمک کند.

چای بابونه و دل درد در کودکان

عسل

عسل ترکیبی از آنتی اکسیدان های تسکین دهنده می باشد. اگرچه مصرف آن بدلیل خطر بوتالیسم به بچه های کوچکتر از یک سال توصیه نمی شود. می توانید با استفاده از مقدار کمی عسل و آب گرم برای کودک خود چای درست کنید یا یک قاشق عسل که با دمای اتاق متعادل می باشد به او بخورانید. عسل نقش مهمی در درمان دل درد در کودک دارد.

عسل برای دل درد در کودکان

کمپرس گرم

کمپرس گرم یکی از ساده ترین و موثرترین روش های درمان خانگی دل درد کودک می باشد. یک بطری کوچک آب گرم روی شکم کودک خود قرار دهید. این عمل جریان خون را برای سطح پوست افزایش می دهد، بطور همزمان احساس درد در شکم را کاهش می دهد.

روش های عالی برای دل درد کودکان

گیاه آنغوزه

از دیگر راهکارهای مفید و موثر جهت درمان دل درد در کودکان استفاده از آنغوزه می باشد بنابراین، پودر این گیاه را داخل آب مخلوط کرده سپس خمیر به دست آمده از آن را در اطراف ناف کودک بگذارید در این حالت کودک باید در وضعیت خوابیده باشد و دقت داشته باشید که خمیر وارد ناف کودک نشود، همچنین می توانید پودر آنغوزه را با روغن زیتون مخلوط کرده و بر روی شکم کودک بمالید.

ماساژ

ماساژ کودک به عنوان یک راهکار خانگی و طبیعی جهت رفع دل درد محسوب می شود بنابراین، با کف دست و انگشتان خود اطراف ناف کودک تان را به صورت حرکت دایره ای ماساژ دهید تا با افزایش گردش خون درد های شکمی تسکین پیدا کند.

درمان خانگی دل درد کودک

زنجبیل

این ادویه پرکاربرد در علم پزشکی نیز کاربرد فراوان دارد و گزینه مناسبی برای درمان خانگی دل درد کودک به شمار می رود فقط کافی است، یک چهارم قاشق چای خوری آب زنجبیل تازه را با یک دوم قاشق چای خوری عسل ترکیب کرده و این معجون را روزی حداقل دو بار به کودک دهید.

نکته : از این روش برای کودکان زیر دو سال پرهیز کند.

عرق نعناع

عرق نعناع دارای متانول است که به دلیل داشتن اثر خنک کنندگی موجب کاهش دل درد در کودک می شود، یک قاشق غذا خوری عصاره نعناع و آب لیمو را داخل یک لیوان مخلوط کرده سپس کمی نمک سیاه و عصاره زنجبیل به آن بیفزایید و اجازه دهید کودک تان این نوشیدنی را مصرف کند.

درمان دل درد کودک با روش های طبیعی

نکته : از زیاده روی در مصرف عرق نعناع خودداری کنید.

سیب

سیب یکی از میوه های مورد علاقه کودکان است که از فواید زیادی بهره مند است و برای دل درد آن ها نیز بسیار موثر می باشد، مقداری زنجبیل و شکر را بر روی سیب پوست نگرفته بپاشید، سپس اجازه دهید به مدت نیم ساعت داخل میکروویو حرارت ببیند و تا گرم است به فرزندتان دهید تا باعث کاهش دل درد در کودک تان شود.

دل درد کودک اغلب با استفاده از روش های خانگی به راحتی قابل درمان می باشند در موارد اندک شما مجبور به مراجعه به پزشک خواهید شد. امیدواریم این روش ها در درمان دل درد کودک شما موثر باشند، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دل درد می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو